شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

ساده و هوشمند تر شدن نرم افزار دیجیتال ساینیج

 

ساده و هوشمند تر شدن نرم افزار دیجیتال ساینیج

نرم افزار دیجیتال ساینیج ساده تر و هوشمندتر می شود

نرم افزار دیجیتال ساینیج  معمولا در سخت افزارها بهتر خود را نشان می دهد چون نمایشگرهای بزرگ و روشن بسیار تاثیرگذارتر از یک پلت فورم نرم افزاری  توانمند هستند. بهترین دیجیتال ساینیج نیاز به یک بسته نرم افزاری  حرفه ای دارد تا از یک نمایشگر برجسته پشتیبانی کند.
طبق گفته سرگی کونتر، مدیر تولید یکی از تولید کنندگان برتر دیجیتال ساین ایج خوشبختانه برای کاربر نهایی،  ساینیج درحال ساده تر شدن از لحاظ کاربرد و هوشمندتر شدن است. همینطور که دیجیتال ساینیج درحال هوشمندتر شدن است، می توان مشاهده کرد که محتواهای پویاتر راه خود را به سمت مسیرهای اصلی باز می کنند.

ساده تر شدن دیجیتال ساینیج

 سادگی نکته اصلی در مورد هر نرم افزار دیجیتال ساینیج است چون درخواست اکثر کاربران نهایی هم همین است. به عنوان مثال زمانیکه دانشگاه سانتا کلارا در کالیفرنیا به دنبال نصب نرم افزار دیجیتال ساینیج بود، واقعا به دنبال نرم افزاری می گشت که در عین قابل اطمینان بودن  کاربرد راحتی نیز داشته باشد.
نیکل مورالس- مدیر تکنولوژیهای رسانه دیجیتال و مدرسه مهندسی در دانشگاه سانتاکلارا در ایمیلی بیان کرد: “در سیستم های قدیمی ۱۵ دقیقه طول می کشید تا پس از بارگزاری محتوای جدید صفحات نمایش رفرش شوند. اما حالا، اطلاعاتی که در مورد کلاس ها و اتفاقات به عنوان پست گذاشته می شود در همان لحظه به صورت زنده نمایش داده می شود.”
کونتر اذعان داشت که نرم افزار دیجیتال ساینج در حال پیشرفت به سمت ساده تر شدن از لحاظ مدیریت و مقیاس است به طوریکه اکثر سازمانها یا شرکت های تجاری می توانند دیجیتال ساینیج را در موقعیت های مختلفی به کار ببرند. از طرفی کاربران نهایی نیز به شدت به دنبال روش های ساده تر برای جایگزین کردن روش های قدیمی هستند.
کونتر گفت:”خیلی کم پیش می آید که مشتریان جدی بخواهند استفاده از یک تکنولوژی را از ورژن های قدیمی تر آغاز کنند. در عوض آن ها معمولا به دنبال سیستم پشتیبانی جامعی هستند که درک جدیدی از سیستم به آن ها بدهد یا یک سیستم مدرن که با داشتن امکاناتی در محل اصلی بتواند به سرعت به روز شده و کاربران جدید را آموزش دهد. امروزه نرم افزارها باید شهودی باشند و محدودیت های عملیاتی کاربران که سازمان ها در گذشته معمولا با آن مواجه بودند از آن ها حذف شود.”

