شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

معرفی تلویزیون تبلیغاتی شهری

درحال‌ حاضر تلویزیون تبلیغاتی شهری یا نمایشگرهای بزرگ به‌عنوان گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل برای اهداف تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود که قادر است محتوای ویدیوئی شما را در ابعاد وسیع به نمایش بگذارد.

در واقع هدف اصلی که برای ساخت این نمایشگرها مد نظر قرار می‌گیرد، نمایش تبلیغات ویدیوئی در مکان‌های پرترددی همچون میادین، خیابان‌ها، مراکز خرید و فضاهای عمومی است.

آشنایی بیشتر با تلویزیون شهری تبلیغاتی

نمایشگرهای بزرگ که از چندین پنل تشکیل می‌شوند، با قرارگیری تمامی قطعات در کنار یکدیگر با استفاده از ماژول‌هایی که بر روی آن‌ها تعبیه شده قادر هستند تا تصویری یکپارچه را نشان دهند.

در ماژول‌های تلویزیون شهری به‌طور معمول از چندین دیود LED یا SMD استفاده می‌شود که ازنظر کیفیت تصویر و نحوه ارائه میزان روشنایی تا حد زیادی با یکدیگر تفاوت دارند.

کاربردهای تلویزیون های شهری تبلیغاتی در مکان های مختلف

ازآنجایی‌که میزان تقاضا برای استفاده از تلویزیون‌های شهری رو به گسترش است اماکن مختلفی وجود دارد که از این تجهیزات برای معرفی محصولات و خدمات خود یا اطلاع‌رسانی درزمینه‌های دیگر استفاده می‌کنند که عبارت‌اند از:

  • معمولا مراکز تجاری که در مناطق شلوغ و پرتردد شهرها قرار دارند به‌عنوان یکی از مکان‌هایی مد نظر قرار می‌گیرند که برای نمایش محتوای ویدیوئی خود به رهگذران از نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند.
  • از دیگر اماکنی که متقاضی استفاده از تلویزیون‌های شهری هستند باید به ایستگاه‌های قطار، مترو، فرودگاه و فضاهایی که درزمینه حمل‌ونقل فعالیت دارند اشاره کرد که علاوه‌بر نمایش تبلیغات از این تجهیزات برای اطلاع‌رسانی درخصوص مسیرها نیز استفاده می‌شود.
  • رویدادهای زنده مانند کنسرت‌های موسیقی، مجموعه‌های ورزشی، نمایشگاه‌ها و بسیاری موارد دیگر نیز وجود دارد که محلی را برای نصب نمایشگرهای بزرگ در نظر می‌گیرند تا تصاویر با کیفیت و وضوح بالاتری در مقابل بینندگان نشان داده شود.

استفاده از تلویزیون شهری تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟

شاید استفاده از تابلوهای تبلیغاتی ثابت تا حدودی در نشان‌دادن محصول یا خدمات شما موثر واقع شود اما امکان ارتقای فناوری در این محصولات وجود ندارد درحالی‌که تلویزیون‌های شهری می‌توانند مزایایی به شرح زیر را در اختیارتان قرار دهند:

  • انعطاف‌پذیری بالایی در نمایش محتوای تصویری ازطریق تلویزیون‌های شهری قابل مشاهده است و می‌تواند اطلاعات مورد نیاز شما را برای پخش روی سیستم، با سرعت زیادی به‌روزرسانی کند.
  • ارائه یک محتوای نمایشی بر روی تلویزیون‌های بزرگ، روشی موثر در تبلیغات است.
  • در مقابل نفوذ آب و گردو‌غبار از مقاومت بسیار خوبی برخودار هستند.
  • خروجی صدای عالی و باکیفیت دارند.
  • از فاصله‌های دور نیز زاویه دید خوبی را برای بیننده ایجاد می‌کند.
  • امکان ارتباط اپراتور با سیستم پخش در تلویزیون‌های شهری وجود دارد.
  • می‌توانید به‌راحتی فرمت‌های ویدیوئی را بر روی این تجهیزات اجرا کنید.

معرفی انواع تلویزیون های شهری تبلیغاتی

نحوه کاربرد و نوع پیکسل‌هایی که برای ساخت این تجهیزات در نظر گرفته می‌شود از سری مواردی به‌شمار می‌رود که در زمان تقسیم‌بندی تلویزیون‌های شهری اهمیت زیادی دارد.

