شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

آموزش استفاده از آیفون و آیپد به‌عنوان وب کم

شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا موسوم‌به کووید ۱۹ بسیاری از سازمان‌ها را مجاب کرد دفاتر کاری‌شان را تعطیل کنند. حال که کارمندان بسیار زیادی به کار در خانه روی آورده‌اند، برای ارتباط با همکاران و همچنین برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی به بستری نظیر مایکروسافت تیمز یا اسلک روی می‌آورند. فناوری‌های به‌روز باعث شده است روند پیش‌برد اهداف کاری شرکت‌ها متوقف نشود و امکان انجام کارهای مخلف از طریق برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی فراهم باشد. نداشتن وب‌کم مناسب به این معنا نیست که از برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی محروم هستید. اگر گوشی آیفون یا تبلت آیپد دارید، به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان وب‌کم بهره بگیرید.

به‌منظور تبدیل گوشی آیفون به وب‌کم، چندین اپلیکیشن مختلف وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از بین تمامی این اپلیکیشن‌ها، EpocCam Webcam را پیشنهاد می‌کنیم. این اپلیکیشن که توسط شرکت Kinoni ساخته شده است نه‌تنها مراحل نصب ساده‌ای دارد، بلکه از نسخه‌ای رایگان بهره می‌گیرد که به‌صورت کامل با ویندوز و مک سازگاری دارد. ناگفته نماند نسخه‌ی رایگان EpocCam Webcam شامل بنرهای تبلیغاتی است و گاهی اوقات در ویدئوهای آن، واترمارک اپلیکیشن به‌نمایش درمی‌آید که البته هیچ‌یک از این موارد مشکلی ایجاد نمی‌کنند. به‌علاوه اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، iVCam نیز گزینه‌ی مناسبی به‌شمار می‌آید.

آن‌دسته از آیفون‌های اپل که به سیستم‌عامل iOS 10.3 یا نسخه‌های جدیدتر مجهز هستند، سازگاری کاملی با EpocCam Webcam دارند. این یعنی حتی اگر از آیفون ۵ یا آیپد مینی ۲ استفاده می‌کنید، این آموزش برای شما نیز کاربرد دارد.

برای تبدیل آیفون یا تبلت آیپد به وب‌کم،‌ نخست با مراجعه به این لینک در فروشگاه آنلاین اپ استور، اپلیکیشن EpocCam Webcam را روی دستگاه خود دانلود کنید. سپس باید از طریق رایانه‌ی خود (که مبتنی‌بر ویندوز یا مک است) وارد وب‌سایت رسمی Kinoni شوید و اپلیکیشن را دانلود کنید. امکان نصب این اپلیکیشن روی macOS 10.12 و نسخه‌های جدیدتر و همچنین ویندوز ۷ و نسخه‌های جدیدتر، وجود دارد. مراحل نصب اپلیکیشن را قدم‌به‌قدم دنبال و پس از اتمام فرایند، سیستم خودتان را خاموش و روشن کنید. 

پس از نصب و اجرای اپلیکیشن EpocCam Webcam روی رایانه، به آیفون یا آیپد مراجعه و این اپلیکیشن را باز کنید. اگر تنها چیزی که روی گوشی به‌نمایش در می‌آید صفحه‌ی سیاه‌رنگ حاوی آیکون لپ‌تاپ و گوشی است، نگران نباشید. همین که اپلیکیشن را باز کردید،‌ در صفحه‌ی سیاه‌رنگ یادشده خواهید دید که اپلیکیشن به‌دنبال رایانه‌ی شما می‌گردد. اگر اپلیکیشنی را که از ویدئو پشتیبانی می‌کند روی رایانه‌ی خود اجرا کنید، اپلیکیشن EpocCam به‌صورت خودکار فعال خواهد شد و ویدئوی موردبحث را از طریق شبکه‌ی وای‌فای به رایانه‌ی شما خواهد فرستاد. برای مثال اگر از اسکایپ استفاده می‌کنید، به صفحه‌ی تنظیمات و سپس بخش Audio & Video مراجعه کنید. سپس باید از منوی کشویی موجود در بالای صفحه‌ی ویدئو، گزینه‌ی EpocCam را انتخاب کنید. برای آزمایش برقراری اتصال می‌توانید به این وب‌سایت گیت‌هاب مراجعه کنید. درضمن کاربران سیستم‌عامل macOS برای آزمایش اتصال می‌توانند از اپلیکیشن مجزای EpocCam Viewer for Mac بهره بگیرند. 

