شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

نمایشگرهای دیجیتال و هوشمند، دستاورد جدید برای صاحبان کسب و کار

امروزه با پیشرفت فناوری و راه یافتن آخرین دستاوردها به دنیای کسب‌و‌کار، اطلاع‌رسانی و تبلیغات نیز متحول شده است. یکی از مهم‌ترین روش‌های آگاهی‌سازی مخاطبان در اماکن اداری، تجاری و عمومی استفاده از صفحه‌های نمایشگر دیجیتال است. محصولاتی که به دلیل سابقه استفاده از آن‌ها شناخته شده هستند، اما با پیشرفت تکنولوژی، امکانات جدید و منحصربه‌فردی به آنها افزوده شده که آگاهی از آن‌ها برای صاحبان صنایع اهمیت بسیار دارد.

صفحه‌های نمایشگر دیجیتالی بزرگ که پیش از این به نام LFD - Large Format Display  شناخته می‌شدند، امروزه با انگیزه به‌کارگیری در تمامی مشاغل و حرفه‌ها با نام تجاری دیجیتال ساینیج به بازار راه یافته‌اند. این محصولات برای نمایش محتوای اطلاعاتی گوناگون در مکان‌های مختلفی همچون مراکز خرید، بانک‌ها، فرودگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و با امکان پخش تصاویر با رنگ‌های درخشان و کیفیت بالا، توجه بینندگان را بیش از پیش به خود جلب می‌کنند.

گستردگی استفاده از این نمایشگرها بسیار متنوع است؛ برای مثال مراکز کنترل بحران، سالن‌های کنفرانس و همایش، نمایشگاه‌ها، مدارس هوشمند، متروها و سازمان‌های دولتی از جمله مکان‌هایی هستند که لزوم نیاز به تغییرات بنیادی در نحوه‌ی اطلاع‌رسانی در آن‌ها وجود دارد. نصب و استفاده از صفحه نمایشگرهای حرفه‌ای باعث افزایش تعامل مؤثر با افراد می‌‌شود. بر اساس تحیقیقات انجام شده دیجیتال ساینیجها تأثیرات بسزایی بر رفتار مشتری در خرید و استفاده از خدمات گذاشته‌اند، به‌طوری که امروزه ثابت شده سود حاصل از جایگزینی ساختاری روش‌های دیجیتال در سازمان‌های تجاری، رشد چشمگیر و روز افزونی داشته است.

 همچنین استفاده از دیجیتال ساینیج به عنوان بنر و پوسترهای متحرک در دنیای نوین تبلیغات جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. فروشگاه‌های‌ زنجیره‌ای عرضه مواد‌غذایی، رستوران‌ها، سینماها، مراکز تفریحی و ورزشی برای معرفی محصولات خود و جلب نظر مخاطبان، به صورت گسترده‌ای از این ابزار استفاده می‌کنند.

با توجه به قابلیت لمسی بودن صفحه نمایش و همچنین نمایش اطلاعات بدون نیاز به سیستم پردازش خارجی، امروزه استفاده از این محصول در مراکز آموزشی به عنوان جایگزینی کارآمد برای تخته‌های وایت‌برد رواج یافته است.

از سوی دیگر، طول عمر این محصول به نسبت محصولاتی که به عنوان جایگزین استفاده می‌شوند بسیار بالاست؛ به سادگی قابل نصب و راه‌اندازی هستند، هزینه‌ عملیاتی کمتری دارند، با سرعت بیشتری اطلاعات را انتقال می‌دهند، به سیم‌، کابل‌های متعدد، کامپیوتر و یا دستگاه‌های پخش‌ خارجی نیاز ندارد و مجموعه این ویژگی‌ها باعث جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی می‌شوند.

این نمایشگرها انواع مختلف محتوای قابل پخش مثل PowerPoint ،Word ،Video  ،Picture را پشتیبانی می‌کنند. قاب باریک، وزن سبک، قابلیت چرخش به طرفین و نشان دادن تصویر به صورت افقی و عمودی متناسب با محیط، به طراحی صنعتی فضا هویت بیشتری می‌بخشد. تعبیه‌ پورت ارتباطی وایرلس یا بدون سیم روی این نمایشگرها و حذف مشتقات غیر‌ ضروری موجب اشغال فضای کمتر می‌شود که یکی از نیازهای اساسی فضاهای تجاری امروز است.

