شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

همه چیز درباره ویدئو وال و تلویزیون شهری

قطعا تا به حال سیستم‌های نمایشگر عظیم مانند آن‌هایی که در اتاق‌های بورس، اوراق بهادار، اتاق‌های کنترل و ... وجود دارد را مشاهده نموده‌اید. آیا با خود فکر کرده‌اید که در ساخت آن‌ها از چه فناوری استفاده شده است؟ این نمایشگرها در واقع همان ویدئو وال‌ها هستند. ویدئو وال به صورت تعدادی نمایشگر است که به منظور ایجاد یک صفحه بزرگ در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و یکپارچه می‌باشند. 

معمولا از این نمایشگرها در مکان‌های پررفت‌وآمد به دلیل عملکرد عالی که دارند استفاده می‌کنند. از جمله مکان‌هایی که در آن‌ها امکان استفاده از این فناوری وجود دارد می‎توان به مراکز همایش، استادیوم‌ها، فرودگاه‌ها و دانشگاه‌ها، سالن‌های کنفرانس و همایش اشاره نمود. اگر می‌خواهید با نمایشگر ویدئو وال ال ای دی بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

ویدئو وال چیست؟

نمایشگر ویدئو وال ال ای دی با جمع‌بندی چندین مکعب صفحه نمایش و تنظیم نمودن آن‌ها در کنار یکدیگر به صورت 2*2 یا 3*3 به منظور نمایش یک تصویر ایجاد می‌شود. به‌این‌ترتیب تصاویر بسیار بزرگی را نمایش می‌دهد و این تصاویر را از یک منبع ویدیویی دریافت می‌نماید. ویدئووال‌ها محصولاتی بسیار مهم و ارزشمند هستند، زیرا هیچ نوع منبع نمایشی قادر نیست همانند آن‌ها تصاویری با وضوح بالا، کنتراست بالا و روشنایی یکنواخت را به وجود آورد.

در ساخت یک ویدیو وال از سه فناوری استفاده می‌شود. مهم‌ترین و اصلی‌ترین عنصر نمایش ویدئو وال چندین مکعب هستند که هر یک از آن‌ها ابعادی حدود یک تلویزیون 40 اینچی دارند. مکعب‌ها در تعدادهای متفاوتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا در نهایت تصاویری در ابعاد خیلی بزرگ ایجاد نمایند.

ویدیو وال یک نمایشگر رایانه‌ای محسوب می‌شود که به خوبی از نسخه ویندوز و اندروید پشتیبانی نموده و آن‌ها را اجرا می‌کند. رایانه‌ها می‌توانند طیف گسترده‌ای از قالب‌های ورودی مانند ویدئو، چند ورودی RGB، اتصالات HD،DVI  و ... را پشتیبانی کنند. باتوجه‌به اینکه ویدئووال دارای ورودی‌های مختلفی است که همه به صورت همزمان نمایش داده می‌شوند، به یک نرم افزار مدیریتی نیاز دارند که تعیین کنند هر مربع تصاویر کدام منبع و در چه مدت زمانی نشان دهد. به عبارتی ویدئووال صفحه نمایش دسکتاپ را نمایش می‌دهد که می‌توان به راحتی تصاویر آن را کنترل نمود.

انواع ویدئو وال

شرکت تولید کننده تلویزیون شهری و ویدئو وال ال ای دی این محصول را به دو صورت زیر تولید می‌کند.

·LED Video Wall

از فناوری LED با دید مستقیم جهت ایجاد چشمگیرترین ویدئووال‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها بسیار روشن هستند و برای جلب نظر مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرند. صفحه نمایش LED متشکل از تعداد زیادی LEDهای رنگی مجزاست. از مهم‌ترین مزایای این فناوری می‌توان به عدم وجود حاشیه بین اجزا، روشنایی زیاد و رنگ‌های چشمگیر اشاره نمود. معایب آن نیز شامل هزینه زیاد و مصرف برق می‌شود.