اگر از نسخه‌ی رایگان EpocCam استفاده می‌کنید، وضوح و نرخ فریم ویدئو به‌ترتیب روی ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل و ۳۰ فریم‌برثانیه قفل خواهند بود. بااین‌حال اگر تمایل داشته باشید می‌توانید نسخه‌ی ویژه‌ی آن را به‌نام EpocCam Webcamera به‌قیمت ۸ دلار تهیه و روی رایانه‌ی خود نصب کنید تا امکان نمایش ویدئوها با وضوح 1080p Full HD فراهم شود. همچنین اگر قصد دارید به‌صورت هم‌زمان چندین ویدئو استریم کنید، EpocCam MultiCam با قیمت ۲۰ دلار در دسترس شما قرار می‌گیرد. ناگفته نماند نسخه‌ی ۲۰ دلاری، تمامی ویژگی‌های نسخه‌ی ۸ دلاری را نیز دارد.

ممکن است حین استفاده از EpocCam با برخی مشکلات مواجه شوید. اگر EpocCam در اسکایپ به‌عنوان یک گزینه نمایش داده نمی‌شود، بهتر است آن را حذف و مجددا نصب کنید. اگر هنوز هم کار نمی‌کند، اطمینان حاصل کنید که رایانه و همچنین آیفون شما هر دو به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل باشند. به‌علاوه اگر در نسخه‌ی ویندوز شاهد صفحه‌ای سیاه‌رنگ با آیکون لودینگِ چرخان هستید و آیفون‌تان نیز راه‌اندازی شده است، پیشنهاد می‌کنیم هر دو اپلیکیشن را ببندید و مجددا باز کنید. اگر باز هم مشکل‌تان رفع نشد، ریستارت کردن رایانه کار دیگری است که می‌توانید انجام دهید.

انتخاب بهترین میکروفون کنفرانس با دانستن مشخصات فنی

گاهی با وجود بررسی انواع تجهیزات صوتی برای جلسه، قابلیت‌های فنی و کاربردی میکروفون کنفرانس از قلم می‌افتد! به همین دلیل برای انتخاب سیستم صوتی مناسب، علاوه بر شناخت انواع میکروفون‌کنفرانس، باید با ویژگی‌های فنی آنها نیز آشنا شوید.

این میکروفون‌ها از طریق واحد کنترل، سیگنال‌های خود را دریافت و ارسال می‌کنند. بعد از دریافت سیگنال الکتریکی، تقویت‌کننده موجود در این سیستم باعث تبدیل آن به صدا می‌شود. به همین دلیل محافظت از صداهای مزاحم و حذف نویزهای محیط از اهمیت بالایی برخوردار است.

تجهیزات صوتی کنفرانس از کدام قابلیت‌های فنی بهره می‌برند؟ مزایای شناخت این ویژگی‌های فنی چیست؟ برای داشتن اطلاعات کافی در مورد کاربردهای فنی میکروفون جلسه و انتخاب گزینه مناسب، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با 6 ویژگی فنی میکروفون‌های اتاق کنفرانس

هر میکروفون اتاق کنفرانس قابلیت‌های خاص خود را دارد، اما برخی از این ویژگی‌ها برای همه آنها یکسان است. با بررسی و شناخت مشخصات فنی میکروفون‌ها، انتخاب مطمئنی برای جلسه کنفرانس خود داشته باشید.

