شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

۳ نکته برای استفاده موفق از ساینیج

معمولاً تمام شرکت ها و سازمان هایی که می ‌خواهند از روش های دیجیتالی در پیشرفته ترین حالت خود مانند دیجیتال ساینیج استفاده کنند؛ باید از زیر و بم آن مانند نمایشگرهای اختصاصی، مدیا پلیر ها و بسته های نرم افزاری آن باخبر باشند. اما با وجود اطلاع از تمام این ها، درک این که چطور می توانید از دیجیتال ساینیج به نحوی استفاده کنید که بهترین نتیجه را برای کسب و کار شما داشته باشد؛ موضوع متفاوتی است. زمانی که از دیجیتال ساینیج در فضای بسته استفاده می کنید باید فاکتورهای مختلفی مانند فضای مورد استفاده، برندسازی و نوع پیام و محتوای نمایش داده شده در دیجیتال ساینیج را در نظر بگیرید.

فاکتور های لازم برای استفاده موفق و کارآمد از دیجیتال ساینیج

۱-حداکثر فضای مورد استفاده

فروشندگان می دانند که فضا یکی از منابع مهم آن ها ست. اگر از این منبع به خوبی استفاده کنند می توانند حداکثر سود را به دست بیاورند. خرده فروشان، شرکت‌ های تجاری دیگر باید برنامه مشخصی از لحاظ مکانی که قرار است نمایشگرهای ساینیج نصب شوند؛ داشته باشند. آن ها باید بتوانند به چندین سوال از جمله موارد زیر پاسخ دهند:

  • مشتریان بیشتر در چه مکان هایی تردد می کنند؟
  • نمایشگر ها کجا نصب شوند که بیشتر در معرض دید مشتری قرار داشته باشند؟
  • آیا فضایی در فروشگاه وجود دارد که نمایشگر آن‌جا دیده نشود؟

فروشندگان همچنین باید از تجهیزات جانبی کاربردی مانند سنسور ها استفاده کنند تا فضای دیجیتال ساینیج را به حداکثر برسانند. سنسور ها میتوانند حرکت مشتری را تشخیص داده و به فروشندگان برای تعیین نحوه حرکت مشتریان در فروشگاه کمک کنند. فروشندگان نیز می‌توانند از این داده ها برای اینکه مشتریان پیام های دیجیتال ساینیج را بیشتر ببینند استفاده کنند.

 

۲-برندسازی

دیجیتال ساینج باید برند شما را به خوبی معرفی کنند و نقش موثری در افزایش به یاد ماندن تصویر آن در ذهن مشتری داشته باشد. برای استفاده بهینه از دیجیتال ساینیج فقط نباید یک محتوای ساده را نمایش دهید و انتظار داشته باشید که بهترین نتیجه را بگیرید. به عنوان مثال در یکی از فروشگاه‌های بزرگی که از آن دیدن کردم؛ یکی از نمایشگر ها با محتوای بسیار ضعیف نزدیک سرویس بهداشتی نصب شده بود. درحقیقت یک کپی از بنر کاغذی که چند قدم آن طرف تر قرار گرفته بود را روی آن نمایش داده بودند.

اگر می خواهید دیجیتال ساینیج را با موفقیت به کار ببرید باید به نمونه هایی مانند نوردیسکا (Nordiska) که یک فروشنده لوکس در استکهلم است و از هنرهای تجسمی در نمایش دیجیتال ساینیج استفاده می کند؛ نگاهی بیاندازید. این فروشنده در نمایشگر خود طناب های به هم بافته شده از جنس چرم را که از دیوار آویزان شده اند؛ نمایش داده است. به این ترتیب تصویر آویزان شدن از دیوار را با این نمایش در ذهن فرد ایجاد می کند که بسیار نزدیک به تصویر برند تجاری این فروشنده است.

زمانی تصاویر و محتوای دیجیتال ساینیج به خوبی روی برند شما جواب می دهد که بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید

  • برند خود را چطور توضیح می دهید؟
  • تصویری که نمایش داده می شود باید چه شکلی باشد که بهترین تطابق را با برند شما داشته باشد؟
  • محتوایی که نمایش داده می شود باید به چه شکل باشد؟
  • چطور از تصاویری که نمایش داده می شود برای برجسته کردن برند خود استفاده می کنید؟

۳-محتوای پیام

 در نهایت مهم ترین جنبه دیجیتال ساینیج محتوای آن است. کاربران بسیاری از دیجیتال ساینیج استفاده می کنند اما خود را در گزینه های مختلفی که به صورت سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار آن هاست گم می‌کنند و اهمیت توسعه محتوای خوب را فراموش می کنند.

