شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

راهنمای خرید وبکم برای اتاق جلسات

احتمالا شما هم با ابزارهای ساده‌ای که روی لپ‌تاپ و pc نصب شده و وظیفه انتقال تصویر را دارد، آشنا هستید. وبکم یک ابزار کاربردی برای انتقال تصویر از طریق اینترنت است. به کمک این دستگاه می‌توانید تصویر را با کیفیت و رزولوشن بالاتری انتقال دهید. چراکه دوربین‌های نصبی خود لپ‌تاپ‌ها کیفیت تصویر پایین‌تری دارند. حالا اصلا چرا باید وبکم خرید؟ خرید وبکم برای آن دسته از افرادی که جلسات آنلاین زیادی برگزار می‌کنند، بسیار حیاتی است. به نظر شما با توجه به انواع و اقسام متفاوت وبکم‌ها در بازار کدام نوع برای برگزاری جلسات آنلاین بهترین است؟ در ادامه همراه ما باشید تا شما را با بهترین نوع وبکم برای اتاق کنفرانس آشنا کنیم.

رزولوشن بالای تصویر، از بهترین ویژگی‌های بهترین وب کم کنفرانس

اگر برای خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس دست به کار شوید تا یک وبکم خوب را انتخاب کنید، حتما با تنوع بسیار بالای وبکم‌ها رو به رو خواهید شد. اما اولین قدم برای انتخاب یک وبکم خوب شناسایی کیفیت تصویر آن است.

در حالت کلی برای برگزاری جلسات ساده یا حتی برگزاری کلاس آنلاین، حداقل رزولوشن یک وبکم باید 720 مگاپیکسل باشد. پایین‌تر از این حد هم هدر رفت مالی دارد و هم اینکه به برگزاری جلسات کمک نمی‌کند. اگر شما قصد ندارید وبکم باکیفیتی را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم از دوربین لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود کمک بگیرید و در غیر این‌صورت حتما با کمی هزینه بیشتر یکی از با کیفیت‌ترین وبکم‌ها با رزولوشن نسبت بالا را انتخاب کنید.

نرخ فریم بالاتر وبکم، جزئیات بیشتری را به تماشاگر نشان می‌دهد

شاید باورش کمی سخت باشد، اما وبکم‌ها با عکس‌برداری پشت‌سرهم تصاویر را به ویدئو تبدیل کرده و به مخاطب نشان می‌دهند. به این ویژگی وبکم «نرخ فریم» گفته می‌شود. هرچقدر نرخ فریم دستگاه بالاتر باشد، جزئیات بیشتر و باکیفیت‌تری را به مخاطب ارائه می‌کند. حال فرض کنید که یک وبکم نرخ فریم پایینی دارد و این موضوع به این معناست که تعداد تصاویری که در لحظه می‌گیرد و به فیلم تبدیل می‌کند، بسیار کم است.

طبیعتا نرخ فریم پایین‌تر، ویدئو را باوقفه‌تر و بی‌کیفیت‌تر ارائه می‌کند. به همین خاطر اگر قصد خرید وبکم ویدئو کنفرانس را دارید، حتما مسئله نرخ فریم را جدی بگیرید تا انتخاب عاقلانه‌تری داشته باشید.

توجه به تجهیزات جانبی مثل میکروفون قبل از خرید بهترین وبکم کنفرانس

یکی‌دیگر از نکات مهمی که باید قبل از خرید به آن توجه کنید، بررسی امکانات و تجهیزات وبکم است. به‌عنوان مثال برخی از وبکم‌ها فاقد میکروفون و اسپیکرفون هستند، اما برخی دیگر یک یا دو میکروفون داخلی دارند.

قابلیت فوکوس خودکار را برای خرید وبکم دست‌کم نگیرید

بسیاری از وبکم‌ها فاقد قابلیت فوکوس خودکار هستند و اگر تصویر جابه‌جا شود، به راحتی تار می‌شود؛ اما برخی از وبکم‌ها امکان فوکوس خودکار دارند و با حرکت سوژه روبه‌روی وبکم به‌صورت خودکار فوکوس می‌شود. پس اگر این قابلیت هم برای شما مهم است هنگام خرید به این ویژگی توجه کنید تا متوجه شوید کالای موردنظر را به درستی انتخاب کرده‌اید.

قبل از خرید برندهای با کیفیت وبکم را بشناسید

این روزها و با پر شدن بازار از اجناس تقلبی و بی کیفیت، مهمترین اقدامی که باید انجام دهید این است که با شناخت دقیق برندها، انتخاب عاقلانه‌ای داشته باشید. خوشبختانه برندهای باکیفیت و درجه 1 چینی مثل «یالینک» در ایران نمایندگی دارد و به نسبت کیفیت ارزشمندی که دارد، قیمت‌گذاری مناسبی هم دارد. این برند تولیدکننده انواع هدست، ویدئو کنفرانس و تجهیزات ویدئو کنفرانس است و با ارائه تنوع بالای محصولاتی که دارد، دست کاربر را برای خرید خوش‌قیمت‌ترین و مناسب‌ترین محصول باز گذاشته است.