1. محافظت در برابر صداهای مزاحم محیط

فرض کنید تمام صداهای اطراف جلسه کنفرانس از میکروفون پخش شود! اگر با یک دستگاه یا هدفون به صدای تمام فعالیت‌های داخل محیط گوش دهید، متوجه سر و صدای بسیار زیاد محیط جلسه خواهید شد. صدای جابجایی صندلی‌ها، خش‌خش کاغذ، افتادن خودکار یا مدارک، تهویه و برخی ویدئو پروژکتورها تنها بخشی از صداهای مزاحمی هستند که در فضای جلسه ایجاد می‌شوند.

میکروفون کنفرانس مناسب علاوه‌بر ارائه صدای باکیفیت، باید این صداهای مزاحم را نادیده بگیرد. میکروفونی که قابلیت حذف این صداها را داشته باشد به وضوح و کیفیت ارائه کنفرانس کمک زیادی می‌کند. همچنین اگر کنفرانس شما نیاز به ترجمه همزمان دارد، این موضوع اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد.

2. قابلیت حذف نویز سیستم صوتی

برای تجربه کنفرانسی با کیفیت صدای مناسب، حذف صداهای مزاحم کافیست؟ همانطور که می‌دانید هر مدار الکترونیکی، نویز زیادی را تولید می‌کند. شما باید میکروفون کنفرانسی را انتخاب کنید که علاوه‌بر صدای محیط، نویز تولید شده توسط خود سیستم را نیز حذف کند.

برای مقابله با این نویزها دقت در طراحی مدارها و کیفیت قطعاتی که در ساخت میکروفون مورد استفاده قرار گرفته از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه نویز سیستم صوتی بیشتر باشد، کیفیت شنیداری جلسه کاهش پیدا می‌کند.

3. فرکانس صدای طبیعی

برای این که جلسات آرام و مفیدی را تجربه کنید، وجود سیستم صوتی با فرکانس صدای مناسب ضروری است. با وجود صدای باکیفیت طبیعی نیازی نیست برای انتقال صدا بین افراد همهمه ایجاد شود. همچنین کیفیت صدای طبیعی میکروفون کنفرانس، باید در جلسات طولانی نیز تعادل خود را حفظ کند.

صدای سیستمی که کیفیت لازم را ندارد، باعث خستگی و آشفته شدن افراد حاضر در جلسه خواهد شد. به همین دلیل تنظیم‌بودن فرکانس میکروفون کنفرانس در حفظ تعادل صدا از اهمیت بالایی برخوردار است.

4. قابلیت آزادی حرکت میکروفون

تصور کنید در جلسه سعی دارید سر خود را بچرخانید و با افراد کناری خود تبادل اطلاعات نموده یا ایستاده با افراد حاضر در انتهای جلسه صحبت کنید. برای برآورده کردن این نیاز، میکروفون کنفرانس چه ویژگی خاصی باید داشته باشد؟

همه موقعیت‌های که ذکر شد نشان‌دهنده اهمیت وجود انعطاف و آزادی حرکت در میکروفون است. میکروفون کنفرانس مناسب باید در هر جهتی که مایل به صحبت هستید، قابلیت تغییر داشته باشد.

5. حفظ حریم خصوصی شرکت‌کنندگان

موقعیتی که در آن نیاز به صحبت خصوصی با افراد کنار دستی خود در جلسه دارید را تصور کنید. اگر این مکالمات شما توسط میکروفون پخش شوند چه حسی خواهید داشت؟ قطعا در این شرایط، دوست ندارید صدای شما توسط سایر حاضرین شنیده شود.

قابلیت خاموش و روشن‌کردن میکروفون و همچنین آزادی حرکت آن، امکان حفظ حریم خصوصی شما را فراهم می‌کند. همچنین برخی از میکروفون‌ها با عدم نمایش رای شما باعث حفظ حریم خصوصی افراد در جلسه نیز می‌شوند.

