احتمالا شما هم با ابزارهای سادهای که روی لپتاپ و pc نصب شده و وظیفه انتقال تصویر را دارد، آشنا هستید. وبکم یک ابزار کاربردی برای انتقال تصویر از طریق اینترنت است. به کمک این دستگاه میتوانید تصویر را با کیفیت و رزولوشن بالاتری انتقال دهید. چراکه دوربینهای نصبی خود لپتاپها کیفیت تصویر پایینتری دارند. حالا اصلا چرا باید وبکم خرید؟ خرید وبکم برای آن دسته از افرادی که جلسات آنلاین زیادی برگزار میکنند، بسیار حیاتی است. به نظر شما با توجه به انواع و اقسام متفاوت وبکمها در بازار کدام نوع برای برگزاری جلسات آنلاین بهترین است؟ در ادامه همراه ما باشید تا شما را با بهترین نوع وبکم برای اتاق کنفرانس آشنا کنیم.
اگر برای خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس دست به کار شوید تا یک وبکم خوب را انتخاب کنید، حتما با تنوع بسیار بالای وبکمها رو به رو خواهید شد. اما اولین قدم برای انتخاب یک وبکم خوب شناسایی کیفیت تصویر آن است.
در حالت کلی برای برگزاری جلسات ساده یا حتی برگزاری کلاس آنلاین، حداقل رزولوشن یک وبکم باید 720 مگاپیکسل باشد. پایینتر از این حد هم هدر رفت مالی دارد و هم اینکه به برگزاری جلسات کمک نمیکند. اگر شما قصد ندارید وبکم باکیفیتی را خریداری کنید، پیشنهاد میکنیم از دوربین لپتاپ یا کامپیوتر خود کمک بگیرید و در غیر اینصورت حتما با کمی هزینه بیشتر یکی از با کیفیتترین وبکمها با رزولوشن نسبت بالا را انتخاب کنید.
شاید باورش کمی سخت باشد، اما وبکمها با عکسبرداری پشتسرهم تصاویر را به ویدئو تبدیل کرده و به مخاطب نشان میدهند. به این ویژگی وبکم «نرخ فریم» گفته میشود. هرچقدر نرخ فریم دستگاه بالاتر باشد، جزئیات بیشتر و باکیفیتتری را به مخاطب ارائه میکند. حال فرض کنید که یک وبکم نرخ فریم پایینی دارد و این موضوع به این معناست که تعداد تصاویری که در لحظه میگیرد و به فیلم تبدیل میکند، بسیار کم است.
طبیعتا نرخ فریم پایینتر، ویدئو را باوقفهتر و بیکیفیتتر ارائه میکند. به همین خاطر اگر قصد خرید وبکم ویدئو کنفرانس را دارید، حتما مسئله نرخ فریم را جدی بگیرید تا انتخاب عاقلانهتری داشته باشید.
یکیدیگر از نکات مهمی که باید قبل از خرید به آن توجه کنید، بررسی امکانات و تجهیزات وبکم است. بهعنوان مثال برخی از وبکمها فاقد میکروفون و اسپیکرفون هستند، اما برخی دیگر یک یا دو میکروفون داخلی دارند.
بسیاری از وبکمها فاقد قابلیت فوکوس خودکار هستند و اگر تصویر جابهجا شود، به راحتی تار میشود؛ اما برخی از وبکمها امکان فوکوس خودکار دارند و با حرکت سوژه روبهروی وبکم بهصورت خودکار فوکوس میشود. پس اگر این قابلیت هم برای شما مهم است هنگام خرید به این ویژگی توجه کنید تا متوجه شوید کالای موردنظر را به درستی انتخاب کردهاید.
این روزها و با پر شدن بازار از اجناس تقلبی و بی کیفیت، مهمترین اقدامی که باید انجام دهید این است که با شناخت دقیق برندها، انتخاب عاقلانهای داشته باشید. خوشبختانه برندهای باکیفیت و درجه 1 چینی مثل «یالینک» در ایران نمایندگی دارد و به نسبت کیفیت ارزشمندی که دارد، قیمتگذاری مناسبی هم دارد. این برند تولیدکننده انواع هدست، ویدئو کنفرانس و تجهیزات ویدئو کنفرانس است و با ارائه تنوع بالای محصولاتی که دارد، دست کاربر را برای خرید خوشقیمتترین و مناسبترین محصول باز گذاشته است.