از کاربردهای نمایشگر ویدئو وال ال ای دی می‌توان به عنوان نمایشگر وال داخل سالن، نمایشگر ویدئو وال نمایشگاه‌ها و تالار و رستوران، نمایشگر ویدئو وال صنعتی، نمایشگر ویدیو وال استودیوهای تلویزیونی، آموزشی و ضبط برنامه‌های ویدئویی و ... اشاره نمود.

·ویدئو وال LCD

 این ویدئو وال‌ها از چند صفحه نمایش LCD تشکیل شده‌اند و بر خلاف پنل‌هایی که در دستگاه‌های تلویزیون استفاده می‌شود، نمایشگرهای ال سی دی دارای حاشیه خیلی باریکی هستند که موجب می‌شود فاصله بین پنل‌ها به حداقل مقدار ممکن برسد. ویدئووال‌های ال سی دی نیز به منظور استفاده طولانی مدت طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها اکثر اوقات به صورت پیوسته در حالت 24/7  کار می‌کنند و به ندرت خاموش می‌شوند.

·مبتنی بر پانل

شرکت‌هایی مانند ال جی، سامسونگ و پاناسونیک از جمله بهترین شرکت‌ها در زمینه تهیه ویدئو وال‌های مبتنی بر پنل می‌باشند. این شرکت‌ها پنل‌های صفحه نمایش مسلح با فاصله‌های کم را تولید می‌کنند. ویدیو وال‌هایی که مبتنی بر پانل هستند خیلی مقرون‌به‌صرفه می‌باشند. اما این ویدئووال‌ها یک مشکل دارند که در موارد خاص پشتیبانی از لحاظ کالیبراسیون رنگی دارای مشکلاتی هستند. به این معنی که احتمال دارد هر مکعب از نظر خروجی دارای نمایش یکسانی نباشد.

·مکعبی

ویدئووال‌های مکعبی دارای یک لامپ با روشنایی کوچک هستند که در پشت پنل صفحه نمایش قرار دارد. در واقع در این مدل پنل و پروژکتور کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا خروجی کیفیت بالایی داشته باشد. همچنین مرز بین پنل‌ها نیز خیلی کوچک در حد یک میلی‌متر است. اخیرا ویدئووال‌هایی با حاشیه صفر به بازار عرضه شده که ضخامتی گودی در حد 0.1 میلی‌متر دارد که موجب می‌شود تصاویر صاف و هیجان انگیز باشند. تنها نقطه ضعفی که این محصول دارد قیمت بسیار سنگین آن است.


تفاوت ویدئو وال و تلویزیون شهری

تلویزیون شهری و ویدئو وال هر دو عضو خانواده بزرگ صنعت تصویر هستند. همچنین هر کالای دیگری که ساطع کننده نور باشد و دارای قابلیت انتقال پیام باشد نیز جز همین خانواده است. از اصلی‌ترین شاخصه‌های این خانواده تاثیرگذاری آن‌ها در صنعت تبلیغات است. ویدئووال و تلویزیون شهری دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. تلویزیون‌های شهری نسبت به ویدئو وال‌ها استحکام و مقاومت بیشتری دارند.

این در حالی است که ویدیو وال‌ها شکننده‌تر و ضعیف‌تر هستند. اما نصب و حمل‌ونقل آن‌ها ساده‌تر است. از دیگر تفاوت‌های این دو کالا می‌توان به نحوه نصب آن‌ها اشاره نمود. ویدئو وال‌ها را تنها می‌توان در داخل سالن‌ها نصب نمود اما تلویزیون‌های شهری دارای امکان نصب در داخل و خارج از سالن هستند. از مزیت‌های ویدئو وال نسبت به تلویزیون‌های شهری می‌توان به کیفیت بسیار بالا، نمایش تصاویر در ابعاد بسیار بزرگ، ساعت کارکرد و طول عمر پنل اشاره کرد.

