شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

10 نکته طلائی در طراحی ویدئو وال خیره کننده

همانطورکه می دانید تلویزیون شهری یا ویدئو وال LED یک نمایشگر دیجیتالی است که به طور موثر به کسب و کارها در دستیابی به مخاطب هدف کمک می‌کند و مزایای زیادی را ارائه می‌دهد که اکثر نمایشگرهای سنتی نمی‌توانند ارائه کنند، اما خود صفحه نمایش دیجیتال یک کمپین تبلیغاتی موفق را به طور خودکار تضمین نمی‌کند، بلکه باید در طراحی آن کلی ایده پیاده کرد تا به موفقیت رسید.

درست است که بیلبوردهای تبلیغاتی LED ابزار قدرتمندی برای دیده شدن هستند، اما یک ابزار قدرتمند می‌تواند بی فایده شود، اگر عاقلانه و ماهرانه از آن استفاده نشود. پس محتوا و استراتژی کسب و کار مهمتر از ابزار است.

همه چیز در ویدئو وال، طراحی محتواست. اگر محتوا به اندازه کافی خوانا یا جذاب نباشد، این صفحه نمایش تبدیل به یک صفحه غول پیکر بی معنی می‌شود.

در این مقاله به معرفی 10 نکته در مورد طراحی موثرترین محتوا برای کمپین تبلیغات در ویدئو وال می‌پردازیم.

10 نکته طلائی در طراحی ویدئو وال

1. از رنگ های متضاد استفاده کنید.

خوانایی محتوای ویدئو وال، خیلی مهم است. محتوای خوانا محتوایی است که به اندازه کافی واضح باشد و بتوان از فاصله دور آن را خواند. استفاده از رنگ‌های متضاد می‌تواند به خواندن مطالب شما کمک کند.

به طور معمول، سفید می‌تواند با رنگ‌های تیره به خوبی کار کند در حالی که سیاه را می ‌توان با رنگ‌های روشن‌تر استفاده کرد. بر اساس تئوری رنگ مدرن، کنتراست را می‌توان با استفاده از رنگ‌های مکمل به دست آورد، دو رنگی که متضاد هم هستند انتخاب شوند.

یکی دیگر از دلایل استفاده از رنگ‌های کنتراست، جداسازی عناصر اصلی یا آثار هنری از پس زمینه محتوا است. اگر آثار هنری یا متون شما با رنگ‌های غیر متضاد پر شده باشند، عناصر شما برجسته نمی‌شوند. در نتیجه مخاطب نمی‌تواند روی پیام های اصلی شما تمرکز کند.

2. فقط یک یا دو پیام را برجسته کنید.

در حالی که تلویزیون‌های شهری می‌توانند محتوای ویدیویی را با مدت زمان طولانی‌تری در مقایسه با تصاویر یا تبلیغات ثابت نمایش دهند، اما همچنان باید پیام خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال کنید.

امروزه دامنه توجه کمتر شده است. همیشه بهتر است مخاطبان خود را در جریان قرار دهید و پیام خود را تنها با یک نگاه انتقال دهید. تلویزیون تبلیغاتی همیشه مخاطبان متحرک را در فضای باز هدف قرار می‌دهند. مخاطب شما می‌تواند سوار قطار در حال حرکت یا رانندگی با ماشین باشد. آن‌ها فقط چند ثانیه فرصت دارند که در حین حرکت متوجه محتوای شما شوند و آن را بخوانند.

در یک تصویر یا محتوای ویدیویی، باید مشخص کنید مهم ترین پیامی که می‌خواهید ارائه دهید چیست. فراخوان شما برای اقدام چیست؟ چگونه می‌توانید دعوت به اقدام و پیام خود را به ساده ترین شکل ممکن در محتوای خود بگنجانید؟

به عنوان مثال، اگر در حال نمایش یک آگهی در یک نمایشگر کنار بزرگراه هستید، آیا قرار دادن شماره تلفن در آن فکر خوبی است؟

همیشه به یاد داشته باشید که همه چیز را ساده نگه دارید. سادگی بهترین راه برای ارائه محتوای معنادار است.

