شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

کاربرد و مزایای ویدئو پروژکتور

 

داستان اختراع ویدئو پروژکتورها   به سال ها قبل یعنی زمانی که فرانسیس جنکینز نوار مجموعه ای از عکس های متوالی بهم چسبیده را درعرض یک بیست و چهارم ثانیه نمایش دهد بازمی گردد، گرچه حامی مالی وی این دستگاه را به شرکت بزرگی که صاحب تئاتر و سینما بود فروخت و آن را بانام ادیسون ویتاسکوپ ثبت کرد.

 نام دیگر ویدئو پروژکتور، پروجکشن است یعنی وسیله ای که بتواند روی زمین یاپرده نمایش تصویر را پخش کند.

ممکن است این سوال در ذهن خواننده ایجاد شود که تفاوت بین ویدئو پروژکتور و دیتا پروژکتورچیست؟!و اما پاسخ: قبلا پروژکتورها تنها ابزاری برای نمایش فیلم ها و ویدئوهابودند اما اکنون باتوجه به نیاز نمایش فایل های متنی، تصاویر مختلف، عکس های پزشکی یا فایل های پاورپوینت از واژه دیتا که در لغت بمعنای اطلاعات است استفاده میشود. همانطور که میبینیم در عمل فرقی ندارد.

حال باید بدانیم درموقع خرید ویدئو پروژکتور خانگی یا سالنی و سازمانی علاوه برقیمت وارزان بودن چه فاکتورهای دیگری را باید درنظر بگیریم؟

شدت روشنایی:

بدانید که هر قدر شدت نور و روشنایی بیشتر لامپ را داشته باشیم درجاهایی که تاریکی کمتری دارند تصویر واضح تری خواهیم داشت پس در فضای نسبتا تاریک یا نور کم مثل سالن های سینما و تئاتر شدت نور کمتر از 3000 انسی لومنز و در مقابل محیط های نسبتا روشن مثل کلاس درس شدت نور6500  انسی لومنز نیاز است. بطور کلی هرقدر شدت نور بیشتر قیمت بالاتر خواهد رفت.

رزولوشن یا همان قدرت تفکیک تصویر ویدئو پروژکتورها:

بدیهی است رزولوشن بالاتر تصویر بزرگتر و واضح تر باکیفیت مطلوب تری را ایجاد میکند.

کنتراست یا همان شفافیت ویدئو پروژکتورها:

همواره باید متناسب با کاری که از دیتا پروژکتورها انتظار داریم خرید کنیم، هرقدر شفافیت تصویر بیشتر باشد قیمت آن بالاتر خواهد رفت.

عمرلامپ پروژکتور ها:

اگر در بازار خرید و فروش ویدئو پروژکتور ها عدد بیش از 3000 ساعت طول عمر پیدا کنیم معامله خوبی انجام داده ایم.

وزن ویدئو پروژکتورها:

وزن حدود 180 گرم برای افرادی که دنبال ویدئوهای جیبی و قابل حمل هستند گزینه مناسبی است البته این آیتم برای فضاهای ثابت حائز اهمیت نیست.

سایز تصویر و نسبت طول و عرض آن:

این اعداد معمولا دربروشورها بطور صریح ذکر شده فقط بدانیم که 3:4 یعنی سایز تصویر تلویزیون های قدیمی و حالت مربعی و 9:16 یعنی سایز تصویر مانیتورهای کنونی وحالت کشیده.

فاصله:

فاصله پرژکتورها تا سقف یا زمین باید حدود 1.5 متر باشد تا تصویری 30اینچی را نمایش دهد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.