امروزه فناوریهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی این امکان را میدهد تا حجم بزرگی از دادهها را به راحتی تجزیه و تحلیل کرد و در قالبهای ساده نموداری درآورد. فناوریهای جدید برای بخش نظارت و پایش مستمر عملکردها هم به یاری سازمانها آمده و این موسسات به کمک قابلیتهای متنوع نمایشگرهای ویدئو وال میتوانند تمامی چالشهای پیشروی خود را برطرف کنند. نکته مهم اما انتخاب ویدئو وال مناسب و معیارهایی است که سازمانها در زمان خرید باید در نظر بگیرند. معیارهایی که غفلت از هر کدام هزینههای سنگین و گاه جبران ناپذیری را به سازمانها وارد میکند. در ادامه مروری کوتاه داشتهایم بر مهمترین نکاتی که در زمان خرید نمایشگرهای ویدئو وال باید به آن توجه کرد.
انتخاب یک صفحه نمایش بزرگ برای نظارت موثر به تنهایی کافی نیست و لازم است تا نمایشگری که انتخاب میکنید تصاویر و محتواها را به شکل دقیق و طبیعی نمایش دهد. مهمترین مواردی که در این بخش باید به آن توجه کرد عبارتند از:
برای سازمانهایی که بر روی تجزیه و تحلیل تصاویر و نقشههای هوایی، راداری، لزهنگاری و… کار میکنند داشتن نمایشگرهایی که رنگها را به شکل طبعیی و با کنتراست بالا نمایش دهد، از موارد حیاتی به شمار میرود. ذرهای تفاوت در میان رنگها میتواند موجب اشتباه اپراتور شود و آسیب فراوانی به سازمان وارد کند. برای همین لازم است تا ویدئو والهایی که سازمانها انتخاب میکنند رنگها را به همان شکلی که هستند، نمایش دهد.
هر چقدر وضوح نمایشگر بالاتر باشد جزئیات بیشتری از تصاویر را میتوانید ببینید و بررسی کنید. نمایشگرهای ویدئو وال از دو فناوری متفاوت با رزولوشنهای مختلف استفاده میکنند. در ویدئو والهای LCD رزولوشن 4K یا 8K پشتیبانی میشود در حالی که نمایشگرهای LED فضای بیشتری برای رسیدن به این مقدار از رزولوشن نیاز دارد.
به تناسب نیاز و نوع کاربرد میتوان از فناوریهای متنوع برای پردازش و تغییر نماهای پخش شده استفاده کرد. در محیطهای شلوغ و پرسروصدای اتاق کنترل اما اپراتورها ممکن است نیاز به قابلیتهایی داشته باشند که بتوانند سریع نمای اصلی پخش شده را تغییر دهند و متن یا تصویر جدیدی را نمایش دهند. این سری از قابلیتهای ویدئو والها میبایست در زمان خرید و انتخاب مدل مورد توجه قرار بگیرد.
قابلیت لمس و تعامل با ویدئو وال به کاربران اجازه میدهد تا محتواها یا متنهای پخش شده روی نمایشگر را به راحتی تغییر دهند و مدیریت کنند. در ویدئو والهای LCD این قابلیت پشتیبانی میشود و به سادگی از سوی کاربر انجام میشود. در حالی که در نمایشگرهای LED این کار با پیچیدگیها و دشواریهای خاص انجام میشود.
فاصله دید اپراتور از ویدئو وال، تناسب ابعاد نمایشگر با اتاق کنترل سازمانها و شرایط نوری اتاقها میتواند بر پویایی یا کسل بودن فضای کار تاثیر بگذارد.
در بیشتر اتاقهای کنترل، ویدئو والها بر روی یک دیوار اصلی قرار دارند که میزهای اپراتور، مقابل آن دیوار قرار دارند. بررسی مقیاس و تناسب نمایشگر با فضای اتاق اهمیت بالایی دارد و میتواند بر دید بهتر اپراتورها و نظارت دقیقتر آنها تاثیر بگذارد.
تصور رایج در مورد اتاق های کنترل این است که آنها در مناطق تاریک و شبیه پناهگاه قرار دارند. این تصور به خاطر فناوریهای قدیمی نمایشگرها ایجاد شده است که تنها در هنگام کاهش نور میتوانستند تصاویری با روشنایی بالا را نمایش دهند. در حالی که در فناوریهای جدید این موضوع به طور کامل برطرف شده، به گونهای که ویدئو والهای LCD در اتاقهای پرنور هم قادر به نمایش تصاویری با روشنایی بالا هستند. نمایشگرهای LED هم از قابلیتهایی بهره میبرند که حتی در اتاقهایی با نور خورشید مستقیم هم میتوانند تصاویری شفاف و روشن را نمایش دهند.
هنگام خرید ویدئو وال برای اتاقهای کنترل سازمان خود، سه گزینه را پیشرو دارید: نمایشگرهای کم حاشیه LCD، صفحه نمایشهای LED و MicroLEDها. هر کدام از این سه گزینه مزیتها و قابلیتهای خاص خود را دارد.