3. از حروف بزرگ، پررنگ و خوانا استفاده کنید.

حروف ساده یکی از مهمترین فاکتورهای خوانایی است. مخاطبان شما می‌توانند محتوای شما را از فاصله بسیار دور مشاهده کنند. خواندن متون کوچک در فاصله دور بسیار سخت است.

تایپوگرافی یک اصل طراحی است که تعیین می کند آیا متن شما به راحتی خوانده می‌شود یا خیر. آسان خوان تا حد زیادی به چیدمان، استایل و فاصله آن بستگی دارد.

از فونت‌های پررنگ استفاده کنید. خواندن جملات طولانی با تمام حروف بزرگ سخت است. از استفاده بیش از حد از انواع مختلف فونت خودداری کنید.

4. از تعداد محدودی از متون و عناصر استفاده کنید.

مخاطب زمان بسیار محدود و کوتاهی برای خواندن مطالب شما دارد. با استفاده از متون و عناصر کمتر، محتوای خود را ساده نگه دارید. عنوان باید 7 کاراکتر یا کمتر باشد.

اگر محتوای ویدیویی را نمایش می‌دهید، هر عکس باید تا حد امکان ساده باشد. از بهم ریختن محتوای خود با تصاویر یا عناصر گرافیکی زیاد خودداری کنید.

به عنوان مثال، اپل تنها از عکسی استفاده کرد که توسط آیفون خود گرفته شده بود تا پیام اصلی خود را برجسته کند. یعنی تنها یک تصویر کافی است تا به مخاطب بگوید آیفون، دوربین برتری دارد.

5. در چیدمان ترکیب بندی خود از اولویت بصری استفاده کنید.

می توانید از تصاویر، متون و عناصر گرافیکی در محتوای خود استفاده کنید. با این حال، اگر عناصر زیادی در محتوای خود دارید، ممکن است تشخیص اینکه کدام عنصر مهم‌ترین اطلاعات است، برای مخاطب مشکل باشد. آن‌ها نمی‌دانند چگونه چشم‌هایشان را روی محتوا حرکت دهند و ابتدا به کجا و به کدام عنصر نگاه کنند.

استفاده از اولویت بصری می‌تواند حس سلسله مراتب را در محتوای شما ایجاد کند. به طور معمول، شما می خواهید مهم ترین پیام شما به عنوان بزرگترین عنصر در محتوای شما ظاهر شود. عناصر کم اهمیت مانند شرایط و ضوابط باید در مقایسه با سایر موارد کوچکتر نگه داشته شوند.

انسان‌ها خطوط را از بالا به پایین می‌خوانند و اسکن می‌کنند. از این رو، همیشه عناصر یا پیام های مهم تر را در بالای محتوای خود قرار دهید.

6. از نشانه های بصری برای جلب توجه استفاده کنید.

مواقعی وجود دارد که به دلیل برخی عوامل طراحی باید از قوانین اولویت بصری پیروی نکنید و مهم ترین پیام های خود را در جای دیگری قرار دهید. در این شرایط می‌توانید از نشانه‌های بصری استفاده کنید.

نشانه‌های بصری یا نشانه‌های جهت‌دار عناصری هستند که می‌توانند در هدایت توجه به موارد مهمی مانند فراخوان برای اقدام، محصولات و پیام‌های اصلی کمک کنند. برخی از رایج ترین نشانه ها فلش ها، جهت صورت یا چشم و تضاد رنگ است.

نشانه‌های بصری مهم هستند. اگر طراحی شما بد است، مخاطب هرگز نمی تواند به طور موثر به پیام شما توجه کند، حتی اگر شما بهترین محتوا را در جهان خلق کرده باشید.

7. از استفاده از پس زمینه سفید خودداری کنید.

نمایشگر ویدئو وال از چندین پنل صفحه نمایش LED ساخته شده‌اند و این پنل‌های صفحه نمایش LED حاوی بسیاری از لامپ ها یا بسته های LED کوچک هستند. اکثر لامپ ها یا بسته های LED در سه رنگ قرمز، سبز و آبی هستند.