چالش های موجود در نصب دیجیتال ساینیج ها

انتخاب و تهیه یک نرم افزار دیجیتال ساینیج مناسب همیشه کار ساده ای نیست اما چیزی که شاید چالش برانگیزتر نیز باشد نصب دیجیتال ساینیج به صورت درست و مؤثر خواهد بود. در این مرحله باید تصمیم بگیرید که چطور میخواهید به تمام اهدافی که از تهیه نرم افزار دیجیتال ساینیج داشته اید برسید. بستر و محل نصب دیجیتال ساینیج اهمیت بسیار زیادی دارد. پایداری اتصال برق و شبکه اطلاعات داخلی در محل نصب برای پخش کننده دیجیتال ساینیج و نمایشگر اولین قدم می باشد. این مسأله هنگامی که نصب دیجیتال ساینیج بر روی ویدئو وال ها یا نمایشگرهای لمسی و تعاملی انجام شود دارای اهمیت بیشتری نیز میگردد. برنامه ریزی صحیح برای تولید و پخش محتوا در راستای اهداف مورد نظر اصلی ترین چالش پس از نصب دیجیتال ساینیج ها است. اینکه پس از نصب دیجیتال ساینیج محتوای مناسبی برای آن ارسال نشود می تواند تمامی هزینه های انجام شده قبلی را بی ثمر سازد و نتیجه مطلوب حاصل نگردد. مورد مهم دیگری که در نصب دیجیتال ساینیج باید درنظر گرفت محل قرارگیری نمایشگر میباشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نگهداری و پشتیبانی از نرم افزار در هنگام نصب باید در نظر گرفته شود.

برای نصب دیجیتال ساینیج و تجهیزات وابسته به آن باید از دستگاه های استاندارد و با کیفیت استفاده نمود زیرا در صورتیکه نمایشگر دیجیتال ساینیج به صورت مداوم خارج از سرویس و قطع باشد بعد از مدتی دیگر نگاهی از سوی مخاطب به طرف آن جذب نمیگردد، زیرا توجه مخاطب ناخودآگاه به سمتی جلب میگردد که معمولاً برایش جذاب بوده است. ضمن اینکه همیشه هزینه های بعدی سنگین تر از هزینه انجام شده برای تهیه تجهیزات باکیفیت در آغاز کار خواهد بود.

نگهداری و دریافت خدمات پشتیبانی بهتر با رعایت نکاتی ساده در هنگام نصب دیجیتال ساینیج ها

یکی از مسائلی که در هنگام نصب دیجیتال ساینیج ها باید در نظر داشت این است که برای دسترسی های بعدی تمامی مراحل نصب و اطلاعات پخش کننده و اتصال به سرور مستند سازی شود. به این ترتیب برای نصب در دفعات بعدی میتوان سریعتر عمل نمود و نیز یک راهنمای عالی برای عیب یابی های بعدی سیستم در اختیار داشت. فراهم کردن یک ابزار نظارت و کنترل از راه دور برای پخش کننده و نمایشگر میتواند در زمان و هزینه کاربران نرم افزار صرفه جویی زیادی حاصل نماید به صورتیکه در کمترین زمان ممکن بتوانند از ایرادات احتمالی باخبر شده و آنها رفع نمایند. به منظور اینکه تجهیزات دیجیتال ساینیج به سرعت نصب و آماده استفاده شوند باید قبل از اقدام برای نصب همه چیز در محل نصب کنترل شده باشد تا عملیات با مشکل روبرو نشود. مواردی مانند آماده نبودن محل نصب نمایشگر یا وجود نداشتن اتصال شبکه و اینترنت و یا عدم هماهنگی با مسئولین حراست یک سازمان از جمله مواردی است که اگر قبل از نصب دیجیتال ساینیج انجان نشده باشند مشکلات زیادی را به وجود خواهند آورد.

هرچند ممکن است برخی از موارد ذکر شده بسیار ساده به نظر بیایند، رعایت آنها در زمان نصب میتواند استفاده پایدار و با کیفیت از یک نرم افزار دیجیتال ساینیج را تضمین کنند. با درنظر گرفتن نیازها و اهداف خود در مرحله انتخاب یک نرم افزار دیجیتال ساینیج و به کارگیری موارد یادشده در زمان نصب میتوانید مطمئن باشید که نتایج شگفت انگیز استفاده از این ابزار اطلاع رسانی دیجیتال را در مقایسه با روش های معمول و سنتی در زمان بسیار کمی مشاهده خواهید نمود.

