شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

ده دلیل برای اینکه دانش آموزان از تکنولوژی در کلاس درس استفاده کنند

تکنولوژی همه جا دیده می شودو در حال رسوخ به فرهنگ ماست. بر روی زندگی کار بازی و حتی نحوه آموزش ما در حال تاثیر گذاریست. مدارس و دانشگاهها در حال استفاده از اینترنت و تکنولوژی «سخت افزارو نرم افزارها » هستند. کودکان بقدری در مواجه به تکنولوژی هستند که براحتی در مدرسه و منزل از این تکنولوژی بهره میگیرند.

شایان ذکر است هنوز مدارس ما از سطح اطلاعاتی کودکانمان عقب هستند.دو دلیل اصلی را بررسی می کنیم:

1-     موارددیگری هستند که دارای اولویت بالاتری هستند و هنوزمدارس در حال پرداختن به آن اصول اولیه هستند و این موضوع باعث میشود استفاده از تکنولوژی در آموزش در اولویتهای غیر ضروری دیده شود.

2-     مدارس دوست دارند از تکنولوژی آموزشی روز دنیا استفاده کنند و این موضوع را در اولویت قرار می دهند ولی بستر مورد نیاز فراهم نیست.

 

بیایید در اینجا به ده مزیت استفاده از تکنولوژی در اماکن آموزشی بخصوص کودکان بپردازیم.

1-     اگر از سخت افزارهایی مانند تبلت موبایل کامپیوتر دیتا پرژکتور و لابراتوارهای آموزشی برد هوشمند و ... بهمراه اپلیکیشن و نرم افزارهای صحیح و کاربردی استفاده شود بر روی آینده شغلی کودکان تاضیر بسزایی خواهد داشت.

2-     سیستمهای آموزشی تعاملی در کلاسها راهی موثر برای ارتباط دانش آموز و نحوه یادگیری است.

3-     این فرصت به دانش آموز داده می شود تا ارتباط متقابل و گروهی با همکلاسی های خود برقرار کنند و تشویق به همکاری مضاعف شوند.

.

4- استفاده از تکنولوژی در کلاس به دانش آموز و استاد فرصت بالابردن مهارتهای شهروندی دیجیتال را فراهم و بهبود می بخشد.

 

5-     تکنولوژی تعاملی آموزشی دانش آموزان را متعهد نگاه میدارد. بیشتر دانش آموزان در حال حاضر از تبلت و گوشی های هوشمند و ... برای بازی و آموزش استفاده میکنند. راه منطقی اینست که کلاسهای درس امروز هم مجهز باین سیستمهای تعاملی باشند.

6-     ترکیب تکنولوژی جدید آموزشی با کلاسهای سنتی درس میتواند یک شروع برای بهبود محیط آموزشی است که بستر ایجاد خلاقیت و نوآوری درافراد بالا میبرد.

7-     در صورت استفاده از تکنولوژی روز آموزشی دانش آموزان به اطلاعات بروز سریع و آسان برخوردار خواهند بود.

8-     تکنولوژی دانش آموزان را مسیولیت پذیر تر می نماید . صاحب یک دیوایس بودن و یا استفاده از سخت افزارمدرسه مهارت اجتماعی تصمیم گیری صحیح و نحوه استفاده از ابزار ارزشمند غیر را بهبود می بخشدو دوباره این به تربیت یک شهرورند دیجیتال منجر خواهد شد.

9-     سیستم آموزشی سنتی و منفعل در حال اضمحلال است. با تکنولوژی در کلاس معلم نیز مربی ومشاور مشوقی خواهد بود.

 

10- تکنولوژی تجربه آموختن را بنحو صحیح و سریعی انتقال می دهد. دانش آموزان به فرصتهای جدید باورنکردنی جدید دست میابند. برای آموختن کار تیمی خلاق ارتباطات جدیدی ایجاد خواهد شد که همه بهم متصلند.

اگر هنوز مدرسه ای دارید که مردد است آیا از سخت و افزار و نرم افزارهای مناسب استفاده کند یا نه ؟ آیا منفعتی برای مدیران مربیان معلمان و دانش آموزان خواهد داشت یا نه ! باید گفت برای این تفکرات خیلی دیر است چون آینده تکنولوژی در حال حاضر اینجاست و شما فرصتهای زیادی را تا همین الان از دست داده اید.

چطور تکنولوژی را به مدارسمان بیاوریم؟

یکی از بزرگترین اشتباهات مدارس ما اینست که از ابتدا به مسئله اینترنت و شبکه حال حاضر خود نمی پردازند. با موقعیت قدیمی خود نسبت به خرید دستگاههای جدید میکنند که امکان اصتفاده از آنها در بستر قبلی فراهم نیست.

بهترین راه بررسی موقعیت مدرسه یا موسسه آموزشی خود و استفاده از مشاورین مناسبی است که فقط به منافع خود و موجودی انبارشان نمی پردازند بلکه شما را برای چیزی که نیاز واقعی شما است راهنمایی میکنند.