 

 

نرم افزار دیجیتال ساینیج

 

هوشمندتر شدن ساینیج

 فروشندگان در حال عرضه دستگاه های دیجیتال ساینیج هوشمند تر هستند. “هوشمندی” در این سیستم ها به شکل AI، خلق محتوای خودکار، تعامل با موبایل، پخش محتوا های آن لاین و غیره مطرح می شود.
به عنوان مثال دانشگاه سانتا کلارا توانسته محتوای رسانه اجتماعی زنده ای را در شبکه ای متشکل از ۸۰ نمایشگر عرضه کند تا تعامل بهتری با دانشجویان داشته باشد.
مورالس گفت:” درحال حاضر می توانیم با امنیت کامل از URL های خارجی استفاده کنیم و محتوا های آن لاین را از شبکه های رسانه اجتماعی مختلفی از طریق سرویس Tagboard خارجی جمع آوری کنیم.”
یکی از دلایلی که این نرم افزار هوشمندتر شده است این است که فروشندگان کاربری آن را برای کاربرنهایی ساده تر کنند تا آن ها بتوانند مجموعه ای از ابزارهای مختلف را در نرم افزارشان در اختیار داشته باشند.

لیلیان وامایتا – مدیر بازاریابی Mvix در ایمیلی گفت:”فاکتورهایی مانند هزینه های کمتر سخت افزار و پراسسینگ و پیشرفت در نرم افزار، دیجیتال ساینیج را قادر می سازد تا پلت فرم های خود را به منظور جمع آوری ساده تر داده ها با ابزارهایی مانند Salesforce, MySQL, HubSpot و غیره توسعه دهند.”

کونتر همچنین گفت اکثر فروشندگان در حال استفاده از API و SDK هستند تا بتوانند فرصت جمع آوری داده های مرسوم را داشته باشند.
تمام این ابزارها بخشی از یک نرم افزار”هوشمند” بزرگتر هستند که درحال تعامل با مشتریان/دانشجویان به صورت آن لاین هستند. کونتر اظهار داشت:”بهترین مجموعه نرم افزاری، مجموعه ای است که  به جای آنکه صرفا چند محتوا را تکرار کند؛ محتوا را براساس “موضوعات جهان واقعی” ارائه دهد. این مجموعه نرم افزاری از هدف گذاری برای پاسخ به موضوعات اصلی بدست آمده از جهان بیرونی مثل مشخصات مشتری یا محل استقرار او بهره می برد.

پویاتر  شدن ساین ایج

محتوای پویا، یک مفهوم شناخته شده در فضای نرم افزار دیجیتال ساینیج است اما هنوز همه کاربران نتوانسته اند به درستی آن را مورد استفاده قرار دهند. درحقیقت امروزه بیشتر موضوعات مربوط به دیجیتال ساینیج حول محور شناساندن پتانسیل  و نحوه استفاده از محتوای پویای آن است تا آنچه که حقیقتا کاربران نهایی در این مجموعه های نرم افزاری وارد کرده اند.
کونتر معتقد است که ما در حال حاضر با “یک عقب افتادگی بین نوآوری ها و دردسترس بودن خود خصوصیات” مواجه هستیم.
اما، کونتر همچنین به این نکته اشاره کرد که این مشکل در طول زمان با توسعه ابزارهایی مانند پلی بک محتوا و هدف گذاری براساس تعامل، موقعیت، اطلاعات شخصی و موضوعات دیگر در ارتباط با مشتری به عنوان موضوعات تکمیل کننده و بارورکننده محتوا، حل خواهد شد.
کونتر ادامه داد:”دیجیتال ساینیج بالاخره از یک ابزار استاتیک  پیشرفته به ابزاری با امکان برقراری تعامل تبدیل شد که در اصل نیز به همین منظور توسعه داده شده بود. ما یقینا مطمئنیم که در سال جاری استفاده بهینه تری از این نرم افزار خواهد شد چون سازمان ها یاد می گیرند که از دیجیتال ساینیج به عنوان بخش سازنده تعامل گسترده با مشتری و ایجاد تجربه برای او بهره ببرند.”