 برای داشتن یک محتوای خوب فقط کافیست به چند سوال زیر پاسخ دهید:

  • بیننده هدف من کیست؟
  • چه محتوایی بیننده مرا ترغیب می کند؟
  • چطور می توانم محتوای خود را توسعه دهم؟
  • چه کسی محتوای مرا مدیریت می کند؟

 بهترین محتوا محتوایی است که به طور فعال آپدیت و مدیریت شود و با بیننده ارتباط برقرار کرده و او را تشویق به اقدام کردن کند. مدیریت ضعیف محتوا، هر تصویری که نمایش داده شود را به یک قطعه سخت افزاری بی فایده تبدیل می کند.

 با ترکیب پیام مناسب و برندسازی در فضای درست می ‌توانید به موفقیت های قابل توجهی از طریق دیجیتال ساینیج دست پیدا کنید.

سوالات متداول در هنگام خرید ویدئو پروژکتور

زمانی که تصمیم به خرید ویدئو پروژکتور دارید قطعا سوالاتی برایتان در خصوص این که چه برندی بخرید، با چه رزولوشنی و… پیش می آید ما در این مقاله سعی کردیم با کمک همکارانمان در واحد فروش به برخی از سوالاتتان پاسخ دهیم تا در هنگام خرید پروژکتور دچار سردرگمی نشوید، پس با ما همراه باشید.

اصلی ترین مسئله ای که  در خرید ویدئو پروژکتور حائز اهمیت می باشد  فضا و نور محیط  مشتری است که با توجه به آن مدل مناسب پیشنهاد داده می شود. معمولا اولین سوالی که از مشتری پرسیده می شود در مورد فضا و نور محیط است. برای برخی افراد فول پورت بودن دستگاه اهمیت دارد (دارای ورودی hdmi، دارای پورت usb، پورت شبکه و …)  اما برای برخی قیمت دستگاه اهمیت بالاتری دارد، که با در نظر گرفتن تمام  این موارد اطلاعات کافی در اختیار مشتریان قرار داده و مدل مناسب پیشنهاد می گردد.

اطلاعات تکمیلی در خصوص خرید دیتا پروژکتور را می توانید اینجا بخوانید.

انواع رایج ویدئو پروژکتور:

  • مدل کلاسی و آموزشی

برای کلاس آموزشی مدل های کلاسی و آموزشی که با توجه به نیاز مشتری مدل های متفاوتی وجود دارد

  • مدل سالنی

برای سالن ها مدل سالنی و سالن های بزرگ و اجتماعات که مدل های متفاوتی وجود دارد که بستگی دارد که مشتری می خواهد از چه فاصله ای چه سایز تصویری داشته باشد(در فاصله نزدیک تصویر بزرگ یا در فاصله دور تصویر بزرگ) یا در بعضی از سالن ها نیاز است که دستگاه لنز خور باشد که با توجه به فضایی که دارد و نوع استفاده ای که از دستگاه مدل پیشنهاد می شود

برخی از پارامترهایی که در انتخاب مشتری اهمیت دارد رزولوشن و قدرت روشنایی  دستگاه است که بر روی قیمت دستگاه اهمیت دارد،  برای مثال شاید فضا کوچک باشد ولی نور محیط بالا باشد در چنین شرایطی نمی توانیم دستگاه انسی لومن پایین به مشتری پیشنهاد دهیم یا ممکن است سالن بزرگ باشد اما نور محیط کنترل شده باشد که می توانیم دستگاه با انسی لومن پایین تر و قیمت کمتر پشنهاد دهیم. عمر لامپ دستگاه است که اهمیت بالایی بخصوص برای مراکز آموزشی با توجه به نوع استفاده آن ها دارد چون مراکز آموزشی به دنبال دستگاه هایی با طول عمر لامپ بالا و هزینه نگهداری پایین هستند. در مدل های جدید ویدئو پروژکتور های هیتاچی عمر لامپ تا ۱۲۵۰۰ ساعت هم افزایش داشته است.

مبحث بعدی هوشمند بودن ویدئو پروژکتور است که در ویدئو پروژکتور هیتاچی intelligent mode دارد که برندهای دیگر این قابلیت وجود ندارد که باعث تمایز آن با سایر برند ها شده است. این ویژگی به این معناست که دستگاه خودش را با شرایط محیطی، نور محیط، نور و کیفیت تصویری که برای دستگاه ارسال می شود تطبیق می دهد که باعث می شود طول عمر لامپ افزایش پیدا کند.