اغلب مدارس دارای بودجه کم و هزینه های سالیانه بالا هستند. در انتخاب اول نسبت به خرید دستگاههای ارزان قیمت و طبیعتا بی کیفیت مینمایند که متعاقبا منجر به هزینه های سرویس بالا و استفاده از قطعات یدکی گران قیمت خواهد شد.

در قدم اول بستر اینترنت و شبکه خود را بروز نمایید سپس با دریافت مشاوره مناسب نسبت به خرید تجهیزات با کیفیت نمایید و از قبل هزینه های بعدی آنها را بررسی نمایید.

برای تجیهز کلاسهای آموزشی خود میتوانید ازانواع مینی پی سی / نوت بوک /دیتا پرژکتور / بردهوشمند / لابراتوار های زبان و آموزشی و... استفاده نمایید.

ما در شرکت مهندسی نوآوران آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره رایگان اعلام میداریم و امیدواریم با در اختیار قراردادن تکنولوژی آموزشی مناسب مجموعه شما همواره در خدمت رسانی به جامعه آموزشی و نسل فردا مهیا باشیم.

ویدئوپروژکتور و یا دیتا پروژکتور دستگاهی می باشد که تصاویر انفورماتیک را با دریافت سیگنال های ویدئویی تصاویر را با استفاده از یک لنز بر روی صفحه نمایش پخش می کند. صفحه نمایش می تواند پرده و یا دیوار سفید باشد.

درادامه باین میپردازیم که ویدئو پرژکتور چیست:

پروژکتور زمانی که اختراع شد نوار مجموعه ای ازعکس های به هم چسبیده را با سرعت یک بیست و چهارم ثانیه نشان می داد. این دستگاه ابتدا با نام ادیسون ویتاسکوپ نامیده شد.آن هم به علت مشهور بودن ادیسون در آن زمان که می توانست به موفقیت این دستگاه کمک کند. امروزه شرکت ها، مدارس، دانشگاه ها و رگان های دیگر برای انتشار اطلاعات و ارتباط ات در دهه اخیر برای سادگی در آموزش از این سیستم استفاده می کنند. ویدئو پروژکتورها را معمولا همراه با یک برد هوشمند استفاده می کنند. امروز ویدئو پروژکتورها بخش جدا نشدنی از هوشمند سازی مدارس می باشد.

 

برق ورودی این دستگاه V220 بوده، مصرف لامپ و مدار الکترونیکی آن در حدود W300 می باشد. ورودی تصویر آن در مدل های ساده با کابل VGA و نیز AV می باشدو در مدل های جدید تر که تکنولوژی روز بهره برده اند از پورت HTMI نیز پشتیبانی می کنند.

شدت روشنایی لامپ ویدئو پروژکتور در واحد Ansi lumens (انسی لومنس ) اندازه گیری می شود. کم ترین مقدار لومن ویدئو پروژکتور 700 لومنس می باشد و تا 15000 لومن نیز در بازار موجود می باشد. شدت نور و روشنایی برای دیدن تصویر با نور محیط رابطه ی معکوس دارد، یعنی هر چه شدت نور بیش تر باشد جهت بهتر دیده شدن تصاویر محیط  نیاز به تاریکی کم تری دارد. مثلا ویدئو پروژکتور ی با شدت نور کم تر از 3000 لومن به فضای نسبتا تاریک و دستگاه با شدت نور 6500 لومن به بالا قابلیت پخش تصویر در محیط نسبتا رئشن را دارا می باشد.

رزولوشن ( تفکیک تصاویر ) به صورت عددهای 600*1024 ،768*1024 ،800*1280، 1080*1920 نمایش داده می شود، هر چه رزولوشن بالاتر باشد، تصویر بزرگتر و با کیفیت تر می باشد.

 

کنتراست یا شفافیت  تصویر، مقادیر 200:1، 800:1، 1000:1،...و 3500:1 نمایش داده می شوند. همان طور که مشخص می باشد هر چه این عدد بزرگتر باشد شفافیت تصویر بیشتر می باشد.

 

نسبت طول و تصویر که ضریب مقیاس نامیده می شود و شامل دو مقدار 4:3 و 16:9 می باشد. 4:3 سایز تصویر تلویزیون های قدیمی بوده و نزدیک  به مربع می باشد. 16:9 حالت Wide (کشیده ) بوده که اکثر تلویزیون و مانیتورهای جدید به این شکل می باشند.

لامپ پروژکتور اکثرا در حدود 3000 ساعت بوده که استفاده مداوم یا با وقفه ، دمای  محیط و گرد و غبار موثر می باشد. پروژکتورهای جیبی و قابل حمل  با وزن حدود 180 گرم در بازار موجود بوده ، وزن پروژکتورها یی که معمولا در فضای ثابت نصب می شوند  حدود 2 تا 3 کیلو بوده که مدل های خاص آن نیز به بالای 10کیلو گرم نیز می رسند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.