ایجاد محتوای پویا از طریق دیجیتال ساینیج

در عصر داده های بزرگ، شرکت ها و سازمان ها در رقابت تنگاتنگی با هم قرار گرفته اند تا بهترین تجربه استفاده از محصولشان را مخصوصا از طریق دیجیتال ساینیج برای مشتریان برمبنای داده هایی که از مشتری می گیرند؛ عرضه کنند. شرکت های بسیاری به دنبال استفاده از محتوای پویا هستند که مستقیما پاسخگوی نیازهای مشتری باشد. اما، یک مشکل بزرگ هنگام خلق محتوای پویا وجود دارد: چطور از ایجاد مزاحمت برای مشتری جلوگیری شود؟
ریچارد ونتورا – VP فروش محصولات تصویری NEC، از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ مارس میزگردی را همراه با ژول آلارد – مدیرارشد شریک تجاری خود، لن دودیس- مدیرعامل، گروپو ویدانتا و لن دالیمور – مدیران توسعه دیجیتال شرکت تبلیغاتی لامار در Digital Signage Expo برای بررسی این موضوع تشکیل داد.

مشتریان چه محتوایی را دوست ندارند

آلارد داستانی را در مورد زمانی می گوید که یک آزمایشگاه کوچک داشت و مشتری برای خرید محصولی که به صورت آن لاین در سایت آن آزمایشگاه جستجو کرده بود به او مراجعه کرد اما محصول تمام شده بود. در صورتیکه در جستجوی او در سایت آزمایشگاه این متن نمایش داده شده بود:”ما همچنان این محصول را در استوک داریم، می توانید برای خرید آن به ما مراجعه کنید.”
آلارد اضافه کرد:”این اتفاق برای کسانی که آن را تجربه کرده اند خوشایند نیست.”
دالیمور نیز بیان کرد که تبلیغ کننده هایی مانند لامار باید روش های قدیمی براساس مدل یک به چند رابطه ای را به مدل یک به رابطه هدف تبدیل کنند چون مشتریان به اطلاعات مرتبط با هدفی که می خواهند و به آن نیاز دارند؛ پاسخ می دهند. اما، ارائه پیام هایی که به شدت هدفگذاری شده نیز می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
دالیمور گفت:”من فکر نمی کنم هیچکس در این اتاق دوست داشته باشد که لیست مواردی که جستجو کرده روی دیجیتال ساینیج نمایش داده شود.”
اشتباه رایج دیگر، بمباران اطلاعاتی مشتری با ارائه اطلاعات بسیار متنوع در اپلیکیشن ها، دیجیتال ساینیج و پلت فورم های دیگر است که مشتری تمایل خود را به داشتن اطلاعاتی در مورد آن ابراز کرده است.
آلارد گفت:”شما واقعا نمی خواهید این جمله را بشنوید – باگ فرستادن را متوقف کنید- تکرار یک مطلب ثابت برای مشتری موجب نمی شود که مشتریان از آن مطلب چیز بیشتری درک کنند.



مشتریان چه محتوایی دوست دارند

کلید اصلی استفاده از داده های بزرگ بدون ایجاد مزاحمت برای مشتریان این است که طبق پنل لیست مواردی که می توانند با آن سر و کار داشته باشند را به آن ها پیشنهاد دهیم.
دودیس گفت”زمانیکه برای داده ها، مقدار مشخصی ارائه می دهید، افراد با آن به خوبی کنار می آیند.”
به عنوان مثال با استفاده از فناوری ارزیابی چهره به جای تشخیص چهره که فقط قادر است خود شخص را شناسایی کند؛ می توان جنسیت، سن یا خصوصیات دیگر مشتری را تشخیص داد و تبلیغاتی منحصر به خود او نمایش داد.
مشاوران همچنین گفته اند که فروشندگان نباید فقط به منظور جمع کردن داده ها به جمع آوری داده بپردازند. با این کار آن ها هم می توانند اعتبار بسیار زیادی برای خود کسب کنند و هم می توانند در تله به چند دسته تقسیم شدن گرفتار شوند.
دالیمور اذعان داشت که بسیاری از شرکت های تبلیغاتی تمایل دارند که بینندگان خود را با مقیاس به شدت کوچکی مثل مردان آسیایی ۲۴ ساله که صاحب پرنده عروس هلندی هستند اما می خواهند پودر لباسشویی بخرند؛ دسته بندی کنند.
او اضافه کرد: “وقتی ما داده ها را با این جزئیات تفکیک می کنیم ممکن است داده مربوط به مرد ۳۹ ساله ای که پودر لباسشویی می خرد را از دست بدهیم.
مشاوران پیشنهاد می کنند که هنگام کار با دیجیتال ساینیج تمرکز خود را به سطح وسیعتری از بینندگان معطوف کنیم به این ترتیب می توانیم فروش خود را به شدت بالا برده و آگاهی بینندگان را بدون از دست دادن هیچکدامشان نسبت به برند خود بالاتر ببریم.