دوربین های ویدئو کنفرانس در واقع ابزارهای خاصی هستند که برای استفاده در جلسات مجازی طراح شده اند. در ویدئو کنفرانس افرادی زیادی در نقاط مختلف دنیا با استفاده از اینترنت می توانند با هم در ارتباط باشند و به بحث و گفتگو بپردازند. دوربین ویدئو کنفرانس چیزی فراتر از انتقال صدا و تصویر است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی این دوربین ها کاربردهای فراوانی دارند، که اکثر کسب و کارها برای برقراری ارتباط با مشتریان و شرکای خود از این سیستم استفاده می کنند. همچنین برای برگزاری کلاس های آنلاین، آموزش های مجازی از این دوربین ها استفاده می شود. آموزش مجازی فقط صدا و تصویر را انتقال نمی دهد بلکه شما در حین ارتباط با افراد می توانید از طریق همین سیستم برایشان فایل های مختلفی ارسال کنید. حالا که با واژه ویدئو کنفرانس آشنا شده اید بهتر است به معرفی مزایا و معایب ، ویژگی ها و کاربردهای این سیستم بپردازیم. با ما در صدرا کامپیوتر همراه باشید.
با پیشرفت تکنولوژی دوربین های ویدئو کنفرانس کاربردهای زیادی دارند، که با پیشرفت هر چه بیشتر آن و گسترده شدن ارتباط و شبکه پیشرفت این دوربین هم بیشتر می شود. در ادامه با کاربردهای آن بیشتر آشنا می شویم:
برای یک مرکز یا شرکت سفر به نقاط دور به مدت طولانی، هزینه های قابل توجهی بر دوش مجموعه می تواند بگذارد. هزینه های مانند: خودرو، بلیط رفت و برگشت، حق ماموریت و غیره از آن جمله اند. صرفه جویی در مبالغ اندک هزینه ها می تواند در شرایطی نجات بخش باشد. دوربین های ویدئو کنفرانس علیرغم هزینه بسیار بالا راه اندازی همیشه در اندک زمانی با صرف جویی، سرمایه اولیه را به مجموعه بازگزدانده . با استفاده از این دوربین های ویدئو کنفرانس می توانید حتی در یک فواصل کم نیز هزینه های پنهان زیادی را صرفه جویی کنید.
هماهنگی بین تعداد زیادی از شرکت کنندگان برای حضور به موقع در زمان و مکان مشخص، سخت ترین کار برای برگزار کنندگان جلسه است. با دوربین های ویدئو کنفرانس این کار ساده خواهد بود. وقتی حضور در جلسه تنها به چند ثانیه وقت نیاز داشته باشد، با دوربین کنفرانس این کار به حداقل زمان می رسد.
وقتی برای یک جلسه یا مذاکره از محل کار یا منزل خود دور می شوید، منابع شما دیگر در دسترس نیست. جلسه نیاز به یک فایل، سند، گزارش و غیره دارد، خارج از محل به آن ها دسترسی ندارید. می توانید با استفاده از ویدئو کنفرانس در محل کار خود حضور داشته باشید و به همه منابع دسترسی پیدا کنید. دوربین های ویدئو کنفرانس برای جلسه های کاری و آموزشی، کاهش هزینه های سفر و اقامت و سرعت در برگزاری جلسات را به ارمغان می گذارد.
با استفاده ویدئو کنفرانس در یک تیم پزشکی می توانید تجربیات متخصصان و پروفسوران پزشکی استفاده کنید. همچنین سرعت در انتقال اطلاعات دقیق و معاینه و تصمیمات دقیق و فوری در پزشکی نقش حیاتی دارد. با استفاده از ویدئو کنفرانس فرصت های همکاری ویدئو برای ارتقا سیستم پزشکی و تجربه افزایش می یابد.