مزایای استفاده از ویدئو وال‌ها

شاید این سوال در ذهن خیلی از کاربران شکل بگیرد که چرا باید از ویدئووال‌ها استفاده نمود؟ از مزایای استفاده از این نوع نمایشگرها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • جلب توجه می‌کند.
  • قابل استفاده برای طیف وسیعی از صنایع است.
  • انواع محتوا را به‌طور همزمان نمایش می‌دهد.
  • دارای نصب انعطاف پذیری است.
  • می‌تواند از محتوای سفارشی مخصوص شما پشتیبانی نماید.
  • فروش را چندین برابر می‌کند.
  • موجب بهبود تجربه مشتری می‌شود.
  • مصرف کنندگان آن را می‌پسندند.
  • در زمان کارمند صرفه جویی می‌کند.


موارد استفاده از ویدئو وال‌ها

  • انواع سازمان‌های دولتی
  • کنسرت‌ها
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اتاق کنترل مراکز صنعتی و تجاری
  • رستوران‌ها
  • مقرهای نظامی مانند پادگان‌ها
  • اتاق‌های مانیتورینگ
  • برج های مخابراتی
  • بیلبوردهای داخل شهر برای تبلیغات
  • ارگان‌های کنترل شهری مثل مراکز کنترل ترافیک، کلانتری و ...

 قیمت نمایشگر ویدئو وال

قیمت نمایشگر ویدئو وال ال ای دی و سایر مدل‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ابعاد ویدئووال، تکنولوژی ساخت آن، رزولوشن، نوع کنترلر، بزل ویدئو وال و ... اشاره نمود. هر یک از این عوامل می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت و هزینه نهایی ویدئووال داشته باشد.

به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک نمایشگر ویدئو وال 4K تهیه کنید به چهار صفحه نمایش Full HD با چیدمان 2*2 نیاز دارید. اکنون با تعیین رزولوشن، تکنولوژی ساخت، ابعاد و ... و دریافت مشاوره می‌توانید از قیمت نمایشگر ویدئو وال مورد نیازتان مطلع شوید و متناسب با شرایط خود بهترین گزینه را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

خرید نمایشگر ویدوئو وال ال ای دی

شرکت‌های مختلفی در زمینه عرضه، نصب و راه اندازی انواع ویدئو وال‌ها فعالیت دارند و وارد کننده ویدئو وال از برترین برندهای خارجی هستند. اما برای خرید یک ویدئو وال با کیفیت و اصل با قیمتی مناسب باید به یک مجموعه معتبر و با سابقه که دارای نیروهای متخصصی جهت نصب این محصول است مراجعه نمود. یکی از بهترین و نام آشنا‌ترین مجموعه‌ها در این زمینه شرکت مهندسی نوآوران تحقیق است که بیش از دو دهه از فعالیت آن می‌گذرد و خدمات ارزنده‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

سخن پایانی

امروزه دیگر خرید تلویزیون بسیار بزرگ جهت نمایش یک تصویر 300 اینچی مقرون‌به‌صرفه نیست و از لحاظ اقتصادی Video wall می‌تواند گزینه مناسبی باشد. از ویدئووال‌ها به راحتی می‌توان در کسب‌وکارها استفاده نمود و دارای وضوح تصویر فوق‌العاده بالایی حتی از مسافت‌های طولانی هستند. به همین دلیل برای استفاده در صنایع مختلف وکسب‌وکارها پیشنهاد می‌شوند. زیرا تاثیر بسزایی در جلب نظر مخاطبان دارد می‌تواند میزان فروش را چندین برابر کند. بنابراین اگر برای محیط کاری خود به یک نمایشگر بزرگ و با کیفیت تصویر عالی نیاز دارید کافی است به کیان ال ای دی مراجعه کنید و بهترین ویدئو وال‌ها را تهیه کنید.

از کجا ویدئو پروژکتور بخریم؟

شما هم دلتان می‌خواهد در خانه فیلم، سریال و مسابقات ورزشی را با وضوحی فوق العاده و در ابعاد بزرگ ببینید؟ به عنوان مدیر یک مدرسه به فکر تجهیز مدرسه تان با ویدئو پروژکتورها برای آموزش بهتر و به روزتر هستید و یا شاید هم ویدئو پروژکتور را برای شرکت‌تان و جلسات کاری احتیاج دارید؟ و هزاران مورد استفاده دیگر از این تکنولوژی پرکاربرد. با ویدئو پروژکتور استور همراه باشید.