صنعت خود را طوری حفظ کنید که بتوان روی آن حساب کرد

متاسفانه همواره شرکت هایی وجود دارند که از داده ها سوء استفاده کرده و به حریم شخصی مشتریان وارد می شوند. این شرکت ها اعتماد مشتریان را نسبت به فناوری های تبلیغاتی مانند دیجیتال ساینیج از بین می برند. اما همانطور که مشاوران گفته اند؛ باید این شرکت ها را به عنوان شرکت های بدرفتار به بینندگان بشناسانید.
دالیمور بیان کرد:”باید افرادی را که از داده ها استفاده غیراخلاقی می کنند در صنعت مورد پیگرد قانونی قرار داد.”
مشاوران همچنین بیان کرده اند که فروشندگان باید هدف اصلی دیجیتال ساینیج و داده های بزرگ را همواره در نظر داشته باشند. این سیستم ها صرفا برای جمع آوری داده تولید نشده اند بلکه هدف اصلی آن ها جلب توجه مثبت مشتریان است.
ونتورا بیان کرد:”به یاد داشته باشید که هر مشتری تجربیات شخصی خودش را از تبلیغات دیجیتال ساینیج دارد و این کسب تجربه با دیدین این تبلیغات به اتمام نمی رسد بلکه مشتری را با خود همراه می کند

فواید استفاده از دیجیتال ساینیج


کاربرد دیجیتال ساینیج چیست ؟

دیجیتال ساینیج برای مخاطب خاص در مکان خاص و انتخاب شده اطلاعات را به صورت دوره ای نمایش می دهد که این اطلاعات با توجه به زمان و نوع نمایشگر متفاوت می باشد و از لحاظ محتوا محدودیتی در نمایش وجود نخواهد داشت.

بستر مورد نیاز دیجیتال ساینیج (ساین ایج) چیست ؟

این موضوع بسته به نوع نرم افزار استفاده شده به منظور دیجیتال ساینیج متفاوت است. اما در بستر شبکه به هر صورتی باشد (LAN-WAN-MAN) سیستم دیجیتال ساینیج قابل پیاده سازی خواهد بود.

دیجیتال ساینیج (Digital Signage) در چه اماکنی قابل پیاده سازی است ؟

اطلاع رسانی و ارتباطات در جوامع مدرن به بخشی جدا نشدنی از زندگی روزمره افراد تبدیل شده است. این در حالی است که از همه جهات مقدار قابل توجهی اطلاعات از رسانه های گوناگون به ما می رسد. از این رو، این مهم است که مردم را در لحظه و هدفی مناسب دور هم جمع کنیم. این دقیقاً محلی است که کاربردهای دیجیتال ساینیج به وضوح دیده می شود.

متخصصان دیجیتال ساینیج مکانهای مناسب برای ارائه محتویات دیجیتال ساینیج را به سه بخش تقسیم کرده اند:

(Point of Wait) مکان و زمانی که افراد در جایی منتظر ارائه خدمات خاصی هستند

(Point of sell) مکان و زمانی که در آن چیزی برای فروش ارائه خواهد شد

 مکان و زمانی که در آن نقل و انتقال صورت می گیرد . (Point of Transit)

دلایل ناموفق بودن ابزارهای دیجیتال ساینیج در مراکز استفاده شده!