سالن های کنفرانس مخصوص برگزاری جلسات در شرکت ها و سازمان های بزرگ می باشد. در این سالن ها امکان آموزشی مجازی و همچنین پشتیبانی از چند صفحه نمایش، قابلیت محتوای پروژه از لپ تاپ یا دستگاه تلفنی و همچنین دوربین هایی که بر بلندگوهای فعال در اطراف اتاق متمرکز هستند.
صرفه جویی در هزینه رفت و آمد برای شرکت در جلسات کاری و حضور در کلاس های و دوره های اموزشی
ار تباط تصویری آسان
سخن پایانی
همان طور که گفتیم با دوربین های ویدئو کنفرانس می توانیم به راحتی ارتباط ویدئویی تصویری برگزار کنیم. همچنین این دوربین ها کلاس های مجازی و ابزار مخصوص را برای آموزش فراهم آورده اند که در کنار آن ها امکان ارتباط تصویری و صوتی برای مخاطب در نظر گرفته شود.
سیستم کنفرانس یا میکروفون کنفرانس مجموعه کاملی از تجهیزات صوتی است برای کمک به برقراری ارتباط راحت شرکتکنندگان در یک جلسه، بهطوریکه هر کسی که در اتاق کنفرانس حضور دارد بتواند با کیفیت مطلوب «بشنود» و «صحبت» کند. مهمترین بخش در یک سیستم کنفرانس، میکروفون است، بنابراین اکثراً سیستم کنفرانس را «سیستم میکروفون کنفرانس» نیز مینامند.
همه جلسات نیاز به سیستم کنفرانس ندارند. تصور کنید که در جلسهای با بیش از 10 نفر شرکتکننده، که در دور یک میز کنفرانس بزرگ برای گفتگو در مورد یک موضوع نشسته باشید، همچنین، نزدیک به 100 مخاطب عمومی برای شنیدن نظرات در جلسه حاضر هستند. در این حالت، استفاده از تنها یک میکروفون بی سیم برای ارتباط بین 10 شرکتکننده غیرمنطقی است. این نوع سالن جلسات، جایی است که سیستم میکروفون کنفرانس نیاز دارد.
معمولاً قیمت سیستم کنفرانسهای بی سیم، بیشتر از سیستم کنفرانس با سیم است.
سیستم کنفرانس مانند هر سیستم دیگری از تجهیزات متعددی تشکیل شده است. شناخت این اجزا در استفاده بهتر از سیستم کنفرانس مؤثر خواهد بود. از جمله تجهیزاتی جانبی سیستم کنفرانس میتوان به موارد ذیل اشاره کرد.
اینجا است که شرکتهای تجهیزکننده سالنهای کنفرانس با تخصصی که در حوزه راهاندازی و نصب سیستمهای کنفرانس دارند وارد عمل شده و میتوانند بهترین سالن کنفرانس با بهینهترین هزینه را برای شما طراحی و اجرا کنند. سعی کنید با شرکتهایی که نمایندگی فروش برندهای معتبر سیستم کنفرانس هستند همکاری کنید چراکه سیستم کنفرانس باید همواره آماده به کار بوده و نقص در کوچکترین بخشهای آن نیز میتواند تمام سیستم را با اختلال همراه سازد از این رو همکاری با شرکتی که در زمینه خدمات پس از فروش توانمند است میتواند در کاهش دغدغههایی که در زمان استفاده با آنها مواجه هستید، امنیت خاطر شما را فراهم کند.
کنفراس ویدئویی یا همان ویدئو کنفرانس ارتباط زنده، از راه دور و در لحظه ی میان صوت و تصویر است. ویدئو کنفرانس بهترین انتخاب برای برگزاری جلسات است، چراکه در آن همه مزایا حفظ شده و کلیه معایب از بین میرود. با شیوع ویروس واگیر دار کرونا، کلیه جلسات با اهمیت جهانی نیز ازطریق ویدئو کنفرانس برگزار میشوند.
از ویدئو کنفرانس برای مقاصد مختلف آموزشی، اداری و تجاری میتوان استفاده کرد. برگزاری جلسات ویدئویی، مشاورههای پزشکی و تجاری، برگزاری دورههای آموزشی، برگزاری کنفرانسهای داخلی و بینالمللی و... تنها بخش کوچکی از کاربردهای سیستم ویدئو کنفرانس را تشکیل میدهند.