در هر صورت مسلم است که قبل از خرید ویدئو پروژکتور باید اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید از کجا می‌توانید ویدیو پروژکتور مناسبی را تهیه کنید. این موضوع از ۲ جنبه مهم است. جنبه اول آگاهی و اطلاعات شما است و جنبه دوم این است که از یک فروشنده معتبر و با سابقه پروژکتورتان را تهیه کنید. حتما می‌دانید که هر چه قدر در این مورد بخوانید و تحقیق کنید باز هم فروشندگان و کارشناسان این زمینه، تجربه بیشتری از شما دارند.

هدف شما از خرید ویدئو پروژکتور چیست؟
از ویدئو پروژکتور برای چه فضایی و با چه هدفی می‌خواهید استفاده کنید؟ فضای شما چقدر بزرگ، روشن یا تاریک است؟ قرار است به تماشای فیلم بنشینید یا صحبت بر سر نمایش نمودارهای دقیق و مهم در جلسات کاری است؟

تعیین هدف شما از خرید ویدئو پروژکتور مشخص می‌کند که بدانید کدام پروژکتورها می‌تواند برایتان مناسب باشد. چه بسا گاهی با هزینه کمتر نیاز شما برآورده شود یا این که کمی هزینه بیشتر از جانب شما، در حقیقت یک صرفه‌جویی در دراز مدت محسوب شود! در هر صورت اکیدا توصیه می‌کنیم در مورد تعیین نوع دستگاه مورد نظرتان با متخصصان مشورت کنید.

ویژگی های یک ویدئو پروژکتور خوب چیست؟
خب، گفتیم که خودتان هم باید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید تا بتوانید ویدیو پروژکتور مناسبی خریداری نمایید. در ادامه در مورد ویژگی های یک دستگاه ویدئو پروژکتور صحبت می‌کنیم. به این نکته دقت کنید که هر کدام از این ویژگی ها در کاربردهای مختلف میزان اهمیت متفاوتی خواهد داشت.
تضاد رنگ را دریابید
در ویدئو پروژکتورها کنتراست با فاکتور نسبت تعیین می‌گردد. منظور از تضاد رنگ یا کنتراست طیف متنوعی از تاریک‌ترین تا روشن‌ترین رنگ است که یک دستگاه قابلیت نمایش آن را دارد. حقیقت این است که وضعیت نور محیط هم بر روی کارکرد بسیاری از پروژکتورها تاثیرگذار است. ضعف در کنتراست باعث پایین آمدن کیفیت تصویر می شود. قطعا ویدئو پروژکتوری که قرار است فرزندتان با آن انیمیشن ببیند به اندازه دستگاهی که با آن جلسات کاری مهم‌تان را پیش می‌برید اهمیت ندارد! هر چند این موضوع به فرزندتان هم بستگی دارد!

خروجی نور مهم است
قطعا شفافیت تصویر مهم است. تصور کنید به تماشای بهترین فیلم ها نشسته‌اید اما تصویر به اندازه کافی شفاف نیست! میزان روشنایی باید به اندازه باشد و گرنه یا تصاویر را به درستی نمی‌بینید و یا چشمان‌تان از شدت نور خسته خواهد شد. بسیاری از دیتا پروژکتورها که در محدوده قیمتی مناسب قرار می‌گیرند، روشنایی ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ لومن را ساپورت می‌کنند. این میزان روشنایی برای بسیاری از کاربردها با اندازه صفحه نمایش ۱۰۰ تا ۱۴۰ اینچ کافی است. در صورتی که فضای شما بزرگ‌تر است، صفحه نمایش‌تان خیلی بزرگ است و یا این که خودتان عاشق نور هر چه بیشتر هستید، باید پروژکتوری تهیه کنید که میزان روشنایی بیشتری را ساپورت کند. شما می‌توانید برای موارد لازم از پروژکتورهایی استفاده کنید که حتی تا ۱۰۰۰۰ لومن هم روشنایی دارند. این دستگاه‌ها برای مکان‌های خیلی بزرگ استفاده می‌شود. اگر از این پروژکتورها استفاده می‌کنید می‌بایست برای صفحه نمایش تان از محافظ استفاده نمایید.