دوربین ویدئو کنفرانس و کابردها و مزایا آن

دوربین ویدئو کنفرانس چیست؟

دوربین های ویدئو کنفرانس در واقع ابزارهای خاصی هستند که برای استفاده در جلسات مجازی طراح شده اند. در ویدئو کنفرانس افرادی زیادی در نقاط مختلف دنیا با استفاده از اینترنت می توانند با هم در ارتباط باشند و به بحث و گفتگو بپردازند. دوربین ویدئو کنفرانس چیزی فراتر از انتقال صدا و تصویر است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی این دوربین ها کاربردهای فراوانی دارند، که اکثر کسب و کارها برای برقراری ارتباط با مشتریان و شرکای خود از این سیستم استفاده می کنند. همچنین برای برگزاری کلاس های آنلاین، آموزش های مجازی از این دوربین ها استفاده می شود. آموزش مجازی فقط صدا و تصویر را انتقال نمی دهد بلکه شما در حین ارتباط با افراد می توانید از طریق همین سیستم برایشان فایل های مختلفی ارسال کنید. حالا که با واژه ویدئو کنفرانس آشنا شده اید بهتر است به معرفی مزایا و معایب ، ویژگی ها و کاربردهای این سیستم بپردازیم. با ما در صدرا کامپیوتر همراه باشید.

کاربرد های استفاده از دوربین ویدئو کنفرانس

با پیشرفت تکنولوژی دوربین های ویدئو کنفرانس کاربردهای زیادی دارند، که با پیشرفت هر چه بیشتر آن و گسترده شدن ارتباط و شبکه پیشرفت این دوربین هم بیشتر می شود. در ادامه با کاربردهای آن بیشتر آشنا می شویم:

حذف هزینه های سفر

برای یک مرکز یا شرکت سفر به نقاط دور به مدت طولانی، هزینه های قابل توجهی بر دوش مجموعه می تواند بگذارد. هزینه های مانند: خودرو، بلیط رفت و برگشت، حق ماموریت و غیره از آن جمله اند. صرفه جویی در مبالغ اندک هزینه ها می تواند در شرایطی نجات بخش باشد. دوربین های ویدئو کنفرانس علیرغم هزینه بسیار بالا راه اندازی همیشه در اندک زمانی با صرف جویی، سرمایه اولیه را به مجموعه بازگزدانده . با استفاده از این دوربین های ویدئو کنفرانس می توانید حتی در یک فواصل کم نیز هزینه های پنهان زیادی را صرفه جویی کنید.

حضور همه شرکت کنندگان در زمان مقرر

هماهنگی بین تعداد زیادی از شرکت کنندگان برای حضور به موقع در زمان و مکان مشخص، سخت ترین کار برای برگزار کنندگان جلسه است. با دوربین های ویدئو کنفرانس این کار ساده خواهد بود. وقتی حضور در جلسه تنها به چند ثانیه وقت نیاز داشته باشد، با دوربین کنفرانس این کار به حداقل زمان می رسد.

دوری از منابع

وقتی برای یک جلسه یا مذاکره از محل کار یا منزل خود دور می شوید، منابع شما دیگر در دسترس نیست. جلسه نیاز به یک فایل، سند، گزارش و غیره دارد، خارج از محل به آن ها دسترسی ندارید. می توانید با استفاده از ویدئو کنفرانس  در محل کار خود حضور داشته باشید و به همه منابع دسترسی پیدا کنید. دوربین های ویدئو کنفرانس برای جلسه های کاری و آموزشی، کاهش هزینه های سفر و اقامت و سرعت در برگزاری جلسات را به ارمغان می گذارد.

پزشکی

با استفاده ویدئو کنفرانس در یک تیم پزشکی می توانید تجربیات متخصصان و پروفسوران پزشکی استفاده کنید. همچنین سرعت در انتقال اطلاعات دقیق و معاینه و تصمیمات دقیق و فوری در پزشکی نقش حیاتی دارد. با استفاده از ویدئو کنفرانس فرصت های همکاری ویدئو برای ارتقا سیستم پزشکی و تجربه افزایش می یابد.

دوربین سالن کنفرانس

سالن های کنفرانس مخصوص برگزاری جلسات در شرکت ها و سازمان های بزرگ می باشد. در این سالن ها امکان آموزشی مجازی و همچنین  پشتیبانی از چند صفحه نمایش، قابلیت محتوای پروژه از لپ تاپ یا دستگاه تلفنی و همچنین دوربین هایی که بر بلندگوهای فعال در اطراف اتاق متمرکز هستند.


مزایای دوربین های ویدئو کنفرانس

  • صرفه جویی در هزینه رفت و آمد برای شرکت در جلسات کاری و حضور در کلاس های و دوره های اموزشی

  • ار تباط تصویری آسان

  • بالا بردن کیفیت آموزش و جلسات از راه دور
  • امنیت بالا
  • سرعت بسیار خوب
  • امکان ضبط محتوای جلسات آموزشی
  • درمان از راه دور حتی در عمل های جراحی
  • امکان حضور در کلاس های مجازی به صورت زنده از راه دور

سخن پایانی

همان طور که گفتیم با دوربین های ویدئو کنفرانس می توانیم به راحتی ارتباط ویدئویی تصویری برگزار کنیم. همچنین این دوربین ها کلاس های مجازی و ابزار مخصوص را برای آموزش فراهم آورده اند که در کنار آن ها امکان ارتباط تصویری و صوتی برای مخاطب در نظر گرفته شود.

سیستم کنفرانس یا ویدئو کنفرانس

سیستم‌ کنفرانس چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم کنفرانس یا میکروفون کنفرانس مجموعه کاملی از تجهیزات صوتی است برای کمک به برقراری ارتباط راحت شرکت‌کنندگان در یک جلسه، به‌طوری‌که هر کسی که در اتاق کنفرانس حضور دارد بتواند با کیفیت مطلوب «بشنود» و «صحبت» کند. مهم‌ترین بخش در یک سیستم کنفرانس، میکروفون است، بنابراین اکثراً سیستم کنفرانس را «سیستم میکروفون کنفرانس» نیز می‌نامند.

همه جلسات نیاز به سیستم کنفرانس ندارند. تصور کنید که در جلسه‌ای با بیش از 10 نفر شرکت‌کننده، که در دور یک میز کنفرانس بزرگ برای گفتگو در مورد یک موضوع نشسته باشید، همچنین، نزدیک به 100 مخاطب عمومی برای شنیدن نظرات در جلسه حاضر هستند. در این حالت، استفاده از تنها یک میکروفون بی سیم برای ارتباط بین 10 شرکت‌کننده غیرمنطقی است. این نوع سالن جلسات، جایی است که سیستم میکروفون کنفرانس نیاز دارد.

انواع سیستم کنفرانس

· سیستم کنفرانس با سیم

· سیستم کنفرانس بی سیم

معمولاً قیمت سیستم کنفرانس‌های بی سیم، بیشتر از سیستم کنفرانس با سیم است.

سیستم کنفرانس از چه اجزایی تشکیل شده است؟

سیستم کنفرانس مانند هر سیستم دیگری از تجهیزات متعددی تشکیل شده است. شناخت این اجزا در استفاده بهتر از سیستم کنفرانس مؤثر خواهد بود. از جمله تجهیزاتی جانبی سیستم کنفرانس می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

· میکروفون کنفرانس

· بلندگو سالن کنفرانس

· آمپلی فایر

· دوربین کنفرانس

· نمایشگر مخصوص سالن کنفرانس

امکانات سیستم کنفرانس های گلیک

· امکان رای گیری در میکروفون کنفرانس

· ترجمه هم‌زمان

· اتو ترک Auto Tracking

· خروجی هدفون روی کنسول‌های ریاست و شرکت‌کننده

برای انتخاب بهترین سیستم کنفرانس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

· عملکرد کنسول‌های شرکت‌کننده و ریاست در سیستم کنفرانس

· عملکرد کنسول‌های میکروفون کنفرانس درمقابل نویز

· عملکرد سیستم کنفرانس درمقابل فیدبک

· قابلیت ها و امکانات کنسول شرکت‌کننده در سیستم کنفرانس

· قابلیت ها و امکانات کنسول ریاست در سیستم کنفرانس

· قابلیت ها و امکانات منبع تغذیه در سیستم کنفرانس

· بررسی قیمت سیستم کنفرانس نسبت به مزیتها و کاربردهای آن

چه تجهیزات سیستم کنفرانسی، با چه شرایط و هزینه‌ای پاسخ‌گوی تمام نیازهای شما خواهد بود؟

اینجا است که شرکت‌های تجهیز‌کننده سالن‌های کنفرانس با تخصصی که در حوزه ‌راه‌اندازی و نصب سیستم‌های کنفرانس دارند وارد عمل شده و می‌توانند بهترین سالن کنفرانس با بهینه‌ترین هزینه‌ را برای شما طراحی و اجرا کنند. سعی کنید با شرکت‌هایی که نمایندگی فروش برندهای معتبر سیستم کنفرانس هستند همکاری کنید چراکه سیستم‌ کنفرانس باید همواره آماده به کار بوده و نقص در کوچک‌ترین بخش‌های آن نیز می‌تواند تمام سیستم را با اختلال همراه سازد از این رو همکاری با شرکتی که در زمینه خدمات پس از فروش توانمند است می‌تواند در کاهش دغدغه‌هایی که در زمان استفاده با آن‌ها مواجه هستید، امنیت خاطر شما را فراهم کند.

سیستم ویدئو کنفرانس چیست و چه کاربردی دارد؟

کنفراس ویدئویی یا همان ویدئو کنفرانس ارتباط زنده، از راه دور و در لحظه ی میان صوت و تصویر است. ویدئو کنفرانس بهترین انتخاب برای برگزاری جلسات است، چراکه در آن همه مزایا حفظ شده و کلیه معایب از بین می‌رود. با شیوع ویروس واگیر دار کرونا، کلیه جلسات با اهمیت جهانی نیز ازطریق ویدئو کنفرانس برگزار می­شوند.

از ویدئو کنفرانس برای مقاصد مختلف آموزشی، اداری و تجاری می‌توان استفاده کرد. برگزاری جلسات ویدئویی، مشاوره‌های پزشکی و تجاری، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی و... تنها بخش کوچکی از کاربردهای سیستم ویدئو کنفرانس را تشکیل می‌دهند.

انواع ویدئو کنفرانس

· ویدئو کنفرانس سخت‌افزاری

· ویدئو کنفرانس نرم‌افزاری

در کنار این دو نوع ویدئو کنفرانس، زیرساخت‌های ویدئو کنفرانس قرار دارند که در واقع می‌توان گفت ترکیبی از ویدئو کنفرانس‌های نرم‌افزاری و ویدئو کنفرانس‌های سخت‌افزاری هستند.

ویدئو کنفرانس سخت‌افزاری از چه اجزایی تشکیل شده است؟

  • کدک یا Codec که در واقع هسته اصلی دستگاه ویدئو کنفرانس است و سیستم عامل دستگاه روی آن است که تمامی پردازش ها روی کدک انجام می‌شود.
  • دوربین دستگاه ویدئو کنفرانس که در دستگاه‌های مختلف متفاوت است که می‌تواند دارای زوم دیجیتال یا زوم اپتیکال باشد که این موضوع بستگی به نیاز کاربر و نوع مکان، استفاده دارد.
  • میکروفن های دستگاه‌های ویدئو کنفرانس که دارای انواع مختلفی از جمله میکروفون بی سیم، با سیم، رومیزی، سقفی هستند.
  • اسپیکر ویدئو کنفرانس های سخت‌افزاری که صدای سمت مقابل را برای نفرات حاضر در اتاق یا سالن کنفرانس پخش می‌کنند.
  • دانگل یا هاب ارسال محتوا یاPresentation که هر دو طرف در ارتباطات ویدئوکنفرانس می‌توانند محتواهای مختلف شامل فایل‌های PDF، Word و اکسل را برای یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • ریموت کنترل برای کنترل وب کم، تنظیمات دستگاه و برقراری ارتباط
  • پنل لمسی جهت مدیریت جلسه، برقراری ارتباط و فراخوانی دوربین

بعد از اجزای تشکیل‌دهنده ویدئو کنفرانس های سخت‌افزاری سراغ قابلیت های دستگاه‌های مختلف می رویم که هر دستگاه براساس برند آن دارای امکانات مختلفی است.

امکانات ویدئو کنفرانس های

  • پشتیبانی از ارتباطات نقطه به نقطه یا Point-to-Point که در این حالت فقط 2 نقطه یا مکان می‌توانند در ارتباط ویدئو کنفرانسی حضور داشته باشند.
  • پشتیبانی از ارتباطات چند نقطه ای یا بیشتر از 2 نقطه (Multipoint) می‌شود که در این حالت نیازمند به تجهیزاتی به نام MCU است که در واقع برقرار کننده ارتباطات چند نقطه ای در ویدئو کنفرانس است.
  • دارا بودن MCU یا Multipoint Control Unit به صورت داخلی یا Embedded یا اتصال به MCU اکسترنال جهت برقراری ارتباطات چند نقطه ای در ویدئو کنفرانس
  • امکان جداسازی نفرات شرکت‌کننده در ارتباطات چند نقطه ای در 2 اتاق مجازی
  • دارا بودن دوربین‌های مختلف با زوم ها و زاویه دیدهای مختلف برای استفاده در اتاق ها و سالن های کنفرانس متفاوت به منظور برآورده کردن نیازهای مختلف کاربر. دوربین‌هایی با زوم های دیجیتال و پایین برای سالن های کوچک و دوربین‌هایی با زوم های هیبریدی ترکیبی از اپتیکال و دیجیتال برای اتاق ها و سالن های کنفرانس بزرگ
  • امکان استفاده از نقاط از پیش تعریف شده با Preset به منظور استفاده راحت‌تر و فراخوانی دوربین در زمان برگزاری جلسات
  • امکان استفاده از میکروفون ها و اسپیکرهای متعدد برای پوشش دهی کامل فضای مورد استفاده
  • پنل تاچ کنترلی با ابعاد بزرگ برای مدیریت جلسه ویدئو کنفرانسی، ارسال محتوا، برقراری تماس و مدیریت دوربین
  • پشتیبانی از جدیدترین کدک های تصویری شامل 265 و پشتیبانی از تکنولوژی Anti-Packet Loss
  • امکان برقراری ارتباطات تصویری در ویدئو کنفرانس به صورت هم‌زمان به استفاده از پروتکل های 323 وSIP به صورت هم‌زمان
  • پشتیبانی از ورودی و خروجی های مختلف به منظور اتصال به دستگاه‌های جانبی مختلف شامل میکروفن، اسپیکر، دوربین کنفرانسی
  • پشتیبانی از تعداد دوربین و وب کم‌های بالاتر به منظور پوشش دهی بیشتر اتاق ها و سالن های کنفرانس بزرگتر
  • امکان برقراری تماس و اتصال به زیرساخت‌های Cloud و On-Premise مانند Skype for Business، Skype،Zoom
  • امکان به اشتراک‌گذاری محتوا به صورت با سیم و با استفاده از دانگل به صورت مستقیم و به صورت کابلی با استفاده از هاب
  • پشتیبانی ازSpeaker Tracking به منظور تشخیص نفر صحبت کننده در ویدئو کنفرانس و ارسال تصویر آن نفر برای سمت مقابل
  • پشتیبانی از Auto-Framing به منظور تنظیم Frame تصویر به اندازه نفرات شرکت‌کننده در ارتباط ویدئو کنفرانسی
  • پشتیبانی از حالت Auto Answer برای پاسخ گویی اتوماتیک به تماس ها، اتصال به LDAP سرور، برقراری گروهی تماس ها، حالت DND یا Do Not Disturb و حالت های مختلف چیدمان تصاویر بسته به نیاز کاربر ویدئو کنفرانس

وب کم های حرفه ای چه کاربردی دارند؟

تمامی وب کم های حرفه ای با بیشتر راه کارهای نرم‌افزاری، چه به صورت کلاد و چه به صورت لوکال یا وب بیس سازگاری دارند، نرم افزارهای نظیر Zoom، Skype for Business، Cisco WebEx، WebRTC ، TrueConf، Adobe Connect. فقط کافی است وب کم حرفه ای خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتری که نرم افزار ارتباط تصویری شما در حال اجرا است وصل کرده و جلسات خود را با بهترین کیفیت برگزار کنید.

قابلیت‌های وب کم کنفرانس

· زاویه چرخش دوربین کنفرانسی

· تعداد میکروفون‌های مختلف وب کم

· اسپیکرهای مختلف با توان های متفاوت وبکم

· زوم‌های مختلف دوربین

· قابلیت تشخیص چهره یا Auto-Framing در وب کم حرفه ای

· قابلیت تشخیص سخنران یا Speaker Tracking

تمامی موارد فوق در قیمت وب کم حرفه ای اتاق کنفرانس تأثیر گذار است.

کدام شرکت‌ها برای هزینه کردن در راستای تجهیز سالن کنفرانس پیشنهاد می‌شوند؟

· نمایندگی فروش برندهای معتبر حوزه ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس باشند.

· نمونه کارهای اجرایی سیستم کنفرانس و ویدئو کنفرانس داشته باشند.

· خدمات پس از فروش یا گارانتی دستگاه‌های ویدئو کنفرانس و سیستم کنفرانس ارائه دهند.

محبوبیت ویدئو وال در صنعت تبلیغات

ویدئو وال در حقیقت به نمایشگرهای تبلیغاتی گفته می‌شود که از کنار هم قرارگرفتن پیکسل ها و کابینت‌هایی به ابعاد گوناگون که به‌طور معمول حدود ۹۶*۹۶ سانتی‌متر است، تشکیل می‌شود.

هدف از تولید ویدئو وال چیست؟ در حقیقت، هدف از تولید این محصول، نمایش و نشان‌دادن آگهی به‌صورت تصویر و با کیفیتی مناسب در محیط‌هایی نظیر بوستان‌ها، مراکز خرید، پاساژها، تالارهای پذیرایی، سالن‌های کنفرانس و... است.

در حال حاضر یکی از مناسب‌ترین ابزارهای تبلیغاتی با شکل ظاهری جذاب و مدرن که بسیار تاثیرگذار است. اگر کسب‌وکاری قصد داشته باشد تا مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب و در ارائه خدمات و محصولات خود به مشتریان موفق عمل کند، باید توانایی استفاده حداکثری از ابزارهای تبلیغاتی را داشته باشد. در این راه می‌تواند از تلویزیون‌ شهری کلان‌شهرها استفاده کند، چراکه تلویزیون شهری تأثیر بسیار زیادی در افزایش درآمد و پیشرفت یک کسب‌وکار دارد. در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره نمایشگر تبلیغاتی شهری هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

تلویزیون شهری از نظر کاربرد به دو نوع کلی تقسیم می شوند:

ایندور(indoor)

تلویزیون شهری ایندور تلویزیون هایی که در فضای بسته مانند سالن های کنفرانس، آمفی تئاتر، فرودگاه و غیره استفاده می شود. این تلویزیون‌ها، ضد آب نیستند و روشنایی کمتری نسبت به تلویزیون های فضای خارجی دارند.

اوتدور(outdoor)

تلویزیون های که در میدان، مجتمع تجاری و بیلبورد های تبلیغاتی در فضای شهری بوده و ضدآب و ضد ضربه هستند.

انواع مختلف تلویزیون شهری

تلویزیون‌های شهری از نظر جنس پیکسل به دو نوع اصلی دسته‌بندی می‌شوند. البته باید توجه داشت که، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در تولید انواع ماژول تلویزیون شهری و با توجه به قوانین سخت‌گیرانه مصرف انرژی در جهان، ماژول های SMD جایگزین همه ماژول‌های DIP می‌شود.