کمپانی هیتاچی یکی از شرکت هایی است که طرفدار حفاظت از محیط زیست می باشد و با تکیه بر این هدف برخی ویژگی های متمایزی را به دستگاه های خود  بخصوص مدل های آموزشی و سالنی اضافه کرده است که شامل intelligent mode، image optimizer، Accentualizer and HDCR .  و این ویژگی ها باعث افزایش طول عمر لامپ و کاهش هزینه نگهداری دستگاه می شود.

از امکانات دیگر ویدئو پروژکتور هیتاچی قابلیت کنترل دستگاه، ارسال دیتا و خاموش و روشن کردن از طریق پورت شبکه دستگاه می باشد. که می تواند بطور همزمان تعدادی  ویدئو پروژکتور را همزمان خاموش و روشن کرد.

با وب کم حرفه ای دیگر نگران هزینه تجهیزات ویدیو کنفرانس نباشید

امروزه اغلب ویدئو کنفرانس های شما معمولا در اتاق های اختصاصی برگزار می شوند. و شما برای برقراری این ارتباطات به تجهیزات پیشرفته و پیچیده ای نیاز دارید. و اگر این تجهیزات به درستی کار نکنند، شما مجبور به برقراری ارتباط با پشتیبانی iT برای برطرف کردن مشکل خواهید بود. و همه ی این موارد هزینه بر هستند.به علاوه، ارتباطات ویدئویی به طور کاملا خود جوش در حال گسترش هستند و نیاز به برقراری جلسات با همه ی کارکنان در هر زمانی وجود داره.

خوب، فکر نمی کنید که زمان اون رسیده باشه که برقراری کنفرانس های ویدئویی هم فراتر از محدوده اتاق های اختصاصی بره؟

 

همه ی محیط های برگزاری جلساتتون رو به تجهیزات ویدیو کنفرانس مجهز کنید.

دیگه نیازی به تجهیزات گران قیمت که مستلزم پشتیبانی iT هستند، وجود نداره. هزینه بالای تجهیزات ویدیو کنفرانس به گونه ای است که شاید تامین این هزینه ها برای برخی از کسب و کارها مقدور نباشد، با بکار گیری وب کم های حرفه ای و  بهره گیری از کیفیت صدا و تصویر فوق العاده، شما می تونید جلسات خودتون رو به راحتی برگزار کنید،بدون توجه به این که اتاق ها چقدر کوچک یا بزرگ هستند وبا کمترین هزینه ممکن!

پس موانع را کنار بزنید و همه ی افراد و  اتاق ها رو برای برقراری ارتباط ویدئویی آماده کنید.

کاربرد وایت برد تعاملی در آموزش

وایت برد تعاملی که به نام برد هوشمند نیز مشهورند را می توان به عنوان ابزار تعاملی که به تصاویر کامپیوتری اجازه می‌دهند که با دقت بالا با کمکویدئو پروژکتور روی صفحه نمایش مشاهده شوند؛ تعریف کرد. آموزگار یا کاربر می تواند آنچه که روی برد هوشمند نمایش داده میشود را توسط موس، نشانگر، خودکار یا حتی انگشتان دست تغییر دهد و این کار دقیقاً روی خود اسکرین انجام می گیرد. به عنوان مثال روی صفحه نمایش می توان روی آیتم ها کلیک کرد،آن ها را کشید، کپی کرد یا حتی با دست خط روی آن ها متن نوشت. دست خط ها نیز پیش از ذخیره شدن به راحتی به متون نوشتاری تبدیل می شوند. وایت برد تعاملی را معمولاً به دیوار آویزان می‌کنند و یا روی پایه ای روی زمین قرار می دهند. از بردهای هوشمند می‌توان در محل کار یا کلاس های درس در سطوح مختلف آموزشی استفاده کرد.

در چند سال گذشته، سیستم آموزشی با تغییرات قابل توجهی مواجه شده است به طوری که دیگر خبری از کتاب های نوشتاری و دفتر مشق های سنگین نیست بلکه آن ها به ای بوک های کم حجم تبدیل شده یا با وسایلی مانند تبلت ها و آیپدها جایگزین شده اند.

امروزه استفاده بسیار زیادی از وایت ‌برد تعاملی در بخش آموزش می شود.