در کنار این دو نوع ویدئو کنفرانس، زیرساختهای ویدئو کنفرانس قرار دارند که در واقع میتوان گفت ترکیبی از ویدئو کنفرانسهای نرمافزاری و ویدئو کنفرانسهای سختافزاری هستند.
بعد از اجزای تشکیلدهنده ویدئو کنفرانس های سختافزاری سراغ قابلیت های دستگاههای مختلف می رویم که هر دستگاه براساس برند آن دارای امکانات مختلفی است.
تمامی وب کم های حرفه ای با بیشتر راه کارهای نرمافزاری، چه به صورت کلاد و چه به صورت لوکال یا وب بیس سازگاری دارند، نرم افزارهای نظیر Zoom، Skype for Business، Cisco WebEx، WebRTC ، TrueConf، Adobe Connect. فقط کافی است وب کم حرفه ای خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتری که نرم افزار ارتباط تصویری شما در حال اجرا است وصل کرده و جلسات خود را با بهترین کیفیت برگزار کنید.
تمامی موارد فوق در قیمت وب کم حرفه ای اتاق کنفرانس تأثیر گذار است.
ویدئو وال در حقیقت به نمایشگرهای تبلیغاتی گفته میشود که از کنار هم قرارگرفتن پیکسل ها و کابینتهایی به ابعاد گوناگون که بهطور معمول حدود ۹۶*۹۶ سانتیمتر است، تشکیل میشود.
هدف از تولید ویدئو وال چیست؟ در حقیقت، هدف از تولید این محصول، نمایش و نشاندادن آگهی بهصورت تصویر و با کیفیتی مناسب در محیطهایی نظیر بوستانها، مراکز خرید، پاساژها، تالارهای پذیرایی، سالنهای کنفرانس و... است.
در حال حاضر یکی از مناسبترین ابزارهای تبلیغاتی با شکل ظاهری جذاب و مدرن که بسیار تاثیرگذار است. اگر کسبوکاری قصد داشته باشد تا مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب و در ارائه خدمات و محصولات خود به مشتریان موفق عمل کند، باید توانایی استفاده حداکثری از ابزارهای تبلیغاتی را داشته باشد. در این راه میتواند از تلویزیون شهری کلانشهرها استفاده کند، چراکه تلویزیون شهری تأثیر بسیار زیادی در افزایش درآمد و پیشرفت یک کسبوکار دارد. در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره نمایشگر تبلیغاتی شهری هستید، در ادامه با ما همراه باشید.
تلویزیون شهری از نظر کاربرد به دو نوع کلی تقسیم می شوند:
تلویزیون شهری ایندور تلویزیون هایی که در فضای بسته مانند سالن های کنفرانس، آمفی تئاتر، فرودگاه و غیره استفاده می شود. این تلویزیونها، ضد آب نیستند و روشنایی کمتری نسبت به تلویزیون های فضای خارجی دارند.
تلویزیون های که در میدان، مجتمع تجاری و بیلبورد های تبلیغاتی در فضای شهری بوده و ضدآب و ضد ضربه هستند.
تلویزیونهای شهری از نظر جنس پیکسل به دو نوع اصلی دستهبندی میشوند. البته باید توجه داشت که، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در تولید انواع ماژول تلویزیون شهری و با توجه به قوانین سختگیرانه مصرف انرژی در جهان، ماژول های SMD جایگزین همه ماژولهای DIP میشود.
2 دسته اصلی در مدلهای full color عبارتند از:
اگر قصد دارید تا کسبوکار خود را بهطور گسترده و با مدیریت بهتر هزینهها گسترش دهید و بازدهی خوبی دریافت کنید، بهترین کار استفاده از نمایشگرها برای تبلیغات گسترده کسبوکارتان در سطح شهر و کشور است. این نمایشگرها، معمولا در تقاطعهای پر رفتوآمد نصب میشوند و میتواند بازدهی بالایی داشته باشند. تعداد افرادی که این نوع آگهی را در طول روز مشاهده میکنند، بسیار بالا است. این نوع آگهیها میتوانند ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب ایجاد کنند و تاثیرگذاری آنها نیز بیشتر است. امروزه اغلب کسبوکارها با استفاده از ترکیب شیوههای بازاریابی و تبلیغاتی میتوانند خود را در معرض دید مردم جامعه قرار دهند. آگهیهای شهری با امکان نمایش چندین تبلیغ متفاوت در طول مدت آگهی، میتوانند هزینه نهایی را برای آن کاسبی بهشدت کاهش دهند. این شیوه بسیار کاربردی و تاثیرگذار است و از چند سال گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از مدیران بازاریابی قرار گرفته است.