همه LED های قرمز، سبز و آبی باید تا حداکثر میزان روشنایی خود روشن شوند تا نورهای سفید تولید شوند. در نتیجه مصرف برق بیلبورد دیجیتال بسیار افزایش می یابد.

علاوه بر این، یک پس‌زمینه کاملا سفید می‌تواند به‌ویژه در شب بسیار روشن به نظر برسد. پس زمینه روشن می تواند خواندن مطالب شما را سخت کند. علاوه بر این، می‌تواند حواس کاربران جاده را نیز پرت کند.

8. از تصاویر مناسب استفاده کنید.

یک تصویر به اندازه کافی قدرتمند است که یک داستان را روایت کند. حتی برخی موافقند که تصویر بسیار مؤثرتر از متون و سایر عناصر در جذب مخاطب است. به لطف صفحه نمایش تلویزیون شهری، تصاویر پر جنب و جوش و رنگارنگ می‌توانند به راحتی توجه را به خود جلب کنند.

هنگام استفاده از تصاویر در محتوای خود، همیشه تصاویری را انتخاب کنید که می توانند پیام شما را به طور موثر بیان کنند. از استفاده از تصاویر برای اهداف تزئینی خودداری کنید. به هم ریختن محتوای خود بی معنی است زیرا مخاطبان زمان بسیار محدودی برای خواندن صفحه نمایش شما دارند.

9. با خلاقیت و تخیل بازی کنید.

یکی از دلایلی که کسب و کارها به استفاده از تلویزیون‌های شهری روی می آورند ، توانایی صفحه دیجیتال برای نمایش طیف گسترده ای از فرمت های رسانه دیجیتال است. برخی از فرمت های رسانه ای پشتیبانی شده عبارتند از فیلم‌ها، متن‌ها، تصاویر و گرافیک های متحرک.

برخلاف بیلبوردهای سنتی که خلاقیت آن‌ها محدود است، می‌توانید تقریباً هر چیزی را که می‌خواهید با استفاده از ویدئو وال نمایش دهید. بهترین قالب را که مناسب ماهیت کسب و کار شماست پیدا کنید و مخاطبان خود را به بهترین شکل ممکن درگیر کنید.

برای مثال، کسب‌وکارها اکنون از بیلبوردهای دیجیتالی برای نمایش محتوای سه بعدی بدون عینک استفاده می‌کنند . این محتواها معمولاً عابران پیاده را در مناطق شلوغ با ترافیک سنگین پیاده هدف قرار می دهند. محتوای سه بعدی می تواند یک تجربه تماشای هیجان انگیز را ارائه دهد و آنقدر منحصر به فرد است که عابران پیاده حاضرند کار خود را که برای تماشای محتوا متوقف کنند.

10. محتوای خود را تست کنید.

خرید یک فضای تبلیغاتی می تواند گران باشد. یک محتوای برنامه ریزی نشده می تواند کمپین تبلیغات شما را خراب کند.

اگرچه تمام دستورالعمل‌های اولیه را دنبال کرده‌اید و سخت تلاش کرده‌اید تا بهترین محتوایی را که می‌توانید تولید کنید، ایجاد کنید، اما هنوز هم مهم است که محتوای خود را قبل از راه‌اندازی کمپین خود آزمایش کنید.

دوستان یا اطرافیان خود را جمع کنید. مطالب را به آن‌ها نشان دهید و نظر آن‌ها را جویا شوید. شما می توانید با نمایش محتوا به مدت حداکثر 5 ثانیه، وضعیت واقعی زندگی را شبیه سازی کنید. سپس، با دوستان خود بررسی کنید که چقدر می توانند پیام شما را درک کنند.

تلویزیون های شهری ابزاری موثر در تبلیغات بیرونی هستند، اما نحوه استفاده از ابزار خیلی مهم است. با طراحی حرفه ای تلویزیون شهری با محتوای مناسب، می توانید اثربخشی و بازگشت سرمایه کمپین دیجیتالی خود را بهبود بخشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.