6. طراحی ارگونومیک

یک میکروفون کنفرانس مناسب علاوه‌بر کیفیت صدای مطلوب، باید طراحی ارگونومیک مناسبی نیز داشته باشد. طراحی ظاهری میکروفون علاوه‌بر جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی به زیبایی فضای کنفرانس نیز کمک زیادی می‌کند.

ویژگی‌های فنی مناسب میکروفون کنفرانس چه مزایایی دارد؟

همانطور که اشاره شد مشخصات فنی سیستم صوتی، نقش ‌به‌سزایی در ارتقای کیفی کنفرانس دارد. کیفیت فنی مطلوب میکروفون کنفرانس مزایای زیادی دارد که در ادامه با برخی از مهم‌ترین آنها آشنا می‌شوید.

صرفه‌جویی در زمان کنفرانس

میکروفون‌های دستی قدیمی برای جابجایی از فردی به فرد دیگر، نیازمند صرف زمان زیادی بودند. با وجود میکروفون‌های کنفرانس و قابلیت‌های فنی آنها، زمان جلسه اتلاف نمی‌شود. با روشن بودن چراغ میکروفون هر شخص، مشخص می‌شود چه کسی قصد صحبت کردن دارد.

دسترسی بیشتر سخنرانان

وجود این سیستم‌های صوتی باعث می‌شود، گروه وسیعی از مخاطبین امکان حضور در جلسه را داشته باشند. البته این حضور آنها نه تنها منفعل نبوده، بلکه آزادانه نظرات خود را مطرح می‌کنند.

بهبود کنترل روند برگزاری جلسه

برخورداری از مشخصات فنی از جمله امکان رای‌گیری، کنترل بی‌صدا و حجم صدا، برای برگزارکننده جلسه امکان نظارت بیشتر را فراهم می‌کند. همچنین رئیس جلسه می‌تواند با شرکت‌کنندگان آشنا شده و با آنها در صورت لزوم صحبت کند.

امکان ترجمه همزمان

یکی دیگر از ویژگی‌های فنی کاربردی میکروفون کنفرانس، قابلیت سیستم ترجمه همزمان است. این ویژگی باعث می‌شود مترجم به‌راحتی متن ترجمه را دریافت کند. همچنین بعد از ترجمه سیگنال صوتی مشخص و باکیفیتی به سیستم صوتی انتقال داده می‌شود.

زیبایی فضای کنفرانس

ورای قابلیت‌های فنی و کاربردی میکروفون‌های کنفرانس، ایجاد ظاهری زیبا و شیک برای جلسه در جذب مخاطب بسیار حائز اهمیت است. با وجود این سیستم‌های کنفرانس هماهنگی و دیزاین فضای جلسه کنفرانس به نحو مطلوبی افزایش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

مشخصات فنی و کاربردی میکروفون کنفرانس شاید در نگاه اول چندان جدی گرفته نشود؛ بنابراین ممکن است انتخاب مناسبی انجام نشود. به همین دلیل و برای این که انتخاب مناسبی برای سیستم صوتی جلسه خود داشته باشید، آشنایی با مشخصات فنی آنها اهمیت زیادی دارد.

عدم‌پخش صداهای مزاحم محیط برگزاری کنفرانس و حذف نویزها، مهم‌ترین قابلیت‌های فنی میکروفون‌های کنفرانس هستند. همچنین ایجاد فرکانس طبیعی و امکان حرکت آزادانه میکروفون به جهت‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های فنی این سیستم پرکاربرد است.

تخته وایت برد هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

تخته وایت برد هوشمند، یکی از انواع ابزار های هوشمند سازی است که برای هوشمند سازی مراکز آموزشی مورد استفاده قرار میگیرد. تصور کنید بتوانید روی یک برد مانند کامپیوتر ترسیم انجام دهید! همچنین علاوه بر نوشتن، برد یا تخته بتواند چیزهایی را برای شما جستجو و ذخیره کند.

