شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

ارائه کننده خدمات تجهیزات صوتی و تصویری

راهنمای جامع انتخاب بهترین وبکم برای تولید محتوا

امروزه وب­کم­‌ها با گستره­‌ی وسیعی از اهداف استفاده می­‌شوند. به طور معمول وب­کم­‌ها برای تماس تصویری، کنفرانس­‌های ویدیویی و تولید محتوا کاربرد دارند. شاید برایتان سئوال ایجاد شود که تمام این کارها را به وسیله دوربین جلوی گوشی همراه نیز می­‌توان انجام داد، استفاده از وب­کم چه ضرورتی دارد؟ در جواب باید به شما بگوییم اولین و مهم­ترین دلیلی که افراد به خرید وب کم روی می­‌آورند، کیفیت بالای آن در هنگام کار کردن می­‌باشد که در اغلب دوربین جلوی گوشی­‌های همراه، این کیفیت لحاظ نمی‌­شود؛ علاوه بر اون کیفیت صدا و امکانات جانبی دیگر نیز باعث می­‌شود وب­کم­‌ها اولویت داشته باشند. اما اگر شغل شما تولید محتوا برای شبکه­‌های مجازی است و قصد دارید وب­کمی را خریداری نمایید که پاسخگوی نیازتان باشد، پیشنهاد می­‌کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

در خرید وب کم توجه به چه نکاتی ضروری است؟

در هنگام خرید وب­کم برای انجام تولید محتوا، حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. کیفیت دوربین: قطعا مهم­ترین ویژگی یک وبکم خوب، کیفیت دوربین بالای آن است. وبکم­‌ها نیز همانند گوشی­‌های تلفن همراه، با کیفیت دوربین­‌های متفاوتی به فروش می­رسند. کمترین کیفیت دوربین در بین وبکم­‌ها که امروزه دیگر منسوخ شده است VGA بوده و بیشترین و بهترین کیفیت آن 4K می­‌باشد. بنابراین در هنگام خرید وبکم حتما به کیفیت دوربین آن توجه کنید و سعی کنید بهترین کیفیت دوربین را با توجه به بودجه­‌تان خریداری نمایید. در نظر داشته باشید برای مشاهده تصاویر 4K باید از مانیتورهایی استفاده کنید که از این رزولوشن پشتیبانی می­‌کنند.
  2. کنترل دوربین: اکثر وبکم­‌های موجود در بازار به صورت دستی قابل تنظیم هستند؛ اما با تکنولوژی جدیدی که در برخی از وبکم­‌های پیشرفته استفاده شده است، امکان کنترل و تنظیم دوربین از راه دور نیز فراهم می­‌باشد.
  3. میکروفون: بسیاری از وب­کم­‌های موجود در بازار دارای میکروفون هستند، هرچند که شما می­‌توانید میکروفون را به صورت مجزا نیز خریداری کنید؛ اما انتخاب وبکم همراه با میکروفون با کیفیت، برایتان بسیار مقرون به صرفه‌­تر از خرید وبکم و میکروفون به صورت مجزا می‌­باشد.
  4. فریم ریت: فریم ریت به این معناست که وبکم شما در هر ثانیه چه تعداد عکس می­‌گیرد. یک وب­کم خوب باید حداقل فریم ریت 30 فریم در ثانیه را داشته باشد. اما قطعا وب­کم­هایی که فریم ریت آن­‌ها 60 و حتی بالاتر است، تصاویر روانتری را در اختیار شما قرار می‌­دهند.
  5. فوکوس خودکار: قابلیت فوکوس خودکار سبب می‌­شود که لنزهای درون دوربین به صورت خودکار فاصله خود را روی سوژه تنظیم کنند و تصویری با جزئیات بهتر در اختیار شما قراردهند. توجه داشته باشید که در برخی از وب­کم­‌ها می­‌توانید تنظیم خودکار را غیرفعال نموده و خود به صورت دستی تنظیم را انجام دهید.
  6. افکت­‌های ویدیویی: اگر می­‌خواهید از یک آواتار یا پس زمینه خاصی در هنگام ضبط استفاده کنید، برخی از وبکم­‌ها این قابلیت را در اختیار شما قرارمی­‌دهند.
  7. لنز: در وب­کم­‌های حرفه­‌ای از لنزهای شیشه‌­ای استفاده می­‌شود و این در حالی است که در مدل­‌های ارزان وبکم، از لنز پلاستیکی بهره می­‌برند. اکثر لنزهای پلاستیکی برای اسکایپ و تماس تصویری مناسب هستند اما اگر قصد تولید محتوا دارید، حتما از وبکمی دارای لنز شیشه­‌ای استفاده کنید.
  8. گستره­‌ی میدان دید وب­کم: میدان دید وبکم به پهنای ناحیه‌­ای که وبکم قادر به ضبط آن است گفته می‌­شود. معمولا ویژگی گستره میدان دید را با نماد FOV بر روی بسته­بندی محصول نمایش می­‌دهند و به طور معمول بین 70 تا 90 درجه می­‌باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.