اطلاعرسانی و آگهی در نمایشگرهای شهری، برای گسترش و افزایش درآمد یک کسبوکار بسیار تاثیرگذار است؛ چراکه به دلیل چشمنواز بودن و در معرض دید همه قرار داشتن، سبب افزایش جذابیت و تاثیرگذاری در ذهن افراد میشود. یکی از مهمترین نکات در تبلیغات یک محصول، درک بیننده است که سبب محبوبیت بیشتر تبلیغات تلویزیون شهری میشود؛ بهویژه در کشوری مانند ایران که urban tv در بالاترین سطح عادت قرار دارد و بسیار به چشم میخورد. این نوع تبلیغ سبب میشود که آن کسبوکار در مدت زمان کوتاهی به بالاترین سطح فروش خود برسد.
این نوع تبلیغ اساس تبلیغات شهری را تشکیل میدهد و گرانترین نوع آگهی است که توسط مارکهای اصلی با تراکم بالا، برای نام تجاری، محصول و... نشان داده میشوند. آگهیهای مربوط به تمام برندهای مشهور تقریبا به این صورت منتشر میشوند.
این نوع تبلیغات اغلب در تلویزیون شهری مشاهده میشود. برای مثال: یک مسابقه دربی را در نظر بگیرید؛ کانالهای تلویزیونی که به مدت 45 دقیقه نمیتوانند تبلیغات نقطهای را پخش کنند، از آگهی نواری استفاده میکنند و قیمتشان از سایر آگهیها مقرونبهصرفهتر است. طبق قوانین پخش تلویزیونی، تایم آگهیهای نواری محدود به 8 ثانیه است و نمیتوان این قانون را شکست. این نوع آگهی بیصدا و بهصورت دیداری و بصری است که هنگام اجرای پخش در پایین صفحه ظاهر میشود.
تبلیغاتی است که در آن آگهی تلویزیونی بهصورت زیرکار یا آشکار در سریالها یا برنامههای تلویزیونی نشان داده میشوند. این آگهی را بهطور معمول میتوانیم در فیلمها، سریالها یا برنامهها ببینیم. مطابق با قوانین پخش تلویزیونی، ارسال یادداشت اطلاعاتی آگهی تبلیغاتی به مخاطبان ورودی و خروجی برنامه الزامی است. این نوع آگهیها کمتر در تلویزیون شهری دیده میشوند.
امکان دارد در یک برنامه گفتگو یا برنامههایی که مجری تلویزیونی دارند، تبلیغات حامی مالی صورت گیرد. در ابتدای برنامههای خاص نظیر اوایل شروع برنامه، قبل و بعد از آگهی یا در پایان برنامه تلویزیونی، تبلیغات صورت گرفته و برنامه متعلق به اسپانسر اعلام شود.
در تبلیغات مقدماتی، یک محصول یا خدمات متعلق به یک شرکت یا برند خاص از راه بازاریابی تلفنی به مخاطب معرفی میشود. این تبلیغات یک نوع آگهی فروشمحور با تصاویر محصول است. همانطور که پیداست، این نوع آگهی در تلویزیون شهری صورت نمیگیرد.
فروش urban tv که نوع خاصی از نمایشگرهایLED به حساب میآید، در چند سال اخیر با رشد چشمگیری روبهرو شده است. در واقع، امروزه بسیاری از کسبوکارها علاقمند به معرفی کالا یا خدمات خود بهوسیله این ابزار جذاب تبلیغاتی هستند. بیلبوردهای دیجیتال و عظیمالجسه را میتوان یک شیوه مشتریپسند دانست که در چهارچوبی بسیار مدرن و جذاب، توجه بسیاری از افراد جامعه را به خود جلب میکند. به همین علت این محصول بهعنوان یکی از بهترین و اثرگذارترین روشهای معرفی و تبلیغات برند نیز شناخته میشود که با گذشت زمان، افراد بیشتری علاقمند به این نوع آگهی میشوند و آن را خریداری میکنند.