اصلی ترین روش های استفاده از وایت برد تعاملی در تدریس عبارتند از:

نمایش تصاویر و ویدیو ها

با وایت برد تعاملی در کلاس درس می توان از تصاویر و ویدیو های پویا برای ارتقاء محتوای پرزنتیشن استفاده کرد. این روش با توسعه رسانه های پویا مانند تصاویر به دست آمده از اینترنت که از فایل های مایکروسافت ورد استخراج شده اند یا گراف هایی که به صورت نمودار کشیده شده اند؛ تاثیر بسیار زیادی روی یادگیری دانش آموزان دارد و موجب می شود معلم و دانش آموز هر دو به اهداف آموزشی خود دست پیدا کنند. دراصل وایت برد های تعاملی برای نمایش رسانه های صوتی، تصویری و نوشتاری مورد استفاده قرار می گیرند تا دانش آموزان را بیشتر از تخته سیاه های معمولی یا اسکرین پروژکتورهای معمولی مورد استفاده همراه با وایت بردها، درگیر درس کنند.

ذخیره دروس

یکی از کاربردهای وایت برد تعاملی در آموزش، ذخیره دروس است. برد هوشمند به کاربران اجازه می‌دهند تا یادداشت بردارند یا پرزنتیشن را ذخیره کنند. دانش آموزان می‌توانند از این خصوصیت برای ذخیره سازی یادداشت های خود و فعالیت های کلاسی بهره ببرند. آموزگاران نیز می توانند دانش آموزان را تشویق کنند از جای خود بلند شده و فعالیت های مختلفی مانند حل مسائل از طریق وایت برد تعاملی را انجام دهند و سپس راه حل ها را ذخیره کرده تا بتوانند دوباره به آن رجوع کنند. بعلاوه معلم می تواند کارهای ذخیره شده را بعد از پرینت گرفتن میان دانش‌آموزان توزیع کند. چندین نرم افزار وایت ‌برد تعاملی به عنوان ابزار ذخیره سازی روی اسکرین وجود دارد که با استفاده از آنها دانش آموزان می ‌توانند از صفحه نمایش عکس گرفته و آن را هر زمان که لازم باشد برای مرور دروس قبلی به دانش آموزان دیگر نشان دهند.

منابع

استفاده از وایت برد هوشمند در کلاس گسترش بسیاری پیدا کرده چون فایل های بسیاری در اینترنت وجود دارد که می توان توسط معلمان و مدرسان برای ارائه دروس پویا مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از چنین منابع گسترده ای در آموزش بسیار مفید است چون موجب صرفه جویی در زمان و بهبود نتایج یادگیری می شود.

 

سبک های یادگیری

در میان بالاترین کاربردهای وایت برد تعاملی در آموزش ارائه سبک های یادگیری مختلف بسیار مهم است. به عنوان مثال به علت وجود ابزارهای ذخیره سازی از یک نوع سبک های یادگیری برای یادگیرندگان شنیداری می توان استفاده کرد و یا می توان برد هوشمند را به صورت لمسی برای تغییر دادن مطالب توسط یادگیرندگان دیداری به کار برد تا بتوانند هر آنچه را که در کلاس اتفاق افتاده دنبال کنند. آسان شدن سبک های یادگیری مختلف یکی از روش های قابل توجه استفاده از وایت برد تعاملی در آموزش است.

دسترسی به اینترنت

استفاده از وایت برد های تعاملی در کلاس، دسترسی سریع به تمام محتواهایی که در اینترنت وجود دارد را فراهم می آورد. این دسترسی به این علت که هر سوالی که مطرح شود را می توان فورا از طریق سرچ در گوگل که به راحتی در دسترس است به صورت صوتی، ویدئوی یا با تصاویر پاسخ داد از اهمیت بالایی برخوردار است.

قابلیت تعامل

استفاده از وایت‌برد تعاملی در کلاس به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا به طور فعال به مطالب دسترسی داشته باشند و در آن ها مشارکت کنند و بازخورد فوری در مورد پروژه های مطرح شده و یادگیری مطالب آموزشی داشته باشند. به این ترتیب یک دانش آموز می تواند پشت کامپیوتر بنشیند و با دانش آموز دیگری از طریق وایت‌برد تعاملی به یادگیری و تحلیل درس بپردازد. از طرفی کل کلاس نیز می توانند ایده ها و پیشنهادات خود را مطرح کرده و به اشتراک بگذارند. به این ترتیب، آموزش تعاملی نیز ارتقا خواهد یافت.