ویدئو والهای LCD با حاشیه بسیار کم و باریک مقرونبهصرفهترین گزینه محسوب میشوند. طراحی پنل این نمایشگرها به شکلی است که این امکان را به تولیدکنندگان میدهد تا هر چند سال عرض صفحات را کاهش دهند و نمایشگرها را با حاشیه یا لبهای کمتر روانه بازار کنند. زمانی که تعداد زیادی از ماژولها یا صفحات نمایش را کنار هم قرار میدهید حاشیه قابها باعث به وجود آمدن خطوط پررنگ و قابل توجهای میشود.
در اتاقهای کنترلی که با نمایش دائم نقشهها و نمودارها سرورکار دارند این حاشیهها و لبههای پهن میتواند باعث اشکال در دید کاربران شود و اشتباهات زیادی را به وجود بیاورد. برای همین لازم است تا نمایشگرهایی با کمترین حاشیه ممکن به کار گرفته شوند.
ویدئو والهای LED به دلیل اینکه بدون حاشیه هستند و لبهای در کنارههای آن دیده نمیشود، برای بسیاری از سازمانها و ادارات دولتی گزینه جذابتری محسوب میشود. با داشتن این سری از ویدئو والها سازمانها میتوانند نمایشگرهایی با ابعاد و اندازههای متنوعتری را در اتاقهای کنترل یا سالنهای اداری خود داشته باشند.
فناوری LED به طور معمول از روشنایی بالاتری برخوردار است و به همین دلیل برای مکانهایی که نور محیط در آنجا زیاد است، بیشتر قابل استفاده هستند.
انتخاب ابعاد ویدئو وال LED با میزان فاصله کاربران و اپراتورها از نمایشگر بستگی دارد. برای مثال یک ویدئو وال LED ۲ میلیمتری برای بینندههایی که در ۴ یا ۶ متری صفحه نمایش هستند واضح خواهد بود. اما برای کاربرانی که در فاصله نزدیکتر مینشینند این ابعاد مناسب نخواهد بود چرا که آنها هر کدام از صفحات را به شکل پیکسلهای جداگانه خواهند دید. برای آنها LEDهای با ابعاد ۱ تا ۱.۵ میلیمتری مناسبتر است.
microLED فناوری جدیدی است که در مقایسه با LCD و LED از مزیتهای بیشتری برخوردار است.
نمایشگرهای وال (The Wall) یک نمایشگر ماژولار LED است که صاحبان و مدیران کسبوکارها میتوانند براساس محل فعالیت و نیاز خود ابعاد و نسبت نمایشگر را تعیین کنند. در واقع همانطور که از نام این مدل پیداست، همچون یک دیوار که از کنار هم چیدن آجرها یا کاشیها بالا میرود و ساخته میشود، در نمایشگر وال با کنار هم قرار دادن ماژولها میتوانید نمایشگری یکپارچه و منسجم بسازید. در هر کدام از این ماژولها چندین هزار LED با ابعاد بسیار کوچک جای گرفته است. حضور این تعداد از LED در یک ماژول کمک کرده تا برخلاف مدلهای مشابه با نزدیک شدن به نمایشگر کیفیت تصویر پایین نیاید و چه از راه دور و چه از نزدیک به نمایشگر چشم بدوزید رنگ و سطح کنتراست تصویر همچنان چشمنواز باقی بماند. در نمایشگرهای LCD در محل اتصال ماژولها یا قابها به یکدیگر سایهای بر روی تصاویر میافتد که مانع دیدن محتواها با کیفیت اصلی میشود. نمایشگرهای وال با برطرف کردن این مشکل، تصاویر را به شکلی یکدست و با همان رنگ و کنتراست مدنظر طراحان پخش میکند.
نمایشگر وال همچنین به کمک موتور تصویر قدرتمند خود از فناوری پخش تصاویر HDR10+ پشتیبانی میکند.
مزیت تبلیغات از طریق تلویزیون شهری بسیار گسترده است به طوری که اگر می خواهید برند شما در پربازدیدترین نقاط شهر باشد، تلویزیون شهری مناسب شما می باشد.
در این روش تبلیغاتی که یکی از متداول ترین تبلیغات در فضای باز است به راحتی می توان توجه مشتریان را به خود جلب کرد. با ارائه پیام مناسب در مکان های مناسب، می توان به طور موثر با مشتریان خود تعامل برقرار نمود.
شما به عنوان یک صاحب کسب و کار میتوانید با برنامهریزی رسانهای و بودجه درست در کارهایی که در آن دیده شدن برند مورد نظر است، برند خود را به موقعیت موفقتری برسانید.
بیلبوردهایی که در بسیاری از نقاط شهر قرار دارند به شما این امکان را می دهند که صدای خود را به گوش همه مشتریان خود برسانید. در لحظات ترافیک، مردم به دنبال چیزی می گردند که به آن علاقه مند شوند، که در این خصوص یک تلویزیون شهری ال ای دی ، یک تابلوی تبلیغاتی چشمگیر و موثر پیام برند را به دقیق ترین شکل منتقل می کند.
تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند و نوآوری های زیادی در صنعت تبلیغات ایجاد می کند. با گسترش صفحه نمایش های دیجیتال، در صنعت تبلیغات؛ استفاده از فناوری برای دستیابی به مخاطبان هدف به یک ابزار مهم تبدیل شده است. در طول روز، زمانی که به مدرسه، بیمارستان، محل کار یا خرید می روید، قطعا با صفحه نمایش دیجیتال مواجه خواهید شد. بنابراین، شرکت ها و برندها هنگام انتخاب تبلیغات، گزینه های تبلیغات نمایشگر دیجیتال را در نظر می گیرند.
شما می خواهید بیلبوردها را برای افزایش آگاهی و فروش برند خود تبلیغ کنید، اما اگر نمی دانید از کجا شروع کنید و چگونه ادامه دهید، این مقاله برای شما مناسب است. در ادامه مقاله خود اطلاعات دقیقی در مورد تبلیغات بیلبورد و همچنین اطلاعات دقیقی از قیمت و انواع تبلیغات بیلبورد قرار داده ایم.
اندازه استاندارد تلویزیون تبلیغاتی 340 سانتی متر عرض و 190 سانتی متر طول می باشد. با این حال، بسته به منطقه و مکانی که بیلبورد در آن قرار دارد، امکان مشاهده بیلبوردها در اندازه های مختلف نیز وجود دارد. قبل از چاپ آثار بیلبورد باید بررسی شود که آیا با تابلو سازگاری دارند یا خیر..
برای اینکه بعدا مشکلی پیش نیاید، در صورت بروز خطا در ابعاد، قبل از شروع چاپ، خطاها اصلاح شود. برای انجام سریع اقدام و چاپ مستقیم، باید اندازه تابلویی که آگهی در آن قرار می گیرد مشخص شود و کار بر اساس آن شروع شود.
معمولا شرکت های فعال در زمینه فروش در خصوص ابعاد تلویزیون شهری راهنمایی ها و نظارت های لازم را به انجام می رسانند و امکان وقوع مشکل وجود ندارد.
شرکت های زیادی هستند که تبلیغ می کنند. باید از گم شدن در میان این تبلیغات و هدر دادن پول خود جلوگیری کنید. برای این کار باید به نکاتی توجه کرد.
اول از همه، این کار درستی نیست که اطلاعات زیادی را برای پر کردن کل قسمت تخته درج کنید. از آنجایی که وسایل نقلیه و عابران پیاده در حال حرکت معمولاً تبلیغات ویدئو وال را مشاهده می کنند، هر چه اطلاعات جلب توجه و شفاف کمتر باشد، مزیت بیشتری ارائه می شود. به همین دلیل لازم است در تهیه طرح از اطلاعات قابل توجه و چشمگیر استفاده شود.
توجه مخاطبان در حال حرکت به متون طولانی روی تلویزیون شهری یا ویدئو وال بسیار دشوار است. به همین دلیل میتوانید متنهای کوتاه یا چشمگیر را به جای متنهای بلند بگنجانید و همچنین میتوانید طرحهای قابل توجهی با جلوههای بصری تهیه کنید. مکانی که بیلبورد در آن قرار خواهد گرفت نیز بسیار مهم است. برای متمایز شدن از سایر تبلیغات، طراحی باید با محیط اطراف تضاد داشته باشد.
امروزه، اگرچه همه چیز به محیط دیجیتال منتقل شده است، اما گاهی اوقات ممکن است در تبلیغات تغییر کند. گاهی اوقات، تبلیغاتی که در رسانههای دیجیتال داده میشوند، آزاردهنده و نادیده گرفته میشوند، یا زمانی که در کانالهای تلویزیونی وقفهای وجود دارد، بیننده ممکن است به جای تماشای تبلیغات، به کانالهای دیگر روی آورد.
این در مورد تبلیغات بیلبورد صدق نمی کند. امکان رد شدن یا نادیده گرفتن تبلیغ شما وجود ندارد. همچنین در رسانه های اجتماعی و نمایشگرهای خانگی فرصت پخش محدود به زمان خاصی می باشد در حالی که زمان انتشار بسیار مهم است، تبلیغات شما به صورت 24 ساعته بر روی بیلبوردها نمایش داده می شود.
اما اگر به این فکر می کنید که چگونه در تلویزیون شهری تبلیغ کنید، بیایید توضیح دهیم. فرآیند تبلیغات بیلبورد، از طراحی تا چاپ، از اجاره تا انتخاب مکان، فرآیندی دشوار و پرزحمت است. به همین دلیل برای داشتن کارهای تبلیغاتی حتما باید با شرکتی مجرب در این خصوص همکاری کنید. به این ترتیب شما بدون زحمت بر این روند سخت و طاقت فرسا غلبه خواهید کرد و شروع به نتیجه گیری ایده آل خواهید نمود.