نگاهی به آینده دیجیتال ساینیج های داخلی

دیجیتال ساینیج های داخلی امروزه تقریباً در هرجایی دیده میشوند. فروشگاه های بزرگ و کوچک، بانک ها، ادارات و سازمان ها، هتل ها و مراکز خرید و هرجایی که مراجعه کنندگان و افراد بدنبال دریافت اطلاعات و دریافت خدمات باشند روی به استفاده از قابلیت های دیجیتال ساینیج ها میاورند. دو سوم استفاده کنندگان از دیجیتال ساینیج های داخلی بر این باور بوده اند که این نمایشگرها باعث توسعه برندینگ میشوند و بیشتر افرادی که در مقابل نمایشگرهای دیجیتال ساینیج قرار گرفته اند پیامی را که دیده اند به خوبی دریافت نموده و در راستای آن اقدام کرده اند. به طور کلی دیجیتال ساینیج های داخلی با توجه به محدود بودن فضا و میدان دید مخاطبان، بسیار بیشتر مورد توجه آنها قرار میگیرند. در این میان مواردی وجود دارند که توسعه آنها میتواند این تأثیر گزاری را بیشتر از قبل نماید. یکی از این موارد نمایشگرها هستند که با افزایش کیفیت پخش تصاویر از آنها در کنار کاهش قیمت تکنولوژی های مورد استفاده در آنها میتواند باعث پیشرفت زیادی در صنعت دیجیتال ساینیج های داخلی داشته باشد. جایگزینی تلویزیون های LED به جای LCD نشان دهنده تأثیر پیشرفت نمایشگرها بر روی این صنعت بوده است. نمایشگرهای LED با کاهش قیمت و افزایش کیفیت تصاویر راه را برای فراگیر شدن استفاده از دیجیتال ساینیج های داخلی هموار نموده و باتوجه به امکان ساخت آنها به اشکال و ابعاد بسیار متنوع قابلیت های جدیدی را در این زمینه امکان پذیر کرده اند، علاوه براینکه این نمایشگرها خیلی بیشتر و راحت تر از نمایشگرهای عادی توجه مخاطبان را به خود جلب میکنند.

 

ابزار برقراری ارتباط با مخاطبین دیجیتال ساینیج های داخلی

اما تنها داشتن نمایشگرهای با کیفیت و درخشان تضمین کننده موفقیت در جلب نظر و رساندن پیام به مخاطبان نمیتواند باشد. به همین دلیل اهمیت ابزار پیشرفته تر برقراری ارتباط با مخاطب ملاحظه میشود. ابزاری که با دریافت اطلاعات از افراد پیرامون دیجیتال ساینیج های داخلی بتوانند رفتار آنها را تحلیل نموده و به نوعی از ذهن مخاطب خود اطلاعات بسیار مفیدی کسب کنند که در نمایش دادن پیام درست، در لحظه درست و به مخاطب درست، بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. حسگرهای مجاورت یا دوربین های تشخیص چهره نمونه ای از این ابزار هستند که روزبروز در دیجیتال ساینیج های داخلی و کیوسک های اطلاع رسانی و میز خدمت الکترونیک بیشتر استفاده میشوند. برای مثال این ابزار میتوانند از میان مخاطبان افرادی را که قبلاً خدماتی از فروشگاه یا سازمان مربوطه دریافت کرده اند شناسایی کنند و با توجه به نوع خدماتی که قبلاً دریافت نموده اند اطلاعات مناسبی را برای او پخش کنند. این ابزار حتی میتوانند سن و جنس و حالت چهره مخاطبین را تشخیص داده و محتوای مناسب وی را نمایش دهند و یا تعداد عکس العمل افراد به یک پیام خاص را اندازه گیری نمایند. گام بعدی در صنعت دیجیتال ساینیج داخلی استفاده مناسب و یکپارچه از اطلاعات جمع آوری شده توسط حسگرها و بانک های اطلاعاتی مخاطبین خواهد بود. بدین ترتیب خواهیم توانست از تمام قابلیت هایی که پیشرفت ها در تکنولوژی نمایشگرها و ابزار برقراری ارتباط با مخاطبین برای ما امکان پذیر میکنند استفاده کنیم.