۱ –    عدم بروز رسانی مناسب

۲عدم استفاده در مکان های مناسب

۳استفاده نکردن از محتوای مناسب در مکان و زمان مناسب

کدام بخش از یک سازمان یا شرکت با دیجیتال ساینیج در ارتباط خواهند بود؟

در حالت کلی به منظور مدیریت این سیستم دو واحد روابط عمومی (به منظور ایجاد محتوای دیجیتال ساینیج) و فناوری اطلاعات IT (به منظور راه اندازی و فراهم کردن زیرساخت مناسب) به صورت مستقیم در ارتباط خواهند بود . در واقع دیجیتال ساینیج مختص شخص یا سمت خاصی در سازمان نیست بلکه تمامی افراد یک سازمان و حتی مراجعه کنندگان و مشتریان آنها را هم در بر خواهد گرفت و می توان از آن برای تعامل با مشتریان استفاده کرد.

صفحات در نرم افزارهای دیجیتال ساینیج قابلیت تقسیم شدن به چند بخش را دارند؟

در حالت کلی از نظر تعداد بخش بندیها و سایز آنها محدودیتی وجود ندارد اما به منظور رعایت اصول طراحی و روانشناسی گرافیک، بخشبندی های یک صفحه با توجه به نوع محتوایی که در داخل آن قرار می گیرد باید به گونه ای باشد که علاوه بر جلب نظر به بخش های دیگر ایرادی وارد نکرده و بازدید کننده بتواند بر روی هر بخش به صورت مجزا تمرکز کند.

محتوای دیجیتال ساینیج چیست ؟

در دیجیتال ساینیج های مختلف انواع فایل قابل پخش متفاوت است اما در برخی از نرم افزارها تمامی فرمت های رایج موجود قابل پخش و مدیریت هستند.

مهندسی و معماری دیجیتال ساینیج چگونه است ؟

مهندسی و معماری هر نرم افزاری مختص به خود آن نرم افزار است. اما در حالت کلی نرم افزارهای دیجیتال ساینیج به دو بخش نرم افزار کاربردی Application Base و نرم افزار کاربردی تحت وب (Web Base) تقسیم می شوند 

 

لابراتوار زبان چیست؟

لابراتوار زبان مجموعه ایست از سخت افزارها و نرم افزارهای تخصصی که امکانات خاص آموزش زبان را به بهترین نحو ممکن در اختیار اساتید قرار می دهد. با توجه به اینکه یادگیری زبان خارجی بیش از سایر دروس نیاز به ارتباط تنگاتنگ صوتی و تصویری با استاد است ، امکانات مولتی مدیای فراوانی در لابراتوارهای زبان گنجانده شده اند. به طور مثال استاد می تواند ویدئویی خاص را برای دانشجویان پخش کند و از آنها بخواهد طی مراحلی تمرین های ارائه شده را در کلاس و در حضور استاد انجام دهند. در نبود لابراتوار زبان پیشرفته الکترونیکی و با توجه به تعدد دانشحویان معمولا زمان بسیار کمی به هر دانشجو برای تعامل مستقیم با استاد می رسد، به همین دلیل فرصت یادگیری عملیاتی روی مباحث تخصصی مانند گرامر و با تلفظ کلمات بسیار محدود است. در حالیکه بسیاری از تمرین هایی که لزوما باید در حضور استاد انجام شود می توان با محتوای الکترونیکی تهیه شده توسط امکانات لابراتوار زبان، انجام گیرد. از نظر فنی یک نرم فزار حرفه ای لابراتوار زبان می تواند حتی امکاناتی بیشتر از توان یک استاد آموزش زبان ارائه کند. امکانات بسیار زیاد یک لابراتوار زبان در مدیریت یک کلاس نه تنها باعث بالاتر رفتن تمرکز دانشجویان روی محتوای آموزشی می شود بلکه نظارت بر عملکرد دانشجویان از جانب استاد را بسیار آسان می کند.