وضوح تصویر را در نظر بگیرید
بیشتر پروژکتورهایی که در بازار می‌بینید وضوح تصویری برابر با ۱۰۸۰ پیکسل دارند. ویدئو پروژکتور ارزان قیمت معمولا رزولوشن ۷۲۰ را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته که شما می‌توانید از دیتا پروژکتورهایی استفاده کنید که رزولوشن شان ۴K است. وضوح تصویر در این دستگاه ها شما را به حیرت خواهد انداخت!
عنبیه پویا
تعدادی از دستگاه‌های ویدیو پروژکتور عنبیه دارند. یعنی چی؟ این عنبیه مانند عنبیه انسان باز و بسته می‌شود و نور را از خود عبور می‌دهد. عنبیه انسان به این منظور طراحی شده تا نور ورودی را هماهنگ کند اما در پروژکتورها این عنبیه نور خارج را هماهنگ می‌کند.

به عنوان مثال وقتی یک صحنه تاریک در حال پخش است عنبیه ویدیو پروژکتور بسته می‌شود تا بتواند نور خروجی را کم کرده و صحنه تاریک را به خوبی نمایش دهد. پروژکتورهای حرفه‌ای تر حالت‌های مختلفی برای تنظیم عنبیه دارند و در مواقعی هم که به آن نیازی نیست، عنبیه را خاموش نگه می‌دارند.

ویدئو پروژکتور مناسب گیمینگ

ویدئو پروژکتور ها وسیله های کارامدی هستند که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در گذشته ویدئو پروژکتور ها تنها در برخی از مکان های آموزشی و یا اداری استفاده می شد اما امروزه این وسیله در خانه ها نیز استفاده شده و می توان از آن استفاده های بسیاری را داشت.

ویدئو پروژکتور چیست؟

در ابتدا به توضیح ویدئو پروژکتور می پردازیم تا در ادامه با آن بیشتر آشنا شویم. ویدئو پروژکتور وسیله ای است که مانند یک دوربین معکوس کار می کند. در واقع این وسیله به جای دریافت نور، نور را از قسمت لنز به بیرون می تاباند. ویدئو پروژکتور ها انواع داده ها از جمله تصاویر، فیلم و... را به صورت بزرگ تر به نمایش در می آورند. ویدئو پروژکتور ها می توانند داده ها را از دستگاه هایی مانند کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل، دوربین عکاسی، انواع پلیر ها و... بخواند و بر روی پرده ی نمایش و یا حتی دیوار پخش کند. نیزار کالا ارائه دهنده ی انواع دستگاه های ویدئو پروژکتور در کیفیت های بسیار عالی می باشد، جهت مشاهده ی محصولات و خرید ، به سایت این مرکز معتبر مراجعه کنید و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

از ویدئو پروژکتور ها در مکان های آموزشی استفاده ی بسیار زیادی در بخش آموزش می شود و با استفاده از این وسیله آموزش بسیار ساده تر خواهد بود و افراد درک بهتری از موضوع پیدا می کنند. همچنین در مکان های اداری برای ارائه ی جلسات کاری از این دستگاه استفاده می شود و افراد می توانند تمامی برنامه ها و اطلاعات را در جمع به اشتراک بگذارند. در استفاده ی خانگی نیز از ویدئو پروژکتور استفاده ی بسیار زیادی می شود مثلا ویدئو پروژکتور مناسب PS5 و انواع دیگر می تواند برای بازی به کار گرفته شود و یا برای مشاهده ی فیلم ها و تصاویر به صورت دسته جمعی می توان از ای وسیله استفاده کرد.