با توجه به اینکه هوشمند سازی در تمام بخش های جامعه مشاهده می شود. نیاز جامعه بر این بود تا این هوشمند سازی به سمت آموزش نیز کشیده شود به همین دلیل برد هوشمند وارد بازار آموزش شد. برد هوشمند، تخته هوشمند، تخته وایت برد هوشمند و … نام هایی است که برای تخته های آموزش هوشمند در نظر گرفته می شود.

این تخته ها، علاوه بر فعالیت هایی که یک تخته ساده انجام می دهند، می توانند فرایند های پیچیده تری را نیز انجام دهند که در فرایند آموزشی، بسیار جذاب است. به همین دلیل نیز استفاده از این محصولات برای مدارس، دانشگاه ها و تمامی مراکز آموزشی پیشنهاد می شود. قبل از هر چیزی بهتر است به این سوال بپردازیم که تخته وایت برد هوشمند چیست؟

تخته وایت برد هوشمند چیست؟

تخته هوشمند یک تخته سفید تعاملی است که قابلیت های لمسی را ارائه می کند و به شما امکان می دهد چیزهایی را بنویسید و در صفحه، حرکت یا اسکرول کنید. بردهای هوشمند با اتصال به رایانه شخصی از طریق کابل HDMI کار می کنند. SMART Board ، آنچه را که روی رایانه است را نمایش می دهد و به شما امکان می دهد آنچه را که روی برد است را ببینید.

تخته هوشمند این امکان را به شما می دهند که با انگشت به اشیا موجود در صفحه ضربه بزنید و همچنین با خودکارهای رنگی خاص برای نوشتن نیز همراه هستند. این ابزار ها می توانند در زمان معلم و دانش آموزش صرفه جویی کنند و یادگیری را به یک فرایند دوست داشتنی و جذاب تبدیل کنند.

نسخه‌ های پیشرفته بردهای هوشمند اکنون به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند تا به طور همزمان روی یک مشکل در برد کار کنند. قبلاً فقط یک نفر می‌توانست برد را لمس کند زیرا بردهای هوشمند به چندین لمس پاسخ نمی‌ دادند، اما در حال حاضر انواع برد هوشمند موجود در بازار، قابلیت های فوق العاده ای را ارائه می کند.


کاربرد برد هوشمند در کجاست؟

یک SMART Board برای مرور وب سایت ها و کار بر روی پروژه ها طراحی شده است. می توانید با انگشت یا ماوس از آن استفاده کنید. این دستگاه کار معلمان را راحت کرده است زیرا تابلوها می توانند اطلاعات را جمع آوری کرده و داده ها را ذخیره کنند و به شکل یک جزوه در اختیار دانش آموزش بگذارند.

بردهای هوشمند همچنین می توانند فایل پاورپوینت یا ورد را باز کنند و معلمان را از نوشتن نکات کلیدی مهم بر روی یک برد معمولی نجات می دهد.

با استفاده از این بردها ارائه ها بسیار ساده تر و روان تر اجرا می شوند. وقتی معلمان می‌خواهند کلیپ‌هایی را نشان دهند، می‌توانند به راحتی با جستجو در YouTube یا دانلود فیلم مورد نظر، ویدئو را برای دانش آموزان به نمایش بگذارند.

تمام این موارد مزایای تخته وایت برد هوشمند هستند که می توانند برای دانش آموزان دوست داشتنی تر از تخته های معمولی شوند. در اصل شما با استفاده از برد هوشمند، یک تبلت یا تلویزیون بزرگ دارید که می توانید به صورت لمسی با آن کار کنید.