 امکانات لابراتوار زبان

ارتباط استاد و دانشجو از طریق کامپیوتر

امکانات مدیریت کلاس و مدیریت دانشجو

ارسال فایل های چند رسانه ای

مدیریت محتوای آموزشی

برگزاری آزمون های کلاسی

برگزاری آزمون های پایان دوره

پاسخگویی استاد به پرسش های دانشجویان

امکان تولید و استفاده از محتواهای استاندارد

گروه بندی کلاس

تشخیص آواها و تلفظ ها

و صدها قابلیت دیگر

لابراتوار زبان سخت افزاری

لابراتوارهای سخت‌افزاری زبان، قطعاتی هستند که عملیات مربوط به انتقال صدا و تصویر بین استاد و دانشجو و کنترل‌های لازم را در اختیار قرار می دهند. این محصولات معمولا یک باکس مرکزی دارند که وظیفه ارسال و دریافت سیگنال‌ها را بر عهده دارد. چیزی شبیه لابراتوارهای قدیمی که با نوارهای مغناطیسی کار می کردند. این باکس ها دارای ورودی و خروجی‌های مورد نیاز کاربران هستند. برخی از انواع پیشرفته تر آنها امکان اتصال به مانیتور را نیز برای برخی آموزش‌ها با خود دارند.

 سخت‌افزار لابراتوار زبان در حال خروج از بازار جهانی است. سالانه میلیونها دلار در دنیا تنها صرف حمل و نقل ملزومات و تجهیزات سخت افزاری می شوند. حال آنکه افراد قادرند مثلا نرم افزار لابراتوار زبان را بدون دردسر از سرور دلخواه خود داونلود کنند. به دلیل ثابت بودن امکانات آنها، به روز رسانی در مورد سخت افزارها چندان معنی ندارد. مگر به روز رسانی نرم افزار داخلی آنها. خرابی آنها زیاد است و در صورت پیچیده بودن قطعه سخت افزاری گاه امکان تعمیر آنها وجود ندارد.

 لازم به ذکر است که سیستم های سخت افزاری تنها زمانی می توانند توسط نرم افزارها جایگزین شوند که ورودی ها و خروجی ها و نیز قابلیت های سخت افزاری یک لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی بتواند نیاز را مرتفع سازد. در بسیار از موارد نیز شرکت ها امکانات خاص سخت افزاری را به عنوان یک ابزار جدید برای اتصال به کامپیوتر طراحی می کنند. مانند دستگاه عظیم الجثه سونوگرافی که امروزه برخی شرکت ها نرم افزاری طراحی کرده اند که تنها با اتصال یک دسته مخصوص از طریق پورت یو اس بی می توانند یک لپ تاپ را به دستگاه سونوگرافی تبدیل کنند! در مورد لابراتوار زبان عملا تمامی امکانات سخت افزاری مورد نیاز در یک لپ تاپ وجود دارد. البته که در برخی موارد نیاز به برخی تجهیزات برای امکانات خاص وجود دارد.