ذخیره و نگهداری

یکی از کاربردهای وایت برد های تعاملی در آموزش این است که معمولاً توانایی ذخیره سازی دروس مطالب نوشتاری و مباحث در آن وجود دارد. چنین امکانی به راحتی در وایت برد تعاملی iboard فراهم است. ذخیره سازی مفاهیم و ایده هایی که در دروس قبلی مطرح شده به این معنی است که دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند به محتواها دسترسی داشته باشند تا دانش خود را به روز کنند. به علاوه دانش آموزانی که در کلاس غایب بودند می ‌توانند فرصتی برای دریافت مطالب و مرور آن ها از طریق وایت ‌برد تعاملی داشته باشند.

بازی ها

بازی یکی از روش هایی است که می توان از برد هوشمند در کلاس استفاده کرد. آموزش از طریق بازی مانند چیدن متون به هم ریخته یا کشیدن و مچ کردن تصاویر با متون از طریق وایت ‌بردالکترونیکی امکان پذیر است. این روش برای آموزش کودکان بسیار مفید است. بازی ها می توانند با تنوع زیادی توسط معلم طراحی شوند و تاثیر مستقیمی روی یادگیری دانش آموزان داشته باشند.

تعامل گروهی

وایت برد تعاملی در کلاس برای اهداف مشارکت و مباحثه گروهی بسیار مفید است. فاکتور تعاملی یک ابزار توانمند برای افزایش خلاقیت است. چون مطالبی که روی اسکرین نمایش داده می شود را می‌توان به متون نوشتاری تبدیل کرده و برای اشتراک گذاری یا کاربردهای بعدی ذخیره کرد. این روش در آموزش های گروهی زمانی که یک گروه کوچک روی یک مطلب کار می کنند؛ بسیار مهم است. چون دانش آموزان می توانند روی برد تعاملی در جاهای مختلفی ایده ‌های خود را بنویسند و سپس نتیجه نهایی را ذخیره کرده و از طریق ایمیل یا شبکه‌های دیگر به اشتراک بگذارند.

جمع بندی

وایت برد تعاملی در کلاس موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود چون این تکنولوژی نشان می دهد که چطور یک کامپیوتر می تواند سبک های یادگیری مناسب را برای کل کلاس ارائه دهد. این روش همچنین در مقایسه با تجهیز کردن هر دانش آموز به یک لپ تاپ یا حتی ایجاد یک اتاق IT برای کل کلاس هزینه کمتری دارد. انعطاف پذیری آن در تدریس مشخص می کند که چرا در بیشتر مدارس و دانشگاهها در سراسر جهان استفاده از آن گسترش پیدا کرده است تمام مطالبی که در بالا مطرح شد نشان می دهد که چطور می توان از وایت برد تعاملی برای آموزش در کلاس درس استفاده کرد.

۱۰ روش برای تاثیر گذاری سیستم دیجیتال ساینیج بر روی مخاطبان

انتشار محتوای چند رسانه ای در سیستم  دیجیتال ساینیج کافی نیست، اگر از مخاطبان به روش های مختلف نظرشان را نخواهید؛ هرگز متوجه نمی شوید آیا پیام شما روی آن ها تاثیر گذار بوده است یا خیر. به همین علت تولید محتوا در سیستم دیجیتال ساینیج بسیار مهم است.

درک اینکه چطور یک محتوا مناسب را با هر واسطه ای به صورت استاتیک یا دیجیتال ایجاد کنیم، کمی چالش برانگیز است. اما چند نکته کلیدی وجود دارد که این کار را راحت می کند. (با انواع محتوا آشنا شوید)

مواردی که در تولید محتوا برای ساینیج باید رعایت کنید:

  • مطمئن شوید که از طریق محتوا منظورتان را به راحتی به بیننده می رسانید – آن را زیر هزاران عکس یا متن دفن نکنید.
  • کاملا واضح، روشن و دقیق باشید.
  • محتوایتان را طوری انتخاب کنید که برای بیننده مناسب باشد.
  • در محتوا متنی ابتدا از افعال سپس از اسامی استفاده کنید و صفات را نیز به ندرت به کار ببرید.
  • زبان نوشتارتان پویا باشد و از فعل به شکل امری (دستوری) استفاده کنید.
  • از کلمات تحریک کننده که به نظر قانع کننده می رسند استفاده کنید.
  • روی مزایایی که برای بیننده دارد و نیازهای معمول او تمرکز کنید.
  • یک حالت فوری بودن به محتوا خود بدهید تا مخاطبان را ترغیب کنید.
  • روشی ایجاد کنید که بتوانید ROI مربوط به محتواهای تولید شده را محاسبه کنید تا بتوانید محتوا های بعدی را تاثیرگذارتر تنظیم کنید.