حال تخته هوشمند مدارس، در چه محیط هایی کاربرد دارد؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است:

  • مدارس
  • دانشگاه ها
  • آموزشگاه های خصوصی
  • سالن های کنفرانس
  • سالن همایش
  • اتاق جلسان

موارد بالا، برخی از محیط هایی هستند که می توانید تخته وایت برد هوشمند را در آنها استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برد هوشمند یک ابزار تعاملی است و علاوه بر محیط های آموزشی، در محیط های اداری و سالن جلسات نیز کاربرد دارد.

در نظر داشته باشید که برخی از برد های هوشمند، با استفاده از ویدئو پروژکتور روشن می شوند و برخی دیگر، برد هوشمند بدون پروژکتور هستند. هر دو این مدل ها را می توانید در فروشگاه پروژکتور برتر خریداری کنید.

مزایای تخته سیاه هوشمند در کلاس درس

تابلوهای هوشمند می توانند دانش آموزان را با درس درگیر کنند. این می تواند دانش آموزان را به یادداشت برداری و مشارکت تشویق کند و حتی می تواند یادگیری را ساده تر کند. بردهای هوشمند همکاری و تعامل را افزایش می‌دهند و کلاس را جذاب و و سرگرم‌ کننده می‌ سازند این تخته ها باعث می شود تا دانش آموزان علاقه بیشتری به درس پیدا کنند و در زمان تدریس، توجه بیشتری به درس داشته باشند.

دانش‌ آموزان در فعالیت‌ های گروهی بیشتر همکاری می‌ کنند و در نتیجه به حل مسئله موثر می‌ پردازند. با استفاده از فناوری های ارائه شده در برد های هوشمند، معلم می تواند همکاری بیشتری با دانش آموزان داشته باشد و دقیقا عکس موضوع نیز صادق است.

اتلاف کمتر وقت با برد هوشمند

در صورت استفاده از تخته وایت برد هوشمند، معلم می تواند فایل های تدریس خود را از قبل آماده کند و در کلاس درس، زمان کمتری برای نوشتن و پاک کردن صرف خواهد شد. همچنین جزوه آماده شده می تواند به راحتی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد و نیاز به نوشتن جزوه توسط دانشجو از بین برود که این موضوع نیز به صورت مستقیم بر روی اتلاف وقت در کلاس تاثیر گذار است.

تعامل بهتر در کلاس درس

معلم می تواند مسائل را به کلاس ارائه کند، سپس تخته وایت برد هوشمند را برای حل مسئله در اختیار دانش آموزان بگذارد. زمانی که تابلو در قلب کلاس درس قرار دارد، دانش آموزان می توانند در کلاس بهتر همکاری کنند. آنها همچنین می توانند با فناوری هایی که هر روز استفاده می کنند، بهتر با درس ها ارتباط برقرار کنند.

ذخیره سازی اطلاعات ارائه شده در تخته هوشمند

مسائل بر روی برد هوشمند ارائه می شود و با همکاری دانشجویان این مسائل حل خواهند شد. مسائل حل شده به صورت فایل های ذخیره شده در می آیند و در آخر کلاس به صورت یک جزوه کامل و بدون نیاز به اتلاف وقت در اختیار دانشجویان و معلم قرار میگیرد.

با توجه به اینکه این موضوع باعث می شود تا کاغذ کمتری مصرف شود، می توان گفت یک برد هوشمند ابزاری است که دوستدار محیط زیست است و از تخریب محیط زیست جلوگیری می کند.

برد هوشمند چگونه کار می کند؟

مانند تخته‌های سفید قدیمی، تخته‌های هوشمند نیز برای اشتراک‌ گذاری پیام‌ها، گرفتن اطلاعات و تسهیل طوفان فکری و همکاری تیمی استفاده می‌شوند. آنها همان ویژگی های معمولی اولیه را دارند، اما از فناوری رایانه شخصی و اتصال به اینترنت برای افزایش چشمگیر دامنه عملکردها استفاده می کنند. هدف کلی این دستگاه ها با تخته های سنتی مشابه است، با این تفاوت که مزایای بیشتری را ارائه می کنند.