 لابراتوار زبان نرم افزاری

امروزه کامپیوترهای شخصی تفاوت های بسیاری با سال های گذشته پیدا کرده اند. تردیدی وجود ندارد که پیدایش نسل جدید پردازنده های چند هسته ای که با قیمتی باور نکردنی نسبت به گذشته در دسترس قرار گرفته اند، در این موضوع تاثیر زیادی گذاشته اند. واقعیت این است که در گذشته برای امور تخصصی ناگزیر از استفاده از سخت افزارهای تخصصی بوده ایم. اما رفته رفته کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها بسیار قدرتمند از قبل شده اند. به نحوی که در بسیاری از موارد می توان از یک لپ تاپ با پردازنده ۴ هسته ای به عنوان یک سرور استفاده کرد. به همین دلیل شرکت های تخصصی تولید کننده محصولات پیشرفته، به فکر نگارش نرم افزارهایی افتادند که بتواند از این امکانات استفاده نماید. به طور مثال در گذشته تصور داشتن یک پروژه تلفن تحت شبکه بدون استفاده از سخت افزارهای مخصوص، تصوری دور از ذهن بود. در حالیکه امروزه نرم افزارهای زیادی در این عرصه متولد شده اند که به دلیل توسعه خدمات تخصصی، حتی محبوب تر از سخت افزارها شده اند

 از سویی دیگر سخت افزارها غالبا گرانتر از کاراییشان هستند. دسترسی به آنها دشوارتر است و پیاده سازی پروژه های گوناگون با سخت افزارها لزوما نیاز به صرف زمان بسیار بیشتری است.

 کامپیوترها اما اکنون در همه جا هستند. مدیران تقریبا همگی دارای یک لپ تاپ خوب و سریع هستند. امکانات چندرسانه ای این سیستم ها به طرز قابل ملاحظه ای پیشرفت کرده اند. شاید بسیاری از مدیران ندانند که در اکثر امور روزانه خود تنها از ۱۰ درصد قابلیت های لپ تاپ هایشان، بهره برداری می کنند. به همین دلیل موج استفاده از نرم افزارها به جای سخت افزارهای تخصصی امروز به گرایشی جهانی بدل شده است. در این میان لابراتوار زبان نرم افزاری یکی از عمده ترین محصولاتی است که امکانات سخت افزارهای قدیمی تر به سادگی بر روی نرم افزارهای جدید لابراتوار زبان در دسترس است.

سیستم کنفرانس


در واقع سیستم کنفرانس یک پکیج از تجهیزات صوتی و تصویری می باشد که اصلا مختص برپایی کنفرانس و همایش ها است. برای راه اندازی و به عمل آوردن سیستم کنفرانس در تمامی بخش ها لازم است به انجام یک سری پایه ریزی با حداقل استاندارد ها می باشد.

فواید استفاده از این سیستم در سالن کنفرانس سبب می گردد تا کیفیت برگزاری جلسه و خشنودی سخنرانان و میهمانان تامین و تضمین گردد. و زمانی که جلسات در وقت هوشمند شوند ، هزینه و صد البته در مصرف انرژی از نیروی انسانی صرفه جویی می شود.

یکی از پیشرفته ترین این تجهیزات سیستم صوت و میکروفون اتاق کنفرانس و دیگر لوازم جانبی آن است و یکی دیگر سیستم تصویر مانند ویدئو کنفرانس و ویدئو پروژکتور و دیگر لوازم همراه آن است. و اینکه سالن کنفرانس که محل نصب واستارت این تجهیزات می باشد هم باید دارای تمامی استاندارد ها و امتیازات باشد.

سیستم کنفرانس از چند منظر قابل مقایسه و اندازه گیری می باشد . اینکه ظرفیت اتصال میکروفون چقدر می باشد که پایین ترین آن مختص میکروفون کنفرانس ۱۰۰ می باشد با قدرت ۴۰ میکروفن و از قویترین شکل آن می توان به سیستم کنفرانس ۲۰۱۵ اشاره کرد که قدرت آن ۱۲۸ میکروفون می باشد . از دیگر استانداردهای مقایسه بستر ارتباطی دستگاه می باشد که شبکه می باشد یا چند سوکت پین است . موارد دیگر امکان رای گیری , امکان نصب سیستم بصورت وایرلس(مدل های خاص) , امکان تعیین تعداد سخنرانان همزمان , قابلیت مدیریت سخنرانان و قطع میکروفنها توسط رییس جلسه, توانایی برقراری تله کنفرانس با سایر نقاط , پشتیبانی از دوربین کنفرانس , پشتیبانی از مترجم زبان و اینکه دستگاه دیجیتال است یا نیمه دیجیتال می توان اشاره کرد .