انواع ویدئو پروژکتور از نظر نوع کاربری

  1. ویدئو پروژکتور خانگی
  2. ویدئو پروژکتور جیبی
  3. ویدئو پروژکتور چند رسانه ای

ویدئو پروژکتور جیبی

ویدئو پروژکتور جیبی یکی از جدید ترین انواع این دستگاه است که همان طور که از نامش مشخص است در ابعاد کوچکی به تولید رسیده است. این نوع ویدئو پروژکتور ها به دلیل حجم کم و وزن سبک قابل جابجایی و حمل و نقل است. این دستگاه را می توان بر روی سه پایه های عکاسی قرار داد. این دستگاه معمولا شدت نور بین 20 تا 1000 لومن دارد. افرادی که حجم ویدئو پروژکتور برایشان اهمیت دارد این نوع را خریداری می کنند زیرا می توان آن را به جلسات کاری ، اموزشی و.. برد. نمونه های جدید این دستگاه در نوع وای فای دار بوده و بدون استفاده از سیم ، می توان از آن استفاده کرد بنابراین این دستگاه را به راحتی به مکان های دلخواه برده و از آن برای موارد مختلف استفاده می کنیم.

ویدئو پروژکتور خانگی

ویدئو پروژکتور های خانگی امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند . این نوع ویدئو پروژکتور دارای شدت نور 2000 تا 2500 لومن می باشد و افراد از آن برای استفاده های مختلف مثل تماشای فیلم و تصاویر و.. استفاده می کنند. این نوع از ویدئو پروژکتور ها دارای کنتراست بالایی می باشد. افراد زیادی هستند که به دلیل این که می خواهند تصاویر را به صورت بزرگ تر مشاهده کنند و از آن لذت ببرند، از این دستگاه ها در منازل خود استفاده می کنند. همچنین برای بازی های گروهی نیز می توان از نوع مناسب ویدئو پروژکتور PS5 استفاده کرد.

ویدئو پروژکتور چندرسانه ای

ویدئو پروژکتور چند رسانه ای شامل بزرگ ترین دسته بندی بوده و از این وسیله ها می توان برای ارائه ی کنفرانس ها و اطلاعات استفاده کرد. همچنین برای ارائه ی پاورپوینت و یا کلیپ های ویدئویی نیز می توان از این ویدئو پروژکتور ها بهره برد.

انواع ویدئو پروژکتور از نظر نوع لامپ

  1. DLP
  2. LED
  3. LCD

خرید ویدئو پروژکتور با قیمت ارزان

با توجه به این که فروشندگان مختلفی فروش دستگاه های ویدئو پروژکتور را انجام می دهند، باید توجه داشته باشید که از هر فروشگاهی خرید خود را انجام ندهید و در زمان خرید به کیفیت دستگاه ها توجه کنید.

طول عمر لامپ در ویدئو پروژکتور

در ویدئو پروژکتور طول عمر لامپ بسیار مهم بوده و باید در خریدتان به آن توجه داشته باشید. هر چه میزان طول عمر لامپ دستگاه مورد نظرتان بالاتر باشد بهتر است ، در واقع شما باید دستگاهی را تهیه کنید که دارای طول عمر بالایی باشد تا نیاز به تعویض های مکرر نداشته باشید و هزینه هایتان را کاهش دهید.

خرید دستگاه ویدئو پروژکتور با توجه به ویژگی های آن

در زمان خرید ویدئو پروژکتور ها باید موارد مهمی را مورد بررسی قرار دهید و دستگاهی را خریداری نمایید که پاسخگوی نیاز شما باشد. نوع دستگاه های پروژکتور بسیار زیاد بوده و لازم به داشتن اطلاعات لازم برای خرید می باش. دستگاه های ویدئو پروژکتور دارای پورت های مختلفی از قبیل VGA، HDMI , USB , AV ،SD می باشد و در زمان خرید باید حتما با توجه به نیازی که دارید ویدئو پروژکتور را انتخاب کنید همچنین میزان روشنایی، کنتراست، عمر لامپ، رزولوشن و نسبت طول به تصویر از موارد مهم دیگر در انتخاب این دستگاه می باشند.