به همین دلیل زمانی که قرار باشد تا این محصولات را متناسب با پیکسل‌هایی که روی نمایش تصویر تاثیرگذار هستند در گروه‌های مختلفی قرار دهیم باید مدل‌های زیر اشاره کرد:

  • RGB: برای طراحی و ساخت پیکسل‌ها معمولا از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود که در این مدل هر پیکسل موجود در ماژول از یک LED با رنگ‌های سبز، آبی و قرمز پشتیبانی می‌کند.
  • ۲RGB: به‌منظور تولید پیکسل‌هایی که در تلویزیون RGB2 به‌کار می‌رود از ترکیب ۲ رنگ استفاده می‌شود که در اغلب موارد کیفیت تصویری بالاتری را ارائه می‌دهد.

انواع تلویزیون های شهری متناسب با نوع کاربرد

محل قرارگیری نمایشگرهای بزرگ عاملی است که در تعیین نوع کاربرد آن‌ها و استفاده از فناوری ساخت تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل معمولا این معیار را برای تقسیم‌بندی تلویزیون‌های شهری در نظر می‌گیرند که عبارت‌اند از:

  • فضای باز (outdoor): به‌منطور ساخت این مدل از اجزا و قطعاتی استفاده می‌شود که قادر به مقاومت در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف است و هنگام تابش شدید نور خورشید نیز تصویری با وضوح و کیفیت بسیار خوب را نمایش می‌دهد. صفحه‌نمایش تلویزیون‌های شهری فضای باز قادر به پوشش محدوده‌ای تا ۴۵۰ متر هستند.
  • داخل سالن (indoor): مکان‌های سرپوشیده که نیاز به ارائه محتوای نمایشی دارند باید از تلویزیون‌های شهری داخل سالن استفاده کنند که زاویه دید، رزولوشن و میزان روشنایی نمایشگر آن‌ها متناسب با محیط‌های بسته طراحی شده است.

در کنار مدل‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، می‌توان به برخی دیگر از نمونه‌های تلویزیون شهری همچون قابل حمل و ۳ بعدی نیز اشاره کرد که از ویژگی‌ها و ساختار منحصربه‌فردی برخودار هستند.

نمایشگرهای قابل حمل یا پرتابل برای مواقعی که قصد دارید تا به‌منظور اجرای یک برنامه، تصاویر ویدئویی را به‌صورت موقت پخش کنید به‌کار می‌رود. ازطرف‌دیگر تلویزیون‌های ۳ بعدی نیز قادر هستند تا تصویری چندوجهی را در معرض دید بینندگان قرار دهند.

نکات مهم برای انتخاب یک تلویزیون تبلیغاتی شهری مناسب

در مواقعی که به‌دنبال خرید نمایشگرهای شهری برای استفاده در مجموعه‌های ورزشی، مراکز تجاری یا هر مکان پرتردد دیگری هستید، باید چندین مشخصه مهم و اساسی را در نظر بگیرید که به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک می‌کند و عبارت‌اند از:

  • فاصله دید: اینکه قرار است نمایشگرهای بزرگ چه محدوده‌ای را پوشش دهند تا بیننده قادر به دیدن محتوای تصویری با وضوح بالا باشد، نقش موثری در انتخاب این تجهیزات ایفا می‌کند تا ازاین‌طریق بتوانید فاصله بین پیکسل‌ها را مشخص کنید.
  • میزان روشنایی: چنانچه تصور کنید روشنایی بیشتر انتخاب بهتری خواهد بود، یک باور غلط است. در واقع شما باید به مکانی که می‌خواهید نمایشگر را قرار دهید، توجه داشته باشید به این صورت که معمولا مدل‌های داخل سالن به روشنایی کم‌تری در مقایسه با نمونه‌های فضای باز نیاز دارند.
  • دات پیچ: یکی از معیارهایی که در زمان خرید این تجهیزات مورد توجه قرار می‌گیرد دات پیچ یا فاصله بین پیکسل‌ها است که هرچقدر کم‌تر باشد قادر به ارائه تصویری با جزئیات بیشتر و وضوح بالاتر خواهد بود و انتخاب این مشخصه بستگی به فاصله نصب تلویزیون نسبت به زمین دارد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.