البته بهترین و کاربردی ترین سیستم مورد احتیاج در سالن کنفرانس، سیستم صوت کنفرانس می باشد و سیستم کنفرانس بیشتر در سالن های اجتماعات ، آمفی تئاترها ، سالن های کنفرانس و همایش ، محل های انجام مذاکرات در هر سازمان و .. قابل اجرا می باشد .

  پیشرفت تکنولوژی از گذشته تا امروز قابل لمس و درک بوده و از تمامی جهات این تفاوت ها حاصل شده اند . همین موضوع را در نظر بگیرید که در گذشته و زمانی که تکنولوژی هنوز به جایی نرسیده بود که سیستم کنفرانس و میکروفون های گوناگون مانند میکروفون کنفرانس یا میکروفون یقه ای و .. بوجود بیایند شرکت ها و سازمان ها چگونه جلسات و همایش های خود را برگذار می کردند و اینکه اصلا در صورتی که این جلسات بدونه از این دست امکانات برگذار شود چه کیفیتی خواهد داشت که مسلما پیداست که مانند سایر جهات دنیا این ویژگی ها سبب گشته تا امور ساده تر شود و کیفیت خوبی حاصل گردد . میکروفون در ابتدا همان بلندگو بود ولی با گذر زمان انواع و اقسام دیگر آن وارد بازار شد . و حتی این انتظار می رود مدل های جدید دیگر هم وارد بازار شوند . سیستم کنفرانس از جمله موثرترین اختراعات جهت کسب و کار چه در ایران و چه در تمام جهان می باشد که همین اختراع سبب گشت تا همایش ها و جلسات بزرگ شرکت ها و سازمان ها به نحو و شیوه ای جدید انجام گیرد و این تغییر دلیل بر بهتر شدن این گونه گردهمایی ها شد . سیستم کنفرانس هم به خودی خود و طی گذر زمان دچار تحول عظیمی از نظر ساختار و کیفیت قطعه ای و کاربردی گشته و این پیش بینی قابل درک است که سیستم کنفرانس طی سال های اخیر باز هم دچار تحولات چشمگیری شود و این مهم به امکان برگذاری بهتر برای همایش ها و گردهمایی های سازمان و ادارات جهت جلساتشان خواهد شد . البته نباید از این نکته نیز غافل شویم که سیستم کنفرانس موجود اکثر نیازهای مردم را مرتفع ساخته است .

ترجمه همزمان در سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس چند زبانه : از جمله مسائل همایش ها و کنفرانس های چند زبانه ذکر این نکته می باشد که درک مفاهیم سخنرانی برای شرکت کنندگانی که به زبان سخنران همایش مسلط نیستند امکان پذیر نمی باشد. بهره بری از سیستم های ترجمه همزمان برای برگزاری موفقیت این رویداد بسیار مهم و حیاتی قلمداد می شود. سیستم ترجمه همزمان برای مترجمین این امکان را فراهم می سازد تا همزمان سخنرانی سخنران را به زبان دیگری انتقال دهد و شرکت کنندگان در همایش توانایی گزینش زبان مورد نظر خود را دارند. مترجمان در همایش که با این سیستم فعالیت می کنند این اطمینان را به شرکت کنندگان می دهند که زبان هیچ مانعی برای درک معنی و مفاهیم سخنرانی در همایش ها و جلسات چند زبانه و بین المللی نیست. در ضمن راه حل های مبنی بر فناوری سیستم های ترجمه همزمان دیجیتال کیفیت صدا را مطابق با بالاترین استانداردها ارائه می دهند. داشتن تنوع ۳۲ کانال زبان و توانایی اضافه کردن هزاران واحد جهت دریافت ترجمه از قابلیت این سیستم می باشد.