برخی تصور میکنند که قیمت خرید این تجهیزات پیشرفته دیجیتال، یک نرخ مشخص و ثابتی دارد؛ درصورتیکه پرداخت هزینه خرید و فروش تلویزیون شهری وابسته به عوامل و فاکتورهای متعددی است که عبارتند از:
درحال حاضر تلویزیون تبلیغاتی شهری یا نمایشگرهای بزرگ بهعنوان گزینهای مناسب و ایدهآل برای اهداف تبلیغاتی در نظر گرفته میشود که قادر است محتوای ویدیوئی شما را در ابعاد وسیع به نمایش بگذارد.
در واقع هدف اصلی که برای ساخت این نمایشگرها مد نظر قرار میگیرد، نمایش تبلیغات ویدیوئی در مکانهای پرترددی همچون میادین، خیابانها، مراکز خرید و فضاهای عمومی است.
نمایشگرهای بزرگ که از چندین پنل تشکیل میشوند، با قرارگیری تمامی قطعات در کنار یکدیگر با استفاده از ماژولهایی که بر روی آنها تعبیه شده قادر هستند تا تصویری یکپارچه را نشان دهند.
در ماژولهای تلویزیون شهری بهطور معمول از چندین دیود LED یا SMD استفاده میشود که ازنظر کیفیت تصویر و نحوه ارائه میزان روشنایی تا حد زیادی با یکدیگر تفاوت دارند.
ازآنجاییکه میزان تقاضا برای استفاده از تلویزیونهای شهری رو به گسترش است اماکن مختلفی وجود دارد که از این تجهیزات برای معرفی محصولات و خدمات خود یا اطلاعرسانی درزمینههای دیگر استفاده میکنند که عبارتاند از:
شاید استفاده از تابلوهای تبلیغاتی ثابت تا حدودی در نشاندادن محصول یا خدمات شما موثر واقع شود اما امکان ارتقای فناوری در این محصولات وجود ندارد درحالیکه تلویزیونهای شهری میتوانند مزایایی به شرح زیر را در اختیارتان قرار دهند:
نحوه کاربرد و نوع پیکسلهایی که برای ساخت این تجهیزات در نظر گرفته میشود از سری مواردی بهشمار میرود که در زمان تقسیمبندی تلویزیونهای شهری اهمیت زیادی دارد.
به همین دلیل زمانی که قرار باشد تا این محصولات را متناسب با پیکسلهایی که روی نمایش تصویر تاثیرگذار هستند در گروههای مختلفی قرار دهیم باید مدلهای زیر اشاره کرد:
محل قرارگیری نمایشگرهای بزرگ عاملی است که در تعیین نوع کاربرد آنها و استفاده از فناوری ساخت تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل معمولا این معیار را برای تقسیمبندی تلویزیونهای شهری در نظر میگیرند که عبارتاند از:
در کنار مدلهایی که به آنها اشاره شد، میتوان به برخی دیگر از نمونههای تلویزیون شهری همچون قابل حمل و ۳ بعدی نیز اشاره کرد که از ویژگیها و ساختار منحصربهفردی برخودار هستند.
نمایشگرهای قابل حمل یا پرتابل برای مواقعی که قصد دارید تا بهمنظور اجرای یک برنامه، تصاویر ویدئویی را بهصورت موقت پخش کنید بهکار میرود. ازطرفدیگر تلویزیونهای ۳ بعدی نیز قادر هستند تا تصویری چندوجهی را در معرض دید بینندگان قرار دهند.
در مواقعی که بهدنبال خرید نمایشگرهای شهری برای استفاده در مجموعههای ورزشی، مراکز تجاری یا هر مکان پرتردد دیگری هستید، باید چندین مشخصه مهم و اساسی را در نظر بگیرید که به تصمیمگیری بهتر شما کمک میکند و عبارتاند از: