شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

محبوبیت دوباره تلویزیون شهری و ویدئو وال در صنعت تبلیغات

ویدئو وال در حقیقت به نمایشگرهای تبلیغاتی گفته می‌شود که از کنار هم قرارگرفتن پیکسل ها و پنل‌های LED و LCD به ابعاد گوناگون است، تشکیل می‌شود.

هدف از تولید ویدئو وال چیست؟ در حقیقت، هدف از تولید این محصول، نمایش و نشان‌دادن آگهی به‌صورت تصویر و با کیفیتی مناسب در محیط‌های شهری نظیر بوستان‌ها، مراکز خرید، پاساژها، تالارهای پذیرایی، سالن‌های کنفرانس و... است.

در حال حاضر یکی از مناسب‌ترین ابزارهای تبلیغاتی با شکل ظاهری جذاب و مدرن که بسیار تاثیرگذار است، urban tv است. اگر کسب‌وکاری قصد داشته باشد تا مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب و در ارائه خدمات و محصولات خود به مشتریان موفق عمل کند، باید توانایی استفاده حداکثری از ابزارهای تبلیغاتی را داشته باشد. در این راه می‌تواند از تلویزیون‌ شهری کلان‌شهرها استفاده کند، چراکه تلویزیون شهری تأثیر بسیار زیادی در افزایش درآمد و پیشرفت یک کسب‌وکار دارد. در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره نمایشگر تبلیغاتی شهری هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

تلویزیون‌های شهری ویدئو وال‌ها از نظر کاربرد به دو نوع کلی تقسیم می شوند:

ایندور(indoor)

تلویزیون هایی که در فضای بسته مانند سالن های کنفرانس، آمفی تئاتر، فرودگاه و غیره استفاده می شود. این تلویزیون‌ها، ضد آب نیستند و روشنایی کمتری نسبت به تلویزیون های فضای خارجی دارند.

اوتدور(outdoor)

تلویزیون های که در میدان، مجتمع تجاری و بیلبورد های تبلیغاتی در فضای شهری بوده و ضدآب و ضد ضربه هستند.

انواع مختلف تلویزیون شهری

تلویزیون‌های شهری از نظر جنس پیکسل به دو نوع اصلی دسته‌بندی می‌شوند. البته باید توجه داشت که، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در تولید انواع ماژول تلویزیون شهری و با توجه به قوانین سخت‌گیرانه مصرف انرژی در جهان، ماژول های SMD جایگزین همه ماژول‌های DIP می‌شود.

2 دسته اصلی در مدل‌های full color عبارتند از:

  • مدلDIP-full color که در آن هر پیکسل دارای یک LED قرمز، سبز و آبی است
  • مدل SMD-full color که در آن هر پیکسل دارای یک LED از ترکیب قرمز، سبز و آبی (3in1) است

اهمیت استفاده از ویدئو وال برای تبلیغات

اگر قصد دارید تا کسب‌وکار خود را به‌طور گسترده و با مدیریت بهتر هزینه‌ها گسترش دهید و بازدهی خوبی دریافت کنید، بهترین کار استفاده از نمایشگرها برای تبلیغات گسترده کسب‌وکارتان در سطح شهر و کشور است. این نمایشگرها معمولا در تقاطع‌های پر رفت‌وآمد نصب می‌شوند و می‌تواند بازدهی بالایی داشته باشند. تعداد افرادی که این نوع آگهی را در طول روز مشاهده می‌کنند، بسیار بالا است. این نوع آگهی‌ها می‌توانند ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب ایجاد کنند و تاثیرگذاری آن‌ها نیز بیشتر است. امروزه اغلب کسب‌وکارها با استفاده از ترکیب شیوه‌های بازاریابی و تبلیغاتی می‌توانند خود را در معرض دید مردم جامعه قرار دهند. آگهی‌های شهری با امکان نمایش چندین تبلیغ متفاوت در طول مدت آگهی، می‌توانند هزینه نهایی را به‌شدت کاهش دهند. این شیوه بسیار کاربردی و تاثیرگذار است و از چند سال گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از مدیران بازاریابی قرار گرفته است.


انواع تبلیغات تلویزیون شهری چیست؟

اطلاع‌رسانی و آگهی در نمایشگرهای شهری، برای گسترش و افزایش درآمد یک کسب‌وکار بسیار تاثیرگذار است؛ چراکه به دلیل چشم‌نواز بودن و در معرض دید همه قرار داشتن، سبب افزایش جذابیت و تاثیرگذاری در ذهن افراد می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات در تبلیغات یک محصول، درک بیننده است که سبب محبوبیت بیشتر تبلیغات تلویزیون شهری می‌شود؛ به‌ویژه در کشوری مانند ایران که urban tv در بالاترین سطح عادت قرار دارد و بسیار به چشم می‌خورد. این نوع تبلیغ سبب می‌شود که آن کسب‌وکار در مدت زمان کوتاهی به بالاترین سطح فروش خود برسد.

به لطف تمام این ویژگی‌های آگهی تلویزیونی، می‌توانیم بهترین زیرنویس‌های موردعلاقه و مورد استفاده در ایران را با توجه به اینکه تلویزیون شهری فضای داخل است یا تلویزیون شهری فضای خارج، به‌صورت زیر لیست کنیم.

  1. تبلیغات نقطه‌ای

این نوع تبلیغ اساس تبلیغات شهری را تشکیل می‌دهد و گران‌ترین نوع آگهی است که توسط مارک‌های اصلی با تراکم بالا، برای نام تجاری، محصول و... نشان داده می‌شوند. آگهی‌های مربوط به تمام برندهای مشهور تقریبا به این صورت منتشر می‌شوند.

  1. تبلیغات باندی

این نوع تبلیغات اغلب در تلویزیون شهری مشاهده می‌شود. برای مثال: یک مسابقه دربی را در نظر بگیرید؛ کانال‌های تلویزیونی که به مدت 45 دقیقه نمی‌توانند تبلیغات نقطه‌ای را پخش کنند، از آگهی نواری استفاده می‌کنند و قیمتشان از سایر آگهی‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است. طبق قوانین پخش تلویزیونی، تایم آگهی‌های نواری محدود به 8 ثانیه است و نمی‌توان این قانون را شکست. این نوع آگهی بی‌صدا و به‌صورت دیداری و بصری است که هنگام اجرای پخش در پایین صفحه ظاهر می‌شود.

  1. تبلیغات در مورد قرار دادن محصول

تبلیغاتی است که در آن آگهی تلویزیونی به‌صورت زیرکار یا آشکار در سریال‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی نشان داده می‌شوند. این آگهی را به‌طور معمول می‌توانیم در فیلم‌ها، سریال‌ها یا برنامه‌ها ببینیم. مطابق با قوانین پخش تلویزیونی، ارسال یادداشت اطلاعاتی آگهی تبلیغاتی به مخاطبان ورودی و خروجی برنامه الزامی است. این نوع آگهی‌ها کمتر در تلویزیون شهری دیده می‌شوند.

  1. تبلیغات حامی مالی

امکان دارد در یک برنامه گفتگو یا برنامه‌هایی که مجری تلویزیونی دارند، تبلیغات حامی مالی صورت گیرد. در ابتدای برنامه‌های خاص نظیر اوایل شروع برنامه، قبل و بعد از آگهی یا در پایان برنامه تلویزیونی، تبلیغات صورت گرفته و برنامه متعلق به اسپانسر اعلام شود.

  1. تبلیغات مقدماتی (بازاریابی تلفنی)

در تبلیغات مقدماتی، یک محصول یا خدمات متعلق به یک شرکت یا برند خاص از راه بازاریابی تلفنی به مخاطب معرفی می‌شود. این تبلیغات یک نوع آگهی فروش‌محور با تصاویر محصول است. همانطور که پیداست، این نوع آگهی در تلویزیون شهری صورت نمی‌گیرد.

فروش تلویزیون شهری در ایران در بازار ایران

فروش urban tv که نوع خاصی از نمایشگرهایLED به حساب می‌آید، در چند سال اخیر با رشد چشمگیری روبه‌رو شده است. در واقع، امروزه بسیاری از کسب‌وکارها علاقمند به معرفی کالا یا خدمات خود به‌وسیله این ابزار جذاب تبلیغاتی هستند. بیلبوردهای دیجیتال و عظیم‌الجسه را می‌توان یک شیوه مشتری‌پسند دانست که در چهارچوبی بسیار مدرن و جذاب، توجه بسیاری از افراد جامعه را به خود جلب می‌کند. به همین علت این محصول به‌عنوان یکی از بهترین و اثرگذارترین روش‌های معرفی و تبلیغات برند نیز شناخته می‌شود که با گذشت زمان، افراد بیشتری علاقمند به این نوع آگهی می‌شوند و آن را خریداری می‌کنند.

برخی تصور می‌کنند که قیمت خرید این تجهیزات پیشرفته دیجیتال، یک نرخ مشخص و ثابتی دارد؛ درصورتی‌که پرداخت هزینه خرید و فروش تلویزیون شهری وابسته به عوامل و فاکتورهای متعددی است که عبارتند از:

  1. کیفیت تصویر
  2. ابعاد تلویزیون
  3. تعداد پیکسل‌ها
  4. کنتراست تصویر
  5. دات‌پیچ
  6. کیفیت صدا
  7. مصرف انرژی
  8. جنس پایه و بدنه
  9. سیستم خنک‌کننده
  10. تجهیزات ایمنی

طراحی سالن کنفرانس و ارائه تجهیزات سیستم ویدئو کنفرانس

سیستم کنفرانس

با توجه به نیاز روزافزون ارگان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها در خصوص برگزاری جلسات مختلف، نیاز به یک بستر با کیفیت جهت ارتباط مؤثر تر و منظم‌تر در این جلسات بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. با استفاده از این بستر می‌توان به مدیریت گفتگو میان مدیران،‌ سخنرانان یا سایر اعضای شرکت‌کننده در جلسه، تبادل اطلاعات به صورت فایل، نمایش گزارش‌ها، مانیتورینگ و... اشاره کرد. از این رو می‌توان سیستم کنفرانس را مهم‌ترین بخش از یک سالن کنفرانس در نظر گرفت. در ادامه به بررسی تجهیزات یک سیستم کنفرانس می‌پردازیم.

مانیتور کنفرانس

مانیتور کنفرانس به دو دسته مانیتور تاشو (مانیتور لپ‌تاپی) و مانیتور لیفت (مانیتور آسانسوری) تقسیم می‌شود. تفاوت عمده این دو نوع مانیتور در نوع قرارگیری آن روی میز کنفرانس است. نصب مانیتور تاشو ساده تر بوده و می‌توان آنرا هنگام استفاده یا پس از اتمام جلسه همانند لپ‌تاپ جمع کرد. 

دوربین کنفرانس

دوربین‌های کنفرانس با توجه به کیفیت مورد نظر دارای ویژگی‌های متنوعی هستند. اولین تفاوت این تجهیزات کنفرانسی در نوع لنز آن‌ها است که شامل لنزها شیشه‌ای یا پلاستیکی است. علاوه بر این کیفیت و وضوح تصویر و نرخ فریم ریت دوربین‌ها نیز تأثیر مستقیمی بر کیفیت خروجی آن‌ها دارد. از دیگر ویژگی‌های دوربین کنفرانس می‌توان به قابلیت فوکوس (بزرگنمایی) خودکار، اتوترکینگ (Auto Tracking)، میکروفون داخلی و... اشاره کرد.

میکروفون کنفرانس

میکروفون‌های کنفرانس معمولاً شامل میکروفون کنفرانس ریاست که دراختیار مدیر جلسات و میکروفون سخنرانان که دراختیار سایرین حاضر در جلسه قرار می‌گیرد. تفاوت این دو نوع میکروفون در این است که مدیر جلسه می‌تواند مدیریت سایر میکرفون‌ها را به وسیله قطع و وصل کردن میکروفون سخنرانان دراختیار داشته باشد. این تجهیزات را از نظر نوع اتصال می‌توان به دو نوع بی‌سیم و باسیم تقسیم کرد. علاوه بر این میکروفون کنفرانس چندرسانه‌ای نیز با عملکردهای بیشتری نظیر نمایش فایل‌های تصویری، اشتراک صفحه‌نمایش خود با سایر سخنرانان و قابلیت رای‌گیری دردسترس است.

ویدئو پروژکتور

به وسیله ویدئو پروژکتورها می‌توان اطلاعاتی مانند انواع تصاویر، فایل‌های تصویری و ویدئویی، گزارش‌ها و... را در صفحه‌نمایش‌هایی با ابعاد بزرگ برای حاضرین در سالن کنفرانس به نمایش درآورد. همچنین می‌توان تصاویر زنده از سایر نقاط سالن کنفرانس را نیز به وسیله آن به نمایش گذاشت.

تجهیزات جانبی سیستم کنفرانس

سایر تجهیزات سیستم کنفرانس شامل پنل VSP، سوییچ تصویر، اسپیلیتر تصویر، سوییچ شبکه، پاور میکسر، مبدل و کابل‌های رابط و... می‌شود. این تجهیزات بسته به سالن کنفرانس و تعداد تجهیزات اصلی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویدئو کنفرانس

سیستم ویدئو کنفرانس جهت ایجاد ارتباط تصویری و صوتی بین دو یا چند مکان مختلف مورد استفاده قرارا می‌گیرد. با استفاده از این بستر می‌توان جلساتی همراه با اشتراک محتواهای صوتی و تصویری مختلف، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی اجرای جلسات و... برگزار کرد.اکثر تجهیزات مورد استفاده در سیستم ویدئو کنفرانس می‌تواند با سیستم‌های کنفرانس که به آن‌ها اشاره شد، مشترک باشد.

اسپیکرفون

اسپیکرفون‌ها با مجهز بودن به میکروفون و بلندگو می‌توانند جهت برگزاری جلسات و ویدئو کنفرانس مورد استفاده قرار گیرند. مجهز بودن اسپیکرفون‌ها به اتصال بلوتوث از ویژگی‌های بسیار کاربردی است که باعث می‌شود با اتصال کامپیوترها، تبلت و گوشی‌های هوشمند به آن؛ با هر نوع از بستر و نرم‌افزارهای مرتبط با ویدئو کنفرانس نظیر Skype، Google Meet، Google Dou، Zoom، Whatsapp و سایر بسترهای ایرانی مانند شوکا، اسکای روم و... به برگزاری ویدئو کنفرانس پرداخت.