شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

سیستم کنفرانس


در واقع سیستم کنفرانس یک پکیج از تجهیزات صوتی و تصویری می باشد که اصلا مختص برپایی کنفرانس و همایش ها است. برای راه اندازی و به عمل آوردن سیستم کنفرانس در تمامی بخش ها لازم است به انجام یک سری پایه ریزی با حداقل استاندارد ها می باشد.

فواید استفاده از این سیستم در سالن کنفرانس سبب می گردد تا کیفیت برگزاری جلسه و خشنودی سخنرانان و میهمانان تامین و تضمین گردد. و زمانی که جلسات در وقت هوشمند شوند ، هزینه و صد البته در مصرف انرژی از نیروی انسانی صرفه جویی می شود.

یکی از پیشرفته ترین این تجهیزات سیستم صوت و میکروفون اتاق کنفرانس و دیگر لوازم جانبی آن است و یکی دیگر سیستم تصویر مانند ویدئو کنفرانس و ویدئو پروژکتور و دیگر لوازم همراه آن است. و اینکه سالن کنفرانس که محل نصب واستارت این تجهیزات می باشد هم باید دارای تمامی استاندارد ها و امتیازات باشد.

سیستم کنفرانس از چند منظر قابل مقایسه و اندازه گیری می باشد . اینکه ظرفیت اتصال میکروفون چقدر می باشد که پایین ترین آن مختص میکروفون کنفرانس ۱۰۰ می باشد با قدرت ۴۰ میکروفن و از قویترین شکل آن می توان به سیستم کنفرانس ۲۰۱۵ اشاره کرد که قدرت آن ۱۲۸ میکروفون می باشد . از دیگر استانداردهای مقایسه بستر ارتباطی دستگاه می باشد که شبکه می باشد یا چند سوکت پین است . موارد دیگر امکان رای گیری , امکان نصب سیستم بصورت وایرلس(مدل های خاص) , امکان تعیین تعداد سخنرانان همزمان , قابلیت مدیریت سخنرانان و قطع میکروفنها توسط رییس جلسه, توانایی برقراری تله کنفرانس با سایر نقاط , پشتیبانی از دوربین کنفرانس , پشتیبانی از مترجم زبان و اینکه دستگاه دیجیتال است یا نیمه دیجیتال می توان اشاره کرد .

البته بهترین و کاربردی ترین سیستم مورد احتیاج در سالن کنفرانس، سیستم صوت کنفرانس می باشد و سیستم کنفرانس بیشتر در سالن های اجتماعات ، آمفی تئاترها ، سالن های کنفرانس و همایش ، محل های انجام مذاکرات در هر سازمان و .. قابل اجرا می باشد .

  پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز قابل لمس و درک بوده و از تمامی جهات این تفاوت ها حاصل شده اند . همین موضوع را در نظر بگیرید که در گذشته و زمانی که تکنولوژی هنوز به جایی نرسیده بود که سیستم کنفرانس و میکروفون های گوناگون مانند میکروفون کنفرانس یا میکروفون یقه ای و .. بوجود بیایند شرکت ها و سازمان ها چگونه جلسات و همایش های خود را برگذار می کردند و اینکه اصلا در صورتی که این جلسات بدونه از این دست امکانات برگذار شود چه کیفیتی خواهد داشت که مسلما پیداست که مانند سایر جهات دنیا این ویژگی ها سبب گشته تا امور ساده تر شود و کیفیت خوبی حاصل گردد . میکروفون در ابتدا همان بلندگو بود ولی با گذر زمان انواع و اقسام دیگر آن وارد بازار شد . و حتی این انتظار می رود مدل های جدید دیگر هم وارد بازار شوند . سیستم کنفرانس از جمله موثرترین اختراعات جهت کسب و کار چه در ایران و چه در تمام جهان می باشد که همین اختراع سبب گشت تا همایش ها و جلسات بزرگ شرکت ها و سازمان ها به نحو و شیوه ای جدید انجام گیرد و این تغییر دلیل بر بهتر شدن این گونه گردهمایی ها شد . سیستم کنفرانس هم به خودی خود و طی گذر زمان دچار تحول عظیمی از نظر ساختار و کیفیت قطعه ای و کاربردی گشته و این پیش بینی قابل درک است که سیستم کنفرانس طی سال های اخیر باز هم دچار تحولات چشمگیری شود و این مهم به امکان برگذاری بهتر برای همایش ها و گردهمایی های سازمان و ادارات جهت جلساتشان خواهد شد . البته نباید از این نکته نیز غافل شویم که سیستم کنفرانس موجود اکثر نیازهای مردم را مرتفع ساخته است .

ترجمه همزمان در سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس چند زبانه : از جمله مسائل همایش ها و کنفرانس های چند زبانه ذکر این نکته می باشد که درک مفاهیم سخنرانی برای شرکت کنندگانی که به زبان سخنران همایش مسلط نیستند امکان پذیر نمی باشد. بهره بری از سیستم های ترجمه همزمان برای برگزاری موفقیت این رویداد بسیار مهم و حیاتی قلمداد می شود. سیستم ترجمه همزمان برای مترجمین این امکان را فراهم می سازد تا همزمان سخنرانی سخنران را به زبان دیگری انتقال دهد و شرکت کنندگان در همایش توانایی گزینش زبان مورد نظر خود را دارند. مترجمان در همایش که با این سیستم فعالیت می کنند این اطمینان را به شرکت کنندگان می دهند که زبان هیچ مانعی برای درک معنی و مفاهیم سخنرانی در همایش ها و جلسات چند زبانه و بین المللی نیست. در ضمن راه حل های مبنی بر فناوری سیستم های ترجمه همزمان دیجیتال کیفیت صدا را مطابق با بالاترین استانداردها ارائه می دهند. داشتن تنوع ۳۲ کانال زبان و توانایی اضافه کردن هزاران واحد جهت دریافت ترجمه از قابلیت این سیستم می باشد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.