2 دسته اصلی در مدل‌های full color عبارتند از:

  • مدلDIP-full color که در آن هر پیکسل دارای یک LED قرمز، سبز و آبی است
  • مدل SMD-full color که در آن هر پیکسل دارای یک LED از ترکیب قرمز، سبز و آبی (3in1) است

اهمیت استفاده از تلویزیون شهری برای تبلیغات

اگر قصد دارید تا کسب‌وکار خود را به‌طور گسترده و با مدیریت بهتر هزینه‌ها گسترش دهید و بازدهی خوبی دریافت کنید، بهترین کار استفاده از نمایشگرها برای تبلیغات گسترده کسب‌وکارتان در سطح شهر و کشور است. این نمایشگرها، معمولا در تقاطع‌های پر رفت‌وآمد نصب می‌شوند و می‌تواند بازدهی بالایی داشته باشند. تعداد افرادی که این نوع آگهی را در طول روز مشاهده می‌کنند، بسیار بالا است. این نوع آگهی‌ها می‌توانند ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب ایجاد کنند و تاثیرگذاری آن‌ها نیز بیشتر است. امروزه اغلب کسب‌وکارها با استفاده از ترکیب شیوه‌های بازاریابی و تبلیغاتی می‌توانند خود را در معرض دید مردم جامعه قرار دهند. آگهی‌های شهری با امکان نمایش چندین تبلیغ متفاوت در طول مدت آگهی، می‌توانند هزینه نهایی را برای آن کاسبی به‌شدت کاهش دهند. این شیوه بسیار کاربردی و تاثیرگذار است و از چند سال گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از مدیران بازاریابی قرار گرفته است.

انواع تبلیغات تلویزیون شهری چیست؟

اطلاع‌رسانی و آگهی در نمایشگرهای شهری، برای گسترش و افزایش درآمد یک کسب‌وکار بسیار تاثیرگذار است؛ چراکه به دلیل چشم‌نواز بودن و در معرض دید همه قرار داشتن، سبب افزایش جذابیت و تاثیرگذاری در ذهن افراد می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات در تبلیغات یک محصول، درک بیننده است که سبب محبوبیت بیشتر تبلیغات تلویزیون شهری می‌شود؛ به‌ویژه در کشوری مانند ایران که urban tv در بالاترین سطح عادت قرار دارد و بسیار به چشم می‌خورد. این نوع تبلیغ سبب می‌شود که آن کسب‌وکار در مدت زمان کوتاهی به بالاترین سطح فروش خود برسد.

  • تبلیغات نقطه‌ای

این نوع تبلیغ اساس تبلیغات شهری را تشکیل می‌دهد و گران‌ترین نوع آگهی است که توسط مارک‌های اصلی با تراکم بالا، برای نام تجاری، محصول و... نشان داده می‌شوند. آگهی‌های مربوط به تمام برندهای مشهور تقریبا به این صورت منتشر می‌شوند.

  • تبلیغات باندی

این نوع تبلیغات اغلب در تلویزیون شهری مشاهده می‌شود. برای مثال: یک مسابقه دربی را در نظر بگیرید؛ کانال‌های تلویزیونی که به مدت 45 دقیقه نمی‌توانند تبلیغات نقطه‌ای را پخش کنند، از آگهی نواری استفاده می‌کنند و قیمتشان از سایر آگهی‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است. طبق قوانین پخش تلویزیونی، تایم آگهی‌های نواری محدود به 8 ثانیه است و نمی‌توان این قانون را شکست. این نوع آگهی بی‌صدا و به‌صورت دیداری و بصری است که هنگام اجرای پخش در پایین صفحه ظاهر می‌شود.

  • تبلیغات در مورد قرار دادن محصول

تبلیغاتی است که در آن آگهی تلویزیونی به‌صورت زیرکار یا آشکار در سریال‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی نشان داده می‌شوند. این آگهی را به‌طور معمول می‌توانیم در فیلم‌ها، سریال‌ها یا برنامه‌ها ببینیم. مطابق با قوانین پخش تلویزیونی، ارسال یادداشت اطلاعاتی آگهی تبلیغاتی به مخاطبان ورودی و خروجی برنامه الزامی است. این نوع آگهی‌ها کمتر در تلویزیون شهری دیده می‌شوند.

  • تبلیغات حامی مالی

امکان دارد در یک برنامه گفتگو یا برنامه‌هایی که مجری تلویزیونی دارند، تبلیغات حامی مالی صورت گیرد. در ابتدای برنامه‌های خاص نظیر اوایل شروع برنامه، قبل و بعد از آگهی یا در پایان برنامه تلویزیونی، تبلیغات صورت گرفته و برنامه متعلق به اسپانسر اعلام شود.

  • تبلیغات مقدماتی (بازاریابی تلفنی)

در تبلیغات مقدماتی، یک محصول یا خدمات متعلق به یک شرکت یا برند خاص از راه بازاریابی تلفنی به مخاطب معرفی می‌شود. این تبلیغات یک نوع آگهی فروش‌محور با تصاویر محصول است. همانطور که پیداست، این نوع آگهی در تلویزیون شهری صورت نمی‌گیرد.

