شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

راهنمای خرید وبکم برای اتاق جلسات

احتمالا شما هم با ابزارهای ساده‌ای که روی لپ‌تاپ و pc نصب شده و وظیفه انتقال تصویر را دارد، آشنا هستید. وبکم یک ابزار کاربردی برای انتقال تصویر از طریق اینترنت است. به کمک این دستگاه می‌توانید تصویر را با کیفیت و رزولوشن بالاتری انتقال دهید. چراکه دوربین‌های نصبی خود لپ‌تاپ‌ها کیفیت تصویر پایین‌تری دارند. حالا اصلا چرا باید وبکم خرید؟ خرید وبکم برای آن دسته از افرادی که جلسات آنلاین زیادی برگزار می‌کنند، بسیار حیاتی است. به نظر شما با توجه به انواع و اقسام متفاوت وبکم‌ها در بازار کدام نوع برای برگزاری جلسات آنلاین بهترین است؟ در ادامه همراه ما باشید تا شما را با بهترین نوع وبکم برای اتاق کنفرانس آشنا کنیم.

رزولوشن بالای تصویر، از بهترین ویژگی‌های بهترین وب کم کنفرانس

اگر برای خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس دست به کار شوید تا یک وبکم خوب را انتخاب کنید، حتما با تنوع بسیار بالای وبکم‌ها رو به رو خواهید شد. اما اولین قدم برای انتخاب یک وبکم خوب شناسایی کیفیت تصویر آن است.

در حالت کلی برای برگزاری جلسات ساده یا حتی برگزاری کلاس آنلاین، حداقل رزولوشن یک وبکم باید 720 مگاپیکسل باشد. پایین‌تر از این حد هم هدر رفت مالی دارد و هم اینکه به برگزاری جلسات کمک نمی‌کند. اگر شما قصد ندارید وبکم باکیفیتی را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم از دوربین لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود کمک بگیرید و در غیر این‌صورت حتما با کمی هزینه بیشتر یکی از با کیفیت‌ترین وبکم‌ها با رزولوشن نسبت بالا را انتخاب کنید.

نرخ فریم بالاتر وبکم، جزئیات بیشتری را به تماشاگر نشان می‌دهد

شاید باورش کمی سخت باشد، اما وبکم‌ها با عکس‌برداری پشت‌سرهم تصاویر را به ویدئو تبدیل کرده و به مخاطب نشان می‌دهند. به این ویژگی وبکم «نرخ فریم» گفته می‌شود. هرچقدر نرخ فریم دستگاه بالاتر باشد، جزئیات بیشتر و باکیفیت‌تری را به مخاطب ارائه می‌کند. حال فرض کنید که یک وبکم نرخ فریم پایینی دارد و این موضوع به این معناست که تعداد تصاویری که در لحظه می‌گیرد و به فیلم تبدیل می‌کند، بسیار کم است.

طبیعتا نرخ فریم پایین‌تر، ویدئو را باوقفه‌تر و بی‌کیفیت‌تر ارائه می‌کند. به همین خاطر اگر قصد خرید وبکم ویدئو کنفرانس را دارید، حتما مسئله نرخ فریم را جدی بگیرید تا انتخاب عاقلانه‌تری داشته باشید.

توجه به تجهیزات جانبی مثل میکروفون قبل از خرید بهترین وبکم کنفرانس

یکی‌دیگر از نکات مهمی که باید قبل از خرید به آن توجه کنید، بررسی امکانات و تجهیزات وبکم است. به‌عنوان مثال برخی از وبکم‌ها فاقد میکروفون و اسپیکرفون هستند، اما برخی دیگر یک یا دو میکروفون داخلی دارند.

قابلیت فوکوس خودکار را برای خرید وبکم دست‌کم نگیرید

بسیاری از وبکم‌ها فاقد قابلیت فوکوس خودکار هستند و اگر تصویر جابه‌جا شود، به راحتی تار می‌شود؛ اما برخی از وبکم‌ها امکان فوکوس خودکار دارند و با حرکت سوژه روبه‌روی وبکم به‌صورت خودکار فوکوس می‌شود. پس اگر این قابلیت هم برای شما مهم است هنگام خرید به این ویژگی توجه کنید تا متوجه شوید کالای موردنظر را به درستی انتخاب کرده‌اید.

قبل از خرید برندهای با کیفیت وبکم را بشناسید

این روزها و با پر شدن بازار از اجناس تقلبی و بی کیفیت، مهمترین اقدامی که باید انجام دهید این است که با شناخت دقیق برندها، انتخاب عاقلانه‌ای داشته باشید. خوشبختانه برندهای باکیفیت و درجه 1 چینی مثل «یالینک» در ایران نمایندگی دارد و به نسبت کیفیت ارزشمندی که دارد، قیمت‌گذاری مناسبی هم دارد. این برند تولیدکننده انواع هدست، ویدئو کنفرانس و تجهیزات ویدئو کنفرانس است و با ارائه تنوع بالای محصولاتی که دارد، دست کاربر را برای خرید خوش‌قیمت‌ترین و مناسب‌ترین محصول باز گذاشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.