فروش تلویزیون شهری در ایران در بازار ایران

فروش urban tv که نوع خاصی از نمایشگرهایLED به حساب می‌آید، در چند سال اخیر با رشد چشمگیری روبه‌رو شده است. در واقع، امروزه بسیاری از کسب‌وکارها علاقمند به معرفی کالا یا خدمات خود به‌وسیله این ابزار جذاب تبلیغاتی هستند. بیلبوردهای دیجیتال و عظیم‌الجسه را می‌توان یک شیوه مشتری‌پسند دانست که در چهارچوبی بسیار مدرن و جذاب، توجه بسیاری از افراد جامعه را به خود جلب می‌کند. به همین علت این محصول به‌عنوان یکی از بهترین و اثرگذارترین روش‌های معرفی و تبلیغات برند نیز شناخته می‌شود که با گذشت زمان، افراد بیشتری علاقمند به این نوع آگهی می‌شوند و آن را خریداری می‌کنند.

برخی تصور می‌کنند که قیمت خرید این تجهیزات پیشرفته دیجیتال، یک نرخ مشخص و ثابتی دارد؛ درصورتی‌که پرداخت هزینه خرید و فروش تلویزیون شهری وابسته به عوامل و فاکتورهای متعددی است که عبارتند از:

  1. کیفیت تصویر
  2. ابعاد تلویزیون
  3. تعداد پیکسل‌ها
  4. کنتراست تصویر
  5. دات‌پیچ
  6. کیفیت صدا
  7. مصرف انرژی
  8. جنس پایه و بدنه
  9. سیستم خنک‌کننده
  10. تجهیزات ایمنی

معرفی تلویزیون تبلیغاتی شهری

درحال‌ حاضر تلویزیون تبلیغاتی شهری یا نمایشگرهای بزرگ به‌عنوان گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل برای اهداف تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود که قادر است محتوای ویدیوئی شما را در ابعاد وسیع به نمایش بگذارد.

در واقع هدف اصلی که برای ساخت این نمایشگرها مد نظر قرار می‌گیرد، نمایش تبلیغات ویدیوئی در مکان‌های پرترددی همچون میادین، خیابان‌ها، مراکز خرید و فضاهای عمومی است.

آشنایی بیشتر با تلویزیون شهری تبلیغاتی

نمایشگرهای بزرگ که از چندین پنل تشکیل می‌شوند، با قرارگیری تمامی قطعات در کنار یکدیگر با استفاده از ماژول‌هایی که بر روی آن‌ها تعبیه شده قادر هستند تا تصویری یکپارچه را نشان دهند.

در ماژول‌های تلویزیون شهری به‌طور معمول از چندین دیود LED یا SMD استفاده می‌شود که ازنظر کیفیت تصویر و نحوه ارائه میزان روشنایی تا حد زیادی با یکدیگر تفاوت دارند.

کاربردهای تلویزیون های شهری تبلیغاتی در مکان های مختلف

ازآنجایی‌که میزان تقاضا برای استفاده از تلویزیون‌های شهری رو به گسترش است اماکن مختلفی وجود دارد که از این تجهیزات برای معرفی محصولات و خدمات خود یا اطلاع‌رسانی درزمینه‌های دیگر استفاده می‌کنند که عبارت‌اند از:

  • معمولا مراکز تجاری که در مناطق شلوغ و پرتردد شهرها قرار دارند به‌عنوان یکی از مکان‌هایی مد نظر قرار می‌گیرند که برای نمایش محتوای ویدیوئی خود به رهگذران از نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند.
  • از دیگر اماکنی که متقاضی استفاده از تلویزیون‌های شهری هستند باید به ایستگاه‌های قطار، مترو، فرودگاه و فضاهایی که درزمینه حمل‌ونقل فعالیت دارند اشاره کرد که علاوه‌بر نمایش تبلیغات از این تجهیزات برای اطلاع‌رسانی درخصوص مسیرها نیز استفاده می‌شود.
  • رویدادهای زنده مانند کنسرت‌های موسیقی، مجموعه‌های ورزشی، نمایشگاه‌ها و بسیاری موارد دیگر نیز وجود دارد که محلی را برای نصب نمایشگرهای بزرگ در نظر می‌گیرند تا تصاویر با کیفیت و وضوح بالاتری در مقابل بینندگان نشان داده شود.

استفاده از تلویزیون شهری تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟

شاید استفاده از تابلوهای تبلیغاتی ثابت تا حدودی در نشان‌دادن محصول یا خدمات شما موثر واقع شود اما امکان ارتقای فناوری در این محصولات وجود ندارد درحالی‌که تلویزیون‌های شهری می‌توانند مزایایی به شرح زیر را در اختیارتان قرار دهند:

  • انعطاف‌پذیری بالایی در نمایش محتوای تصویری ازطریق تلویزیون‌های شهری قابل مشاهده است و می‌تواند اطلاعات مورد نیاز شما را برای پخش روی سیستم، با سرعت زیادی به‌روزرسانی کند.
  • ارائه یک محتوای نمایشی بر روی تلویزیون‌های بزرگ، روشی موثر در تبلیغات است.
  • در مقابل نفوذ آب و گردو‌غبار از مقاومت بسیار خوبی برخودار هستند.
  • خروجی صدای عالی و باکیفیت دارند.
  • از فاصله‌های دور نیز زاویه دید خوبی را برای بیننده ایجاد می‌کند.
  • امکان ارتباط اپراتور با سیستم پخش در تلویزیون‌های شهری وجود دارد.
  • می‌توانید به‌راحتی فرمت‌های ویدیوئی را بر روی این تجهیزات اجرا کنید.

معرفی انواع تلویزیون های شهری تبلیغاتی

نحوه کاربرد و نوع پیکسل‌هایی که برای ساخت این تجهیزات در نظر گرفته می‌شود از سری مواردی به‌شمار می‌رود که در زمان تقسیم‌بندی تلویزیون‌های شهری اهمیت زیادی دارد.

به همین دلیل زمانی که قرار باشد تا این محصولات را متناسب با پیکسل‌هایی که روی نمایش تصویر تاثیرگذار هستند در گروه‌های مختلفی قرار دهیم باید مدل‌های زیر اشاره کرد:

  • RGB: برای طراحی و ساخت پیکسل‌ها معمولا از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود که در این مدل هر پیکسل موجود در ماژول از یک LED با رنگ‌های سبز، آبی و قرمز پشتیبانی می‌کند.
  • ۲RGB: به‌منظور تولید پیکسل‌هایی که در تلویزیون RGB2 به‌کار می‌رود از ترکیب ۲ رنگ استفاده می‌شود که در اغلب موارد کیفیت تصویری بالاتری را ارائه می‌دهد.

انواع تلویزیون های شهری متناسب با نوع کاربرد

محل قرارگیری نمایشگرهای بزرگ عاملی است که در تعیین نوع کاربرد آن‌ها و استفاده از فناوری ساخت تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل معمولا این معیار را برای تقسیم‌بندی تلویزیون‌های شهری در نظر می‌گیرند که عبارت‌اند از:

  • فضای باز (outdoor): به‌منطور ساخت این مدل از اجزا و قطعاتی استفاده می‌شود که قادر به مقاومت در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف است و هنگام تابش شدید نور خورشید نیز تصویری با وضوح و کیفیت بسیار خوب را نمایش می‌دهد. صفحه‌نمایش تلویزیون‌های شهری فضای باز قادر به پوشش محدوده‌ای تا ۴۵۰ متر هستند.
  • داخل سالن (indoor): مکان‌های سرپوشیده که نیاز به ارائه محتوای نمایشی دارند باید از تلویزیون‌های شهری داخل سالن استفاده کنند که زاویه دید، رزولوشن و میزان روشنایی نمایشگر آن‌ها متناسب با محیط‌های بسته طراحی شده است.

در کنار مدل‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، می‌توان به برخی دیگر از نمونه‌های تلویزیون شهری همچون قابل حمل و ۳ بعدی نیز اشاره کرد که از ویژگی‌ها و ساختار منحصربه‌فردی برخودار هستند.

نمایشگرهای قابل حمل یا پرتابل برای مواقعی که قصد دارید تا به‌منظور اجرای یک برنامه، تصاویر ویدئویی را به‌صورت موقت پخش کنید به‌کار می‌رود. ازطرف‌دیگر تلویزیون‌های ۳ بعدی نیز قادر هستند تا تصویری چندوجهی را در معرض دید بینندگان قرار دهند.

نکات مهم برای انتخاب یک تلویزیون تبلیغاتی شهری مناسب

در مواقعی که به‌دنبال خرید نمایشگرهای شهری برای استفاده در مجموعه‌های ورزشی، مراکز تجاری یا هر مکان پرتردد دیگری هستید، باید چندین مشخصه مهم و اساسی را در نظر بگیرید که به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک می‌کند و عبارت‌اند از:

  • فاصله دید: اینکه قرار است نمایشگرهای بزرگ چه محدوده‌ای را پوشش دهند تا بیننده قادر به دیدن محتوای تصویری با وضوح بالا باشد، نقش موثری در انتخاب این تجهیزات ایفا می‌کند تا ازاین‌طریق بتوانید فاصله بین پیکسل‌ها را مشخص کنید.
  • میزان روشنایی: چنانچه تصور کنید روشنایی بیشتر انتخاب بهتری خواهد بود، یک باور غلط است. در واقع شما باید به مکانی که می‌خواهید نمایشگر را قرار دهید، توجه داشته باشید به این صورت که معمولا مدل‌های داخل سالن به روشنایی کم‌تری در مقایسه با نمونه‌های فضای باز نیاز دارند.
  • دات پیچ: یکی از معیارهایی که در زمان خرید این تجهیزات مورد توجه قرار می‌گیرد دات پیچ یا فاصله بین پیکسل‌ها است که هرچقدر کم‌تر باشد قادر به ارائه تصویری با جزئیات بیشتر و وضوح بالاتر خواهد بود و انتخاب این مشخصه بستگی به فاصله نصب تلویزیون